Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te jotka ette pysty tuntemaan myötätuntoa tai syyllisyyttä.

Vierailija
15.09.2017 |

Mietin täällä, kun itse olen tällainen herkkä hiirulainen, että millaista on elää ilman herkkyyttä. Miten huomaatte, että olette erilaisia kuin toiset ja esitättekö tunteita tarkoituksella, jotta vaikuttaisitte tavallisilta?
Itse koen, että lapsia kasvattaessa tarvitsen kykyä myötätuntoon monta kertaa joka päivä, mutta miten kasvattaa lapsia henkilö, joka ei ole myötätuntoinen tai omat virheet eivät aiheuta syyllisyyden tunteita?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

^^^

Vierailija
2/7 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka eivät pysty tuntemaan myötätuntoa tai syyllisyyttä, eivät tajua sitä itse. Siksi tämä sinänsä kiinnostava kysymyksesi ei varsinaisesti mene tukkoon vastauksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykopaatteja on monessa ammatissa ja varsinkin hakeutuvat johtaviin asemiin. Psykopaatti on usein myös pahimpien rikosten tekijä: epäilen tanskalaisen keksijänkin olevan sellainen, koska edes tavallinen rikollinen ei voi keksiä tuollaista tapposirkusta ja ruumiinosien pilkkomista ja hautaamista mereen! Psykopaatti voi tosiaan esittää ns. normaalia, koska on älykäs ja tajuaa, mikä on sosiaalisesti hyväksyttyä.

Vierailija
4/7 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojele itseäsi. Rajattomat kiusaajat vaistoaa kuka ei oikein osaa puolustautua. Siis haistavat uhrin, ketä voi manipuloida, vain kiusaamisen riemusta. Aluksi tämä voi olla hyvin hienovaraista. Herkkyys ja hyvyys on arvokasta, mutta sinun on suojeltava itseäsi kateuden ajamilta ilkimyksiltä.

Vierailija
5/7 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mitenkään täysin myötätunnoton mutta keskimääräistä vähemmän luulisin, kuten vanhempanikin. Joten lapsia kasvattava myötätunnoton kaiketi kasvattaa myötätunnottomia lapsia.

Vierailija
6/7 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suojele itseäsi. Rajattomat kiusaajat vaistoaa kuka ei oikein osaa puolustautua. Siis haistavat uhrin, ketä voi manipuloida, vain kiusaamisen riemusta. Aluksi tämä voi olla hyvin hienovaraista. Herkkyys ja hyvyys on arvokasta, mutta sinun on suojeltava itseäsi kateuden ajamilta ilkimyksiltä.

Olet varmasti oikeassa, ja olen kuvailemasi asiat joutunut oppimaan omassa elämässäni. Tosin en usko, että kukaan kadehtii elämääni.

Vierailija
7/7 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

6. n ap