Paljonko teillä netto-omaisuus ja ikä?
Paljonko teillä on omaisuutta, jos lasketaan omaisuus ja siitä velat pois?
Minkä ikäisiä olette?
Oletteko saaneet perintöä tai muuten rahaa vanhemmilta?
Kommentit (255)
Noin 550t plus metsää n.100 hehtaaria. Nämä siis miehen kanssa yhteisesti.
Näistä saatu noin 50 hehtaaria metsää ennakkoperintönä ja rahaa yhteensä noin 20 t.
Ikä vähän vajaa 50 kummallakin.
Miinuksella olen:
- omistusosuudella 50% talo ja mökki; arvoa ehkä 450 000€ yhteensä jos saisi kaupaksi eli 225 000€/nenä
- lainoja jäljellä 260 000€
- säästöjä ja sijoituksia yht 100 000€
Mutta kun jossain pitää asua niin velat ylittää varat
Ikää 28. Asunnon arvo+tilit+autot=n.170 000, asuntolainaa on 90 0000 jäljellä eli 80 000 oltais omillaan. Tämä toki miehen kanssa puoliksi niin oma osuus olisi 40 000. Vähänhän se on mutta puolustuksena sanon että meillä on iso perhe joka syö ison lohkon tuloista.
Ei omaisuutta, ei perintöjä, ei säästöjä, tilillä n.500e, jotka menee ihan normaaliin kulutukseen.
Olen 50v
Vierailija kirjoitti:
48v akka, omaisuus on säästötilin 30K plus muutama tavara josta voisi saada rahaa (taidetta jne, max 10K). Ei velkaa.
Aviossa miehen kanssa jolla on suht sama tilanne, hiukan enemmän säästötilillä.
Ei mitään muuta omaisuutta, ei asuntoja, autoja, mökkejä. Ei myöskään perintöjä.
Asumme vuokralla ja elämä on oikein hyvää taloudellisesti. Omaisuuden kerääminen ei ole mikään prioriteetti (vaikka teinit kovasti haaveilevat upeista opiskelukämpistään... hehe- jelpataan ja maksetaan peruskulut mutta kaikki sen päälle tuleva on muksujen kustannettava itse )
Tottapuhuen, raha tai omaisuus ei meille ole erityisen tärkeää nyt kun olemme päässeet tilanteeseen, jossa sitä on riittävästi menoihimme nähden. Köyhänä raha oli joka asiassa mielessä, nyt ei, kun on aika hyvä vakaus.
Onneksi.
Anteeksi kovasti tietämättömyyteni, mutta mikä mittayksikkö tuo k on: "...säästötilin 30K... ...taidetta jne, max 10K..."
Onko €uro korvattu jollain uudella salaisella rahayksiköllä "K", vai onko kyseessä karaatti?
Netto-omaisuus ehkä 200 k€, jossa noin 100 k€ velkaa. Ikää 39, eronnut. Vähän vaikea määritellä, kun mukana monenlaista, metsää, kiinteistöjä, osakkuus listaamattomasta firmassa jne.
Asunnon nykyarvo - asuntolaina välityskulujen jälkeen noin +/- 0, tileillä ja rahastoissa noin 3000e. 41v. Sairaseläkkeellä vuodesta 2006 paljon ei ole säästöön jäänyt... :(
29v nainen, en ole perinyt vielä mitään.
Sijoitusasunto 150k, josta lainaa vielä 80k jäljellä
Osuus kesämökistä 40k
Rahastot ja osakkeet 125k
Käteinen tilillä 25k
Eli pääomaa n. 260k
Vierailija kirjoitti:
muutama miljoona, 47
Luteita ei lasketa
Velan osuus poislaskettuna sanoisin että varallisuus on ehkä jotain 100 000 luokkaa. Alla oma asunto ja sen lisäksi sijoitusasunto. Perittyä rahaa ei ole vielä, mutta lähivuosina tulee, josta maksan velat kokonaan pois ja kerrytän omaisuutta niin, että pääomatulot helpottavat elämää.
Asunnosta maksettu 100 000e (arvo 340 000e), säästöt 25 000e, auto 10 000e. Kaikki itse omalla työllä tienattu.
Perintöä en ole kysellyt ja ei kiinnosta omat tai anoppilan tulevat perinnöt.
- 38v nainen
Noin puoli miljoonaa: velaton asunto, velaton auto, osakkeita/rahastoja ja säästötili.
Ei perintöjä.
N49
Nettovarallisuus rapiat 2 milj €. Perintönä saatu joskus vuosia sitten 5000 ja rikkinäinen seinäkello.
+ okt n. 280 000
+ metsää n.70 000
+ maata n. 130 000
+ auto 20 000
+ osakkeissa ja tilillä 30 000
- velkaa 0e
N 44
150 000€ 29v mies. Itse hankittu täysin. Osittain korkean riskin sijoituksilla, osin työllä.
+tietenki 3 autoa (1harraste) ~20k + kaikki irtaimisto+työkalut ~10k