Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten laihtua ilman kitudieettiä ja tappotreeniä?

Vierailija
15.09.2017 |

Mulla on stressaava työ, joten en millään jaksa mitään ankeaa dieettiruokaa ja rääkkitreenejä, mutta pitäisi saada 5-10 kg pois niin että pääsisin normaalipainoon. Olisko jollain vinkata jotain laiskan ja mukavuudenhaluisen ihmisen laihdutusohjeita? Tykkään kävelystä ja luonnossa liikkumisesta, joogasta ja ihan perusjumpasta, mutta vihaan kuntosaleja ja ryhmäliikuntaa (koululiikuntatraumat, olen monta kertaa yrittänyt mutta en vain pysty käymään niissä). Superdieetit on kokeiltu, paino pysyi poissa jonkin aikaa mutta ankea ja tylsä ruoka vitutti 24/7. Hyvät vinkit jakoon!

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon laihtunut heinäkuun alusta 10 kg . Aloitin fitfarmin dieetin silloin ja jatkan samaa ruokailurytmiä edelleen. Pääosin ruokavaliokin on jäänyt edelleen terveelliseksi.

Senhän voi ihan itse valita, mitä priorisoi. Jos haluaa pysyä hoikkana, ei voi pistää suuhunsa ihan mitä vaan, mutta jos taas mielummin nauttii hyvästä ruuasta, ei voi olettaa että laihtuu.

Vierailija
2/21 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutat elintapasi sellaiseksi että laihdut hiljalleen. Harrastat vain sellaista liikuntaa mistä nautit, ja syöt säännöllisesti, oikeaa ruokaa mutta vain sen verran että nälkä lähtee. Mutta ei myöskän vähempää, nälässä ei saa olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, mutta sun asenne kuulostaa sellaiselta, ettei pysyvä painonpudotus tule onnistumaan. Ei huvita tai ehdi tai jaksa liikkua eikä syödä oikein, pitäisi joku poppakonsti olla että kilot lähtis. Ei sellasta ole. 

Vierailija
4/21 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon laihtunut heinäkuun alusta 10 kg . Aloitin fitfarmin dieetin silloin ja jatkan samaa ruokailurytmiä edelleen. Pääosin ruokavaliokin on jäänyt edelleen terveelliseksi.

Senhän voi ihan itse valita, mitä priorisoi. Jos haluaa pysyä hoikkana, ei voi pistää suuhunsa ihan mitä vaan, mutta jos taas mielummin nauttii hyvästä ruuasta, ei voi olettaa että laihtuu.

Miksi ihmeessä hoikkuus ja laihdutus vaatii sen, ettei voi nauttia hyvästä ruuasta??

Vierailija
5/21 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt normaalisti, ei mitään hirveitä mättöjä. Mä laihduin 20 kg pikku hiljaa viime kesästä, kun jätin joka päiväisen pullansyönnin pois. Liikuntaa ei harrasta, muuta kuin kaupungilla shoppaillessa. Kokeilin tänään viime keväänä ostettuja farkkuja, jotka tartti nyt vyön, et kai paino on laskenut vieläkin. Lisää punkkua, sitä on mennyt tässä kesän aikana ehkä vähän liikaakin :).

Vierailija
6/21 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos sulle kelpaa todella laiskan ja mukavuudenhaluisen (valitettavasti en harrasta liikuntaa lainkaan; tiedän että se on synti mutta tapojen parantaminen on vaikeaa) metodi, niin tässä tulee:

Jätin pois ns. herkut. Pullat, suklaan, karkit samoin kuin sipsit ja vastaavat suolaiset. Lisäsin lautaselle aiempaa enemmän kasviksia, jonkun verran myös hedelmiä ja marjoja.

Muuten ruokani oli aivan tavallista ns. kotiruokaa. Proteiinia sain lähinnä kalasta ja kanasta mutta myös lihasta, munista ja palkokasveista. Söin paljon esimerkiksi keittoja. Hieman pienensin annoskokoa.

Tällä menetelmällä olen laihtunut 10 kuukaudessa 20 kiloa. Varsinaisesti "laihduttamatta", eikä nälkää ole tarvinnut kärsiä yhtään.

Nyt olen normaalipainossa enkä enää halua laihtua (BMI 23, joka on mulle oikein sopiva). Aion vähän ehkä kasvattaa annoskokoa nykyisestä, mutta yllätys yllätys: herkut eivät palaa ruokavaliooni. En olisi tätä ikinä uskonut, mutta mun ei enää tee niitä mieli.

Vierailija
7/21 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

99% netissä myytävistä dieeteistä on pelkkää rahastusta, kovalla hinnalla lähetetään sama sahköposti tuhansille ihmisille. 

Vierailija
8/21 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutat elintapasi sellaiseksi että laihdut hiljalleen. Harrastat vain sellaista liikuntaa mistä nautit, ja syöt säännöllisesti, oikeaa ruokaa mutta vain sen verran että nälkä lähtee. Mutta ei myöskän vähempää, nälässä ei saa olla.

Tämä on ainoa järkevä ohje. 

Ei kannata laihduttaa vaan muuttaa elämäntapansa sellaisiksi, joilla tavoitepainossaan pysyisi. Silloin alkaa vähitellen laihtua (vastaavasti jos on alipainoinen niin alkaa vähitellen lihoa). 

On hyvä opetella erottamaan toisistaan nälkä ja mieliteko. Sekä se, milloin syö (tai juo) jokin tunnetilan takia eikä fyysisen nälän.

Vierailija
9/21 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on se, mitä syöt ja kuinka paljon. Älä ota stressiä liikunnasta, liikut kun jaksat vaikka siellä metsässä sitten.

Turhat kalorijuomat minimiin (alkoholi, mehu, limsa, maito, piimä), samoin turhat vehnähötöt, leipä, sipsit, karkit, suklaat, kebabit ym. Ei tarvitse poistaa kokonaan, mutta vähennä. Silloin mistään ruoasta ei tule tabua eikä myöskään tarvitse vetää mehukeitto-rahka-parsakaalilinjalla.

Keskity ruokailuun: älä tee samalla muuta ja pureskele ruoka kunnolla. Syö paljon kasviksia (etsi reseptejä, salaatti ei ole ainoa vaihtoehto). Mieti myös, että syötkö nälkään vai mieliteon takia.

Vierailija
10/21 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä hoikkuus ja laihdutus vaatii sen, ettei voi nauttia hyvästä ruuasta??

Ei voi nauttia niin suuria määriä kuin haluaisi.

Minusta melkein kaikki ruoka on hyvää, aina tekisi mieli vielä muutama suupala lisää ottaa.

Vierailija
11/21 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta melkein kaikki ruoka on hyvää, aina tekisi mieli vielä muutama suupala lisää ottaa.

Ai jaa, sinun mielestä hyvästä ruuasta nauttiminen tarkoittaakin ylensyöntiä. Voi jessus :D:D

Vierailija
12/21 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määrään tilalle laatua. Ei mitään muutakaan voi syödä yli kulutuksen, jos meinaa pysyä hoikkana.

Vierailija
13/21 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määrään tilalle laatua. Ei mitään muutakaan voi syödä yli kulutuksen, jos meinaa pysyä hoikkana.

Tiedän tämän erittäin hyvin! 

Mutta, kuten sanoin, melkein kaikki ruoka on minusta hyvää. Laatua on vaikea enää kohottaa! Kyllä minä nautin niistä määristä ruokaa jotka syön, mutta ei se sitä poista että haluaisin lisää.

Vierailija
14/21 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, jos sulle kelpaa todella laiskan ja mukavuudenhaluisen (valitettavasti en harrasta liikuntaa lainkaan; tiedän että se on synti mutta tapojen parantaminen on vaikeaa) metodi, niin tässä tulee:

Jätin pois ns. herkut. Pullat, suklaan, karkit samoin kuin sipsit ja vastaavat suolaiset. Lisäsin lautaselle aiempaa enemmän kasviksia, jonkun verran myös hedelmiä ja marjoja.

Muuten ruokani oli aivan tavallista ns. kotiruokaa. Proteiinia sain lähinnä kalasta ja kanasta mutta myös lihasta, munista ja palkokasveista. Söin paljon esimerkiksi keittoja. Hieman pienensin annoskokoa.

Tällä menetelmällä olen laihtunut 10 kuukaudessa 20 kiloa. Varsinaisesti "laihduttamatta", eikä nälkää ole tarvinnut kärsiä yhtään.

Nyt olen normaalipainossa enkä enää halua laihtua (BMI 23, joka on mulle oikein sopiva). Aion vähän ehkä kasvattaa annoskokoa nykyisestä, mutta yllätys yllätys: herkut eivät palaa ruokavaliooni. En olisi tätä ikinä uskonut, mutta mun ei enää tee niitä mieli.

Juuri näin. Lisäksi voi halutessaan harrastaa sellaista liikuntaa, josta pitää. Ei laihtumisen, vaan kunnon ja terveyden vuoksi lähinnä. Tukee toki laihtumista ja etenkin painonhallintaa. Eli voi kävellä, joogata ja jumpata - ei ole pakko mennä salille ja ryhmäliikuntoihin tai juosta. Ne, jotka pitävät muusta liikunnasta, valitsevat sitten juuri ne lajit, joista itse pitävät ja joita haluavat jatkossa ahrrastaa.

Vierailija
15/21 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai jaa, sinun mielestä hyvästä ruuasta nauttiminen tarkoittaakin ylensyöntiä. Voi jessus :D:D

No ei. Opettele lukemaan. 

Nautin kyllä ensimmäisestäkin suupalasta. Tai ainoasta, jos se ensimmäinen jää ainoaksi. Mutta nautin toisestakin, ja kolmannesta, ja niin edelleen. Mitä enemmän ruokaa, sitä enemmän nautintoa, kunhan en tuskalliseen ähkyyni asti itseäni syö.

Mikä tuossa on omituista tai vaikea ymmärtää tai taivastelemisen arvoista?

Vierailija
16/21 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5:2 pätkäpaasto. Tällä pudotin puolessa vuodessa 78>62 kg.helpoin dieetti ikina!

Vierailija
17/21 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta sun asenne kuulostaa sellaiselta, ettei pysyvä painonpudotus tule onnistumaan. Ei huvita tai ehdi tai jaksa liikkua eikä syödä oikein, pitäisi joku poppakonsti olla että kilot lähtis. Ei sellasta ole. 

No just. Juuri niillä pienillä tavoilla tehdään suuria pysyviä muutoksia. Isot elämäntaparemontit ne useammin kaatuvat.

Ei ole poppaskonsteja, ei, mutta omia elintapoja voi tarkastella ja jättää turhat kalorit pois, lisätä arkiliikuntaa jne.

Vierailija
18/21 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea neuvoa kun ap ei kerro ruokavaliostaan muuta kuin että tykkää hyvästä ruoasta ja tykkää syödä sitä paljon. En ole muuten koskaan kuullut että joku tykkäisi pahasta ruoasta :)

Mutta joo, ota päivän pääaterialle (esim. illallinen) käyttöön lautasmalli, jossa 1/4 osa lautasesta on protskua, 1/4 täysjyväriisiä/perunaa/täysjyväpastaa/kvinoaa/yms. ja 2/4 on lämpimiä kasviksia. Lisäksi viereen iso annos salaattia tai raasteita. Syö alle ensiksi salaattia tai raastetta. Pureskele kunnolla. Sitten syö rauhallisesti loppuannos.

Lounaaksi sitten syöt vain protskua ja vihanneksia.

Unohda jauhokastikkeet ja leivän puputus aterioilla. Käytä vihanneksiin extravergineoliiviöljyä.

Heitä joka päivä vähintään puolen tunnin lenkki sen sijaan että istuisit kotona mussuttamassa ruokaa.

Eiköhän tolla lähe alkuun, eikä tarttee kärsiä pahasta ruoasta (mitä se kellekin on) eikä elellä nälässä.

Vierailija
19/21 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

5:2, toimii ja menee melkein huomaamatta.

Vierailija
20/21 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömällä terveellisesti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä