Missä vaiheessa sikiö saa sielun?
Syntymässä, hedelmöityksessä, jossain siinä välissä, kasteessa....?
Kommentit (39)
En tiedä sielusta mutta minusta sikiöllä on oikeus omaan ruumiiseensa.
Pari viikkoa ennen syntymää?
Ei taida sielu jaksaa hillua siellä kohdussa kovin kauaa, kun on kuitenkin niin älykäs.
Olen miettinyt asiaa, koska minulla on varhaisia muistikuvia, että katselen punertavan valonkajastuksen läpi ahtaassa olossa. Synnyin kesällä ja äiti otti aurinkoa viimeisiin hetkiin asti...
En tiedä mistä ajatus tuli äsken imuroidessa mieleen, ajattelin täältä löytyvän mielipiteitä asiaan.
Itse en tiedä vastausta enkä ole sitä joutunut esim. keskenmenon tai abortin takia paljon miettimäänkään.
Ap
Mulla tuli varhainen keskenmeno vkolla 7. Tämä tapahtui siis kahden nykyisen lapseni välissä.
Menin 5 vuotta tuon tapauksen jälkeen meediolle, joka sanoi mummoni hengen tuovan mukanaan pienen hengen, joka on varhain kuollut keskimmäinen lapseni.
Tätä keskenmenoa meedio ei voinut tietää, koska oli täysin tuntematon ihminen, enkä avautunut hänelle mistään asioistani.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt asiaa, koska minulla on varhaisia muistikuvia, että katselen punertavan valonkajastuksen läpi ahtaassa olossa. Synnyin kesällä ja äiti otti aurinkoa viimeisiin hetkiin asti...
Voisikohan kuitenkin olla että olet esim. lepäillyt vaunuissa punertava huivi auringonsuojana... Itsehän kysyin kätilöltä taannoin, että missä vaiheessa sikiö alkaa nähdä unia. Oli kuulemma liian filosofinen kysymys. Kysymykseen sielusta kukaan tuskin tietää vastausta senkään vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli varhainen keskenmeno vkolla 7. Tämä tapahtui siis kahden nykyisen lapseni välissä.
Menin 5 vuotta tuon tapauksen jälkeen meediolle, joka sanoi mummoni hengen tuovan mukanaan pienen hengen, joka on varhain kuollut keskimmäinen lapseni.
Tätä keskenmenoa meedio ei voinut tietää, koska oli täysin tuntematon ihminen, enkä avautunut hänelle mistään asioistani.
Huh, aika rankka ajatus jos miettii varhaisten aborttien kannalta :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisikohan kuitenkin olla että olet esim. lepäillyt vaunuissa punertava huivi auringonsuojana... Itsehän kysyin kätilöltä taannoin, että missä vaiheessa sikiö alkaa nähdä unia. Oli kuulemma liian filosofinen kysymys. Kysymykseen sielusta kukaan tuskin tietää vastausta senkään vertaa.
Google tiesi kertoa, että rv 30 sikiö on lähes jatkuvasti REM-unen kaltaisessa tilassa, eli juuri siinä univaihressa, jossa unia nähdään. Eli tuota ennen.
Vaikee mennä sanomaan mutta olisiko silloin kun erkanee äidistään? Siihen asti samanlainen kun muut sieluttomat nisäkkäät. En minä tiedä.
Heti kun hedelmöitys on tapahtunut, joten abortti on ... jotain muuta kuin moraalisesti kestävä teko ja siten lakia olisi muutettava.
Itselleni sana "sielu" vetää vähän vastakarvaan.. Kutsun samaa asiaa tietoisuudeksi, siinä ei ole niin uskonnollista sävyä.
Oma näkemykseni on, että tietoisuus alkaa pala palalta rakentua, kuten sikiön kehokin. Ensin tietoisuus on vain sitä, että lilluu siellä ja on. Kehittyessään alkaa tiedostamaan, että voi liikutella raajojaan, voi haukotella, voi puristaa sormet nyrkkiin. Tietoisuuteen kuuluu myös äänimaailma, mitä kasvava sikiö alkaa heti opettelemaan kun pystyy. Oppii kuulemaan suoliston liikkeitä, sydämen sykettä, äidin itkua ja naurua.
Tietoisuus ei ole mikään, mikä tulee yhtä nopeasti kuin kuollessa lähtee. Tietoisuus kehittyy, niinkuin kehokin.
Sikiöt tai jo kehittyneemmätkin, jotka on tavalla tai toisella kuolleet kohtuun, ovat tallella taivaassa. Jumalan enkelit hoitavat heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ajattelen niin, että sielu valitsee vanhempansa ja tulevan elämänsä pääkoitokset henkisen kasvunsa kannalta jo etukäteen taivaassa/äärettömyydessä, jossa on Kaikki. Tätä päätöstä ohjaa ja auttaa joku henkilökohtainen viisas ohjaaja (Jumala, Viisas, Rakkaus, Suuri kaikkivaltias - monta nimeä), joka tietää kaikesta kaiken. Sitten sielu siirtyy äitinsä kohtuun tulevaan ruumiseensa ja syntyy maan päälle elämään eloaan kaikkine koitoksineen. Sattumilla on vaikutuksensa, samoin omilla valinnoilla, mutta päätapahtumat on kuitenkin koettava sovitusti, ennen kuin saa lähteä takaisin Isoon Kotiin.
Johannes täyttyi Pyhällä Hengellä kun Elisabeth oli kuudennella kuulla raskaana joten ainakin tuon ikäisellä sikiöllä täytyy olla sielu.
Kun maksaa ensimmäisen kirkollisveron.
Toki voi erota kirkosta mutta silloin joutuu joskus kuolemaan.
Minä tunsin sinut ennen kuin synnyit, olen kutonut sinut kokoon äitisi kohdussa.
Näin sanotaan raamatussa. Siksi abortti on minusta väärin.
Maailma on paljon enemmän kuin mitä me näemme. Kaikki eivät elä täällä tai elävät vähän aikaa. Ei ole olemassa vain tätä elämää.
Vierailija kirjoitti:
Kun maksaa ensimmäisen kirkollisveron.
Toki voi erota kirkosta mutta silloin joutuu joskus kuolemaan.
😂
Eli lapsilla ei ole sielua? Kun eivät maksele ane- eiku kirkollisveroja? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Abortti on kuitenkin siinä mielessä levollinen asia, että se sikiö ei siinä kärsi. IHminen, joka jää tänne suremaan menetettyä mahdollisuutta, kokee sen kivun ja surun, sikiö vain ei ole.
Samalla periaatteella kaikki lemmikinomistajat joutuvat kohtaamaan eläimensä menetyksen, kun joutuvat lopettamaan sen. Lemmikki ei siinä kärsi, nukahtaa vain pois. Ihminen joutuu kantamaan sen kivun ja surun taakan.
Samaa mieltä, eli heti kun hedelmöitys on onnistunut ja sikiö kasvaa hänellä on sielu. Toki pienellä lapsella on oikeus elää! Hän on jo ihmisen näköinen vrt. kuviin joita esim. koulussa näytetään ja käytetään opetuksessa, joissa kaikki eläin sikiöt muistuttavat toisiaan.
Hankkikaa tietoa ystävät ♡
Olemattoman saa kaikissa vaiheissa.
Ei missään.
Sielua ei ole olemassa.