Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytyksen käynnistäminen

Turhautunut
15.09.2017 |

Hei.
Tänään viikkoja 38+6. Maanataina käynnistettiin ballongilla sitten, tiistaina tabletti lääke, keskiiviikkona ja torstaina okstitosiini tippa ja tänään sitten kotia viikonlopuksi.
Paikat on auki 4cm ja kanavaa jäljellä 1.5 cm eikä kunnolisia supistuksia.
Kertokaa omia kokemuksia miten tämmösessä tilanteessa edetty, onko alkanu ite käynnistyyn ja mitä jippoja tähän ois ?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia ei valitettavasti ole. Ihmetyttää lähinnä miten on päädytty käynnistykseen noin aikaisin. Vai onko kyseessä kaksoset?

En siis arvostele vaan olen myös itse 38+ jo ja todella tuskaisessa tilassa.

Vierailija
2/10 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei käynnistynyt. Käynnistyksen syy oli raskausdiabetes rv40. Ei auttaneet edes oksitoniinitipat, joita niitäkin kokeiltiin 3x6h eli maksimit. Vedet meni kumminkin, joten vauva oli pakko saada ulos. Meni kiireelliseksi sektioksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nuorempaa lasta yritettiin käynnistää seitsemän kertaa eikä mitään tapahtunut, joten sektioksi meni. Onneksi meni, sillä lapsi oli iso ja olisi syntynyt kasvotarjonnassa. Viikkoja ekan käynnstyksen aikaan oli 40.

Vierailija
4/10 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä käynnistymiseen on raskausdiapettes ja korkeat verenpaineet. Myös vauvva kasvaa iso kokoisena. On vaan tämä odottelu jo aika raskasta kun oltiin salissakin(2 yötä) ja sieltä kotiin ja lääkäreitten mielipiteet ja tutkimukset vaihtelee.

Vierailija
5/10 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt sama tilanne, mutta halusin rohkaista koska itselläni oli hyvä kokemus vaikka synnytys käynnistettiin (yliaikainen raskaus, syntyi 42+1). Balonkia myös yritettiin mutta se ei toiminut, silloin toi sama kohdunkaulan tilanne kuin sulla. Mulle tosin tepsi ne tabletti lääkkeet ja oli loppujenlopuksi tosi luonnollinen synnytys kun ei tarvinnut olla laitteissa kiinni ja vauva syntyi ammeeseen. Isosta (4,5kg) vauvasta huolimatta ei tullut yhtäkään tikkiä. Mullekin sanoivat ettei käynnistys aina etene nopeasti ja hyvä jos ei ole kiire, se tarkoittaa että vauvalla kaikki hyvin. Se odottelu on kyllä ihan tuskaista ja turhauttavaa!

Vierailija
6/10 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt sama tilanne, mutta halusin rohkaista koska itselläni oli hyvä kokemus vaikka synnytys käynnistettiin (yliaikainen raskaus, syntyi 42+1). Balonkia myös yritettiin mutta se ei toiminut, silloin toi sama kohdunkaulan tilanne kuin sulla. Mulle tosin tepsi ne tabletti lääkkeet ja oli loppujenlopuksi tosi luonnollinen synnytys kun ei tarvinnut olla laitteissa kiinni ja vauva syntyi ammeeseen. Isosta (4,5kg) vauvasta huolimatta ei tullut yhtäkään tikkiä. Mullekin sanoivat ettei käynnistys aina etene nopeasti ja hyvä jos ei ole kiire, se tarkoittaa että vauvalla kaikki hyvin. Se odottelu on kyllä ihan tuskaista ja turhauttavaa!

Isoilla viikoilla käynnistetty synnytys etenee yleensä nopeammin kuin varhaisemmilla viikoilla, koska paikat ovat usein kypsemmät, vaikka kohdunsuu olisi yhtä kiinni. Avautuu kuitenkin usein nopeammin kuin varhaisila viikoilla käynnistetyt. Yli rv 42 kumminkin merkitsee kuta kuinkin kaikilla naisilla, että spontaani synnytys olisi muutoinkin lähellä, rv 38 taas ei.

Vierailija
7/10 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käynnistetty kaksi kertaa, 38+0 ja 38+2. Molemmat ovat käynnistyneet muutamassa tunnissa tabletin laiton jälkeen eli ekana päivänä, joten en kyllä osaa neuvoa mikä avuksi. Minuakin kuitenkin varoiteltiin että ei välttämättä lähde helposti käyntiin kun on niin pikkuviikkoinen vielä, joten lienee ihan yleistä ettei heti lähde varsinkaan noilla viikoilla.

Vierailija
8/10 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpahan omituista toimintaa, jos korkeilla rr-lukemillakin pistetään kotiin turhien käynnistysyritysten jälkeen...

Itselläni käynnistettiin Zytotec-murulla esikoisen synnytys kohonneen verenpaineen vuoksi rv38+2 ja 9h7min myöhemmin oli poika maailmassa.

Vierailija
9/10 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla käynnistetty 38+2 ja 38+6 molemmat raskausdiabeteksenja taittuneen kasvun takia (olivat molemmat liian "pieniä" 2885g ja 3300g) molemmat kerrat puhkaistiin vedet ja laitettiin oksitosiinitippa ja molemmat kerrat piti odotaa sellaset 2 h ennenkun alkoi jotakin tapahtumaan. Ensimmäinen syntyi 11h siitä kun mentiin saliin ja puhkaistiin kalvot, toisen kanssa sama juttu ja kesti 6h. Nyt on 36+4 kolmanen kanssa ja aikalailla saman lailla tulee tämänkin kanssa menemään, toivotaan.

Vierailija
10/10 |
26.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen käynnistettiin kaikilla konsteilla mutta ei tapahtunut oikeastaan mitään. Kun yritykset oli lopetettu synnytys käynnistyi sitten samana iltana. Synnytys oli vaikea ja pitkä ja siihen liittyi mm. se että supistukset lakkasivat. Terve poika onneksi syntyi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme