Paljonko teillä netto-omaisuus ja ikä?
Paljonko teillä on omaisuutta, jos lasketaan omaisuus ja siitä velat pois?
Minkä ikäisiä olette?
Oletteko saaneet perintöä tai muuten rahaa vanhemmilta?
Kommentit (255)
4500e säästöjä, omaisuus 2000-3000e välillä. Opiskelija 20v.
Talon myymällä lainojen jälkeen jäisi noin 90000e, autosta sais varmaan pari tonnia, veneestä 10 000 ja miehellä säästöjä 10000. Vene ja autoin on miehen, sillä paremmat tulot. Ikää meillä 32v
N. 1 100 000. Osa perittyä osa muuten. Ei velkaa. N53999
Minun osuus asuntolainasta 29000e. Minun osuus asunnon realistisesta jälleenmyyntiarvosta 33000e. 1500e osakkeissa/rahastoissa ja muutaman tonnin auto (jos haluaa auton laskea varallisuudeksi).
Itse tienattu netto-omaisuus siis 8000e. Ikää 27 vuotta. Olen vastavalmistunut maisteri kotihoidontuella ja työkokemus ainoastaan kesätöistä.
Sitten isovanhemmalta saatu perintönä vajaa hehtaari merenrantatonttia, arvo n. 150 tuhatta joten netto-omaisuus yhteensä n. 158 000 e. :D
-100000€ 50 v. Kunmä kuolen velat ei periydy, lapset kiittää!
En ajattele rahallista arvoa. Meillä on Oulun kupeessa maksettu oktalo ja mökki tunturin kupeessa. Velatonta elämää eletään. :) Ollaan viidenkympin tuntumassa molemmat. Perintöjä saatu yhteensä muutama kymmenen tuhatta.
Pari sijoitusasuntoa ja osakkeita/rahastoja, ehkä 350 000 € edestä, lainaa näistä 130 000 €, eli nettovarallisuus n. 220 000 €. Ei perintöjä, mutta vanhemmilta sain kerran 15 k€ rahalahjan. M36.
Vierailija kirjoitti:
Asunnon arvo velan vähennyksen jälkeen ehkä 150 000€. Ennakkoperintönä saatu mökki tontteineen (pääsee jopa halutessaan eroon, koska hyvällä paikalla ja haluttua omakotitaloseutua) pankin arvion mukaan 250 000 €. Sitten on osakesalkku, jota olen kymmenen vuotta kasannut palkkatyöstä saaduilla rahoilla ja sen arvo on pyöristettynä 280 000€. Lisäksi kotona irtaimistoa, arvokalusteita, pari kalliimpaa soitinta ja muutama Kuutti Lavosen taulu, varmaan yhteisarvo huutokaupassa joku 35 000€.
Yhteensä siis puolisen miljoonaa. Perintöä ei ole enää luvassa ja mökistäkin sai maksaa hitosti veroja. Omaisuus kasvaa arvopapereihin säästämällä 25 tonnia vuodessa + takaisin sijoitetut osingot. Velkaa lyhenee suunnilleen 15 tonnia vuodessa. Taitaa nettovarallisuus ylittää miljoonan ennen kuin olen 40v.
M28
Aika hyvin noin nuoreksi mieheksi. :) Saanko kysyä mitä teet työksesi/mitä olet tehnyt jos jo 10 vuodessa saa säästettyä satoja tuhansia osakkeisiin? Onko arvotavara perittyä vai itse hankittua? Ilmeisesti asut Helsingissä, koska et listannut autoa ollenkaan. N44
Vierailija kirjoitti:
Mulla 2200000, puolet perintöjä, ikää 45.
Miehellä 90000, 1 pieni perintö, 49.
En laskenut autoja mukaan.
Lapsella 8000, perinnöstä saatu lahjoitus, 10.
Toivottavasti ymmärrät että olet onnekas. Toivottavasti myös autat ystäviäsi tai sukulaisia tai muita jos heillä ahdinko?
Noin 80000€ omaisuutta, ikää 27v. Miehellä varallisuutta huomattavasti enemmän, muutaman vuoden vanhempi.
Perittyä rahaa itsellä viitisen tonnia. Loput säästetty/sijoitettu itse omasta palkasta.
Vierailija kirjoitti:
Ikä 44v mies
50 000 rahaa ja vähän osaikkeita
5 000 ehkä irtaimista ja autot
Pari vuotta sitten eronnut ja tyhmyyksissäni meillä oli yhteinen tili ja ei avioehtoa.
Tappio tuosta avioliitosta oli 400 000- 1 000 000. Pitäkää miehet omat rahat omina, avioehto ja talo omiin nimiin. Meitä tyhmyyksiä tehneitä on paljon. Poikani eivät tee samaa vierhettä eikä lähipiirin nuoremmat miehet. Elämä koulii kovanpäisiä poikiaan.
Ei tuo ole mahdollista, jos kerran ei ollut avioehtoa. Silloin omaisuus jaetaan tasan puolisoiden kesken, joten jos tällä älyköllä olisi oikeaasti ollut miljoona eikä vaimolla yhtään mitään, siitä olisi nyt jäljellä puoli miljoonaa. Kun älypäällä ei ole jäljellä tuon enempää, ei omaisuutta ole alun perinkään ollut.
Jos olette vaimon kanssa avioliiton aikana tuhlanneet omaisuutenne tivaan tuuliin, ei siitä voi syyttää avioliittoa tai vaimoa yksin. Avioliiton aikana kumpikin puoliso omistaa itse oman omaisuutensa ja hallitsee itse omaa omaisuuttaan. Eli vaimo ei voi tuhlata miehen rahoja, ellei mies siihen itse suostu. Jos suostuu, niin on itse ollut tuhlaamiseen ihan yhtä osallinen.
Kyllä taas huomaa, kuin 70-luvulla syntyneillä menee tosi huonosti. Ei ihme jos ahdistaa, kun nettovarallisuus jää alla millin. Jos kommentteihin on uskomista.
Minä perus urheilullinen sinkku kilttimies amis.
Omaisuus tehty töitä tekemällä ja fiksuilla elämän valinnoilla.
106 000e...
Ja ikää 28v...
51 v. Jos kaikki myytäisiin siitä saisi n. 7000 e.
Ja olen hyvinpalkattu mies.
Vierailija kirjoitti:
Noin 80000€ omaisuutta, ikää 27v. Miehellä varallisuutta huomattavasti enemmän, muutaman vuoden vanhempi.
Perittyä rahaa itsellä viitisen tonnia. Loput säästetty/sijoitettu itse omasta palkasta.
En voi käsittää miten tuon ikäinen nainen on saanut omilla valinnoilla säästettyä tuollaisen summan. Olet todella poikkeustapaus.
Nostan hattua. T.mies 28v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asunnon arvo velan vähennyksen jälkeen ehkä 150 000€. Ennakkoperintönä saatu mökki tontteineen (pääsee jopa halutessaan eroon, koska hyvällä paikalla ja haluttua omakotitaloseutua) pankin arvion mukaan 250 000 €. Sitten on osakesalkku, jota olen kymmenen vuotta kasannut palkkatyöstä saaduilla rahoilla ja sen arvo on pyöristettynä 280 000€. Lisäksi kotona irtaimistoa, arvokalusteita, pari kalliimpaa soitinta ja muutama Kuutti Lavosen taulu, varmaan yhteisarvo huutokaupassa joku 35 000€.
Yhteensä siis puolisen miljoonaa. Perintöä ei ole enää luvassa ja mökistäkin sai maksaa hitosti veroja. Omaisuus kasvaa arvopapereihin säästämällä 25 tonnia vuodessa + takaisin sijoitetut osingot. Velkaa lyhenee suunnilleen 15 tonnia vuodessa. Taitaa nettovarallisuus ylittää miljoonan ennen kuin olen 40v.
M28
Aika hyvin noin nuoreksi mieheksi. :) Saanko kysyä mitä teet työksesi/mitä olet tehnyt jos jo 10 vuodessa saa säästettyä satoja tuhansia osakkeisiin? Onko arvotavara perittyä vai itse hankittua? Ilmeisesti asut Helsingissä, koska et listannut autoa ollenkaan. N44
Hei ja kiitos kommentista!
Olen lääkäri alalla, jossa tehdään paljon ja hartaasti työtunteja. Onneksi nykyinen työnantaja myös maksaa niistä asiallisesti. Valmistuin kolme vuotta sitten ja nykyään olen siis puolivälissä erikoistumista. Opiskeluaikana tein töitä siivousfirmassa (yöt ja viikonloput, jos keikkaa oli) sekä kahvilassa pari arki-iltaa viikossa. Asuin toki 21-vuotiaaksi asti vanhempien tykönä, eli asumiskulut olivat aika minimaaliset ne muutamat vuodet. Toki ostin omat ruokani ja rahkat ym. proteiinivalmisteet urheiluharrastuksen vuoksi.
Kalusteet asunnossa on designia, jotka ostin uutena (kestävät koko elämän, I hope so...). Käytettyjä vastaavia myydään huutokaupoissa (Bukowskis ym), joten estimoin hinnan niiden mukaan. Taulut on oman maun mukaisia, ostettu huutokaupasta. Mitään varsinaista antiikkia ei ole, koska kukaan suvussa ei ole sellaista keräillyt. Isovanhemmilla saattoi olla jotain Toikan lintutemoja ja Liljeforsin maalauksia, joista sai realisoitua muutamia tuhansia vanhemmilleni. Iittalan ja Arabian astiat on käyttötavaroita, kaipa niistäkin jonkun euron saisi, jos myisi sille huutokauppahemmolle telkkarissa.
Asun Helsingissä, joo, mutta auton kyllä omistan. Saksalainen laatuvehje. En kuitenkaan listannut sitä omaisuudeksi, koska mielestäni auto on viime kädessä kulutustavara, jonka arvo alenee jatkuvasti eikä sillä ole mitään käytännön jälleenmyyntiarvoa. Lainaa en ole kuitenkaan siihen ottanut, koska minun elämänfilosofiani mukaan vain asuntolainassa on jotain järkeä.
M28
Omistan tileilläni olevat noin 120 000. Perinyt olen noin 7000 e yhteensä elämäni aikana. Muut rahat säästöä työtulosta. Asun vuokralla ja omistan arvoltaan noin 4000-5000 e auton. Ikää on 43 ja sukupuoli nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M28
Hei ja kiitos kommentista!
Olen lääkäri alalla, jossa tehdään paljon ja hartaasti työtunteja. Onneksi nykyinen työnantaja myös maksaa niistä asiallisesti. Valmistuin kolme vuotta sitten ja nykyään olen siis puolivälissä erikoistumista. Opiskeluaikana tein töitä siivousfirmassa (yöt ja viikonloput, jos keikkaa oli) sekä kahvilassa pari arki-iltaa viikossa. Asuin toki 21-vuotiaaksi asti vanhempien tykönä, eli asumiskulut olivat aika minimaaliset ne muutamat vuodet. Toki ostin omat ruokani ja rahkat ym. proteiinivalmisteet urheiluharrastuksen vuoksi.
Kalusteet asunnossa on designia, jotka ostin uutena (kestävät koko elämän, I hope so...). Käytettyjä vastaavia myydään huutokaupoissa (Bukowskis ym), joten estimoin hinnan niiden mukaan. Taulut on oman maun mukaisia, ostettu huutokaupasta. Mitään varsinaista antiikkia ei ole, koska kukaan suvussa ei ole sellaista keräillyt. Isovanhemmilla saattoi olla jotain Toikan lintutemoja ja Liljeforsin maalauksia, joista sai realisoitua muutamia tuhansia vanhemmilleni. Iittalan ja Arabian astiat on käyttötavaroita, kaipa niistäkin jonkun euron saisi, jos myisi sille huutokauppahemmolle telkkarissa.
Asun Helsingissä, joo, mutta auton kyllä omistan. Saksalainen laatuvehje. En kuitenkaan listannut sitä omaisuudeksi, koska mielestäni auto on viime kädessä kulutustavara, jonka arvo alenee jatkuvasti eikä sillä ole mitään käytännön jälleenmyyntiarvoa. Lainaa en ole kuitenkaan siihen ottanut, koska minun elämänfilosofiani mukaan vain asuntolainassa on jotain järkeä.
M28
Aivan pakko kysyä, mitä kaltaisesi nuori herra tekee vauva-av:llä. Ei silti, ettet saisi palstailla.
Lainaa asunnosta noin 100 000 ja asunnon arvo noin 200 000. Autosta saisi ehkä 15 000, siitä ei lainaa. Muutama arvoesine, esim yksi äidiltä saatu taulu jonka arvo noin 1000. Jos tulisi tiukka paikka niin myisin sen ja lokkilampun ja muita desing-esineitä mitä oon pikkuhiljaa kotiin hankkinut. Perintöä ei olla saatu. Päinvastoin, isäni kuoli äskettäin ja hautajaiskuluihin ja muihin juttuihin, esim peruskirjoitukseen kului kaikki omat säästöt eli pari tonnia, isältä ei jäänyt mitään. Nyt pitäisi alkaa taas säästämään säästötilille, ahdistaa kun se on tyhjänä eikä ole mitään puskuria.
Äidiltä saattaa joskus jäädä jotain, puhutaan tuhansista tai korkeintaan kymmenistä tuhansista. Appivanhemmilla enemmän omaisuutta mutta lapsiakin. Ovat kaikki vielä alle kuusikymppisiä että ei tässä vielä tarvitse perintöä odotellakaan.
N34