mitä tehdä?
olen siis 16 vuotias tyttö ja epäilen että olen raskaana. jos olen raskaana niin haluan pitää lapsen, mutta lapsen isä on varattu ja tuleva isä jo nykyiselle tyttöystävälleen. oon keskustellu asiasta jo kyllä hänen kans mutta tultiin siihen tulokseen että hän ei halua tietää mitä teen jos oon raskaana. jos oon raskaana niin haluan pitää lapsen mutta en haluais kumminkaan että lapsi joutuu kasvamaan ilman isää niin mitä teen? kavereilta oon yrittäny neuvoo kysyy mutta ei kukaan osaa auttaa koska eivät ite oo ollu samanlaisessa tilanteessa ):
Kommentit (5)
Abortti on ehkapa parasta mita voit tehda
Täytyykö sitä rönttöstä antaa paljaalla? Tollo.
Tuleva isä nykyiselle tyttöystävälleen? Erikoisia perhesuhteita siellä.
Jospa nyt ensin varmistat oletko raskaana vai et.
Vaadit isyystestit. Kerro neuvolassa tilanteesi. Ei voida tietää, että saako lapsi ikinä tuntea isäänsä, mutta jos ei saa, niin syy ei ole sinussa, kun vain huolehdit isyyspaperit kuntoon. Kerro lapselle totuus, mutta älä mustamaalaa poissa olevaa isää.
Myöhemmin mies keksisi vain lisää verukkeita, miksi isyyttä ei pitäisi tunnustaa. Esim. veruke, koska muut lapseni ja vaimoni järkyttyisivät. Parempi siis, että viet paperiasiat ajantasalle jo nyt. Tuollaiset miehet ovat raukkamaisia oman etunsa tavoitteliota ja naisten hyväksikäyttäjiä. Jos isä ei sovi läsnäolevaksi isäksi, niin löytyykö hänen suvustaan muita lapsesta mahdollisesti kiinnostuvia esim lapsen tätiä, setää tai isovanhempia tai ikisinkku isotätiä? Yhteydenpito voisi olla arvokasta lapsen identiteetin kehittymisen kannalta. Olen kovin nuori äidiksi, mutta onnea ja voimia sinulle!