Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tekisit jos olisit elämään kyllästynyt keski-ikäinen, ylipainoinen hiirulainen?

Vierailija
15.09.2017 |

Tuntuu välillä, että elämä on silkkaa raatamista. Kotonakaan mitään nättiä ei voi laittaa kun teinirontit sotkevat joka paikan, eivät osaa muka pestä vaatteitaan, eivät hae pois kuivuneita vaatteitaan kylppäristä ja syövät kuin hevoset eivätkä osaa muka tyhjentää tai täyttää tiskikonetta. Olin pois kotoa kolme päivää ja jäljellä ei ollut YHTÄÄN puhdasta aterinta!

Pyörin väliä työpaikka, ruokakauppa ja siivoan sekä raivaan hiki päässä illat kotona. Tekisi mieli harrastaa liikuntaa muttei ole rahaa mihinkään saleihin tai varusteisiin. Olisi ihanaa olla kevyempi koska kropan paras ennen päiväys on mennyt ohi. Mitä tekisit jos olisin minä?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan omaa aikaa, lepään ja surffailen täällä ;D

Vierailija
22/34 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 4 'teiniä'..12,14,16 ja 17v.Ei tulisi mieleenkään niitten jälkiä korjata.Auttavat päivittäin kotitöissä ja ovat auttaneet taaperosta saakka.Joskus joutuu nuorempien kanssa keskustelemaan kun eivät näe miksi juuri hänen täytyisi juuri nyt tiskata tai imuroida,mutta homma hoituu kuitenkin.Yhdessä asutaan,yhdessä siivotaan.En minä-etkä sinäkään-ole mikään orja.

Minä uskallan sentään myöntää etten ole onnistunut kasvatuksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu välillä, että elämä on silkkaa raatamista. Kotonakaan mitään nättiä ei voi laittaa kun teinirontit sotkevat joka paikan, eivät osaa muka pestä vaatteitaan, eivät hae pois kuivuneita vaatteitaan kylppäristä ja syövät kuin hevoset eivätkä osaa muka tyhjentää tai täyttää tiskikonetta. Olin pois kotoa kolme päivää ja jäljellä ei ollut YHTÄÄN puhdasta aterinta!

Pyörin väliä työpaikka, ruokakauppa ja siivoan sekä raivaan hiki päässä illat kotona. Tekisi mieli harrastaa liikuntaa muttei ole rahaa mihinkään saleihin tai varusteisiin. Olisi ihanaa olla kevyempi koska kropan paras ennen päiväys on mennyt ohi. Mitä tekisit jos olisin minä?

Ilmoittaisin että  lopetan teinin vaatteiden pesun ja pesen jatkossa vain omat tiskini. Samoin kertoisin että jatkossa kokkaavat kahtena arkipäivänä ruoan itse.Jos teinit eivät hoida omia jälkiään loppuu viikkoraha.

Ilmoittaisin myös että mutsi lähtee  jatkossa joka ilta kävelylle tai  jumppaan (on niitä edullisiakin olemassa).

ja sitten toteuttaisin uhkaukseni. Usko pois, Siperia opettaa- ja teineillä on ollut köksää jossa on opetettu kokkauksen perusteet sekä vaatteiden että kodin huoltoa.

Käynnistä ihmiskoe ja palaa kertomaan tuloksia vaikka lokakuun lopussa.

Älä saata minua kiusaukseen ;).

Vierailija
24/34 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yheksän millinen kylmästä piipusta ohimolle niin johan taas elämä hymyilee!

Vierailija
25/34 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoisin peiliin ja katuisin syvästi, syvästi taannoista lisääntymistäni.

Tai eiks ne lapset nyt ookkaan niin ihanii, ku näät niiden kasvavan ja kehittyvän. tui, tui.

Siis. Nauti. Nauti hekumoineiden kupeidesi hedelmistä.

En siinnyt neitseellisesti. Voisihan nuo lähettää isälleenkin jos hänen vaimonsa huolisi heidät. Lasten saaminen ei ollut pelkästään minun päähänpistoni eli moralisointi on turhaa tässä vaiheessa.

Vierailija
26/34 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän täysin tympiintymisen teineihin. Mutta se on tekosyy hoikistumiselle, eivät ne kuitenkaan vauvoja ole, eikä tarvitse jatkuvaa hoivaa.

Onko työmatka alle 15 km? Sen kulkee pyörällä kätevästi, sekä kauppareissut matkalla. Sitten kun jättää herkut pois, niin parin kuukauden päästä huomaat jo tuloksia. Sen jälkeen alkaa jo innostua ja huomaat, että aina löytyy aikaa liikunnalle.

Mitkä herkut? Meillä vain teineille riittää varaa herkkuihin ja muutenkin he syövät kuin hevoset. Pitäisi olla sellainen maitokärrypyörä kauppareissuja varten.

Vierailija
27/34 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konkretisoisin kotitöiden teon laittamalla paperin seinälle, missä on luettelo hommista.

Kukin ruksaa tekemänsä homman, joka on arvioitu tietyn arvoiseksi. Tekoja vastaan saa sitten tietyn määrän harrastusta varten rahaa/tarvikkeita tms. ja viikkorahaa. Maksimit ja minimit (kuinka paljon/vähän kukin tekee) määritellään pääosin yhdessä.

Ollaan yritetty ja eihän siitä ole mitään tullut sen jälkeen kun tulivat teineiksi. Saavat haluamansa isältään ja luistavat kotona kotitöistä koska viikkorahan menetys ei ole minkään suuri menetys heille.

Vierailija
28/34 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittaisin että  lopetan teinin vaatteiden pesun ja pesen jatkossa vain omat tiskini. Samoin kertoisin että jatkossa kokkaavat kahtena arkipäivänä ruoan itse.Jos teinit eivät hoida omia jälkiään loppuu viikkoraha.

Ilmoittaisin myös että mutsi lähtee  jatkossa joka ilta kävelylle tai  jumppaan (on niitä edullisiakin olemassa).

ja sitten toteuttaisin uhkaukseni. Usko pois, Siperia opettaa- ja teineillä on ollut köksää jossa on opetettu kokkauksen perusteet sekä vaatteiden että kodin huoltoa.

Käynnistä ihmiskoe ja palaa kertomaan tuloksia vaikka lokakuun lopussa.

Älä saata minua kiusaukseen ;).

Kyllä saatan koska olet sen arvoinen. Aloita koe heti  huomenna! Jos teinisi ovat poikia, teet samalla palveluksen tuleville miniöille. Lopeta passaaminen, eivät teinit  ne kuole siihen.Jos koti on sekainen ja teinien vaatteet likaiset, lähde lenkille ja huikkaa mennessäsi että kämpän on syytä olla siisti ja pyykkien koneessa pyörimässä siinä vaihessa kun kotiudut.

Vierailija
29/34 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tokihan liikunta auttaa vireyteen ja antaa hyvän olon mutta syömällä edelleen enemmän kuin kuluttaa paino pysyy samana.

Teinien on aika tehdä osansa kotihommista eivät muuten osaa asustaa omaa kotiaan joten harjoitteluun on syytä ruveta. Aika hassua ettet jo ole paistanut, lienevät poikia? Ei siis ihme että tulevissa parisuhteissaan eivät onnistu kun/jos kuvittelevat jonkun muun hoitavan askareet.

Eikä tarvii huutaa, kertoa vain elämän perusasiat.

Olen kertonut heille elämän tosiasioista monta kertaa ja kaikkea olen hyvällä yrittänyt mutta vain hullummaksi tuntuu menevän. Nytkin kärsin iskiasvaivoista mutteivat pedot saa edes roskapussia vietyä.

Vierailija
30/34 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yheksän millinen kylmästä piipusta ohimolle niin johan taas elämä hymyilee!

Jos olisi ase niin teinit voisivat hyvinkin olla jo puoliorpoja. Onneksi ei ole. Lasken vuosia, kuukausia, viikkoja ja päiviä...

Vierailija
31/34 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoisin peiliin ja katuisin syvästi, syvästi taannoista lisääntymistäni.

Tai eiks ne lapset nyt ookkaan niin ihanii, ku näät niiden kasvavan ja kehittyvän. tui, tui.

Siis. Nauti. Nauti hekumoineiden kupeidesi hedelmistä.

En siinnyt neitseellisesti. Voisihan nuo lähettää isälleenkin jos hänen vaimonsa huolisi heidät. Lasten saaminen ei ollut pelkästään minun päähänpistoni eli moralisointi on turhaa tässä vaiheessa.

Alipeukuttaja ehdottaa jälkiaborttia (?).

Vierailija
32/34 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde siitä, että sinä VOIT muuttaa tilanteesi. Hitaasti ja vaivalloisesti ja takapakkien kautta, mutta jos olet sitkeä, sinä voit tehdä elämän jossa viihdyt.

Teinit ovat oikea ongelma. Eivät ne selviä omillaan jos eivät ole oppineet tekemään kotitöitä kuten siivoamaan ja laittamaan ruokaa. Eikä kukaan nainen niitä huoli, nykytytöt ovat ihan oikein oppineet etteivät ole piikoja. Joten teinit kuriin ja oppimaan elämässä tarvittavia taitoja, se on ykkösprioriteetti. Jos et itse saa, haet apua. On ihan ymmärrettävää että olet väsynyt ja vähän luovuttanut, mutta välinpitämättömyydellä vain pahennat tilannetta ja omaa väsymystäsi kun joudut raatamaan liikaa. Ongelman ratkaiseminen on vaikeaa ja rasittavaa, mutta se on projektihomma. Nykyinen tilanteesi ei ole.

Kun teinit ovat ojennuksessa, sinulla on vähän omaa aikaa ja energiaa. Sinulla on ollut rankkaa, aloita siis itsesi hemmottelusta. Googlettele vähän ideoita ja tee vaikka lista siitä mikä kaikki voisi tuottaa sinulle iloa. Sitten alat tuoda niitä asioita elämääsi.

Aloituspostauksesta kuulosti, että kaipaisit elämääsi kauneutta. Se on onneksi helpommasta päästä aloittaa. Päätä että kauneus on sinulle jatkossa tärkeä asia eikä jotain mihin on ehkä varaa kun ensin on pidetty huolta siitä että kaikki on järkevää, käytännöllistä, muiden tarpeisiin sopivaa ja halpaa. Sinä tarvitset sielunruokaa, eivätkä järkevät, käytännölliset jne. asiat anna sitä. 

Osta kaunis, tuoksuva saippua tai suihkusaippua ja kukkia. Käy kävelyllä vaikka kameran kanssa. Seuraavan kerran kun tarvitset vaatetta, päätä ostaa jotakin ihanaa. Maailmassa tuotetaan 9 kertaa enemmän vaatetta kuin kulutetaan, ihan varmasti joukossa on jotain ihanaa sinullekin. Kuuntele hyvää musiikkia. Mieti aktiivisesti mitä ihan pieniä ja helppoja asioita voisit tehdä miellyttävämmällä tavalla.

Lopuksi: sinä olet pitänyt toisista huolta kauan. Nyt alkaisi olla heidän vuoronsa miettiä välillä sinun hyvinvointiasi. En puhu passattavaksi heittäytymisestä, mutta voisit kertoa niille teineille (ja mahdolliselle miehelle) selvin sanoin että sinullakin on tunteet ja tarpeet ja tällä hetkellä voit huonosti. Ei perhe ole mikään naisen orjuutussuhde (etkä etenkään halua antaa lapsillesi sellaista kuvaa koska he helposti toistavat aikanaan samaa mallia), vaan porukka jossa kaikki pitävät huolta toisistaan, osoittavat kiintymystä ja miettivät toistensa tunteita. 

Pistä perheesi miettimään sinun tunteitasi.

Vierailija
33/34 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosalin kuukausimaksu on n.20-30 €, lenkkeily on ilmaista. Jos viikkorahan menetys ei auta, mobiilaitteet pois

Vierailija
34/34 |
20.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin tukevan niska-perseotteen itsestäni ja tekisin asialle jotain.

Harrastaa voi ilmaiseksikin: lukemista saa kirjastosta, metsät on täynnä marjoja poimittavaksi (jauhot ja munat ei paljoa maksa piirakkaa varten), juokse vaikka portaita ylös ja alas tai ympyrää Prisman parkkipaikalla. Kyllä kunto nousee. Mun lenkkarit maksoi vuonna sirppi-ja-vasara n 10€ ja niillä juoksee ihan hyvin kun en kuitenkaan maratonille aio. Normi trikoot/collegehousut ja työkäytöstä poistunut t-paita asuna, tai joku teinin hylkäämä huppari. Netflix tms ilmaiskuukausia ja itsekkäästi oma katseluvuoro.

Siivoaisin ja pesisin pyykit kerran viikossa koko perheen kanssa (kuten tälläkin hetkellä), laittaisimme viikonloppuna useamman päivän ruuat viikolle valmiiksi (kuten tälläkin hetkellä) ja lopun aikaa vain nauttisin elämästä. Teinit siivoavat omat huoneensa, oman kerroksensa ja pesevät myös kylpyhuoneensa kerran viikossa pyytämättä.

t 4:n keski-ikäinen-ei-elämään-kyllästynyt ja normaalipainoinen äiti

PS tavoille kasvatus alkaa heti kun taapero ymmärtää puhetta.