Minne etelään syyslomalla?
Auttakaahan, kokeneemmat. Ajateltiin mennä perheen kanssa ekaa kertaa syyslomalla "etelään". Ei Keski-Euroopan kaupunkeihin eikä kaukomaille, vaan ihan tosiaan "etelänlomalle". Kaiken tiedon kahlaaminen netissä tuntuu uuvuttavalta, joten ehkä tätä kautta voisi päästä oikeille jäljille.
Suosittele siis lomakohdetta, joka täyttäisi nämä kriteerit (niitä ei ole paljon):
Aurinkoa lokakuussa ihan kunnolla, ei vain "Suomen kevät"
Hiekkarantaa
Uima-allasta
Euroopassa
Kohtuumatka lentokentältä ko. paikkaan (taksilla, julkisilla, ei vuokrata autoa)
Jotain paikallistakin, ei ihan pelkkä turistirysä, mutta saa tällä kertaa olla osin sellainenkin : )
Jotain muutakin kuin ranta, päiväretkikohdetta tms. joka kiinnostaa 5- ja 10-vuotiaita lapsia
Siinä taisi olla tärkeimmät. Missä te olette olleet ja millaista siellä oli?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Kanaria ainoa takuulämmin kohde.
No ei sekään lokakuussa välttämättä enää ole, ilmat saattaa olla jo epävakaiset ja sadepäiviäkin osua loman ajalle. Tuo "lämmin" on kyllä aika makuasia, jollekin voi riittää se 20 astetta ja toisen mielestä pitää olla vähintään 25 astetta, ennen kuin on lämmin:)
Vierailija kirjoitti:
Kyproksella käy nykyään aivan valtavasti venäläisiä. Se on muuttanut lomakohteen luonnetta aika paljon. Itse lähtisin syyslomalla mieluiten Teneriffalle.
Niitä venäläisiä on nykyään kyllä joka paikassa. Kesällä tosin Kreetalla huomasin ilokseni, että ainakin osa heistä on jo oppinut käyttäytymään lomakohteissa, eivätkä välttämättä aiheuta enää häiriötä muille lomailijoille!
Mites Madeira, kandeeko sinne mennä lokakuussa, kun lähinnä toiveissa vaan valoa, kaunista luontoa ja mietoa aurinkoa, ei mitään paahdetta?
Itse olen lomaillut Syyrian naapurimaassa, enkä osannut pelätä. Turvallisemmalta tuolla tuntui lomailla kuin Rodoksella. Kypros on ihan kiva ja monipuolinen lomakohde, jossa joku Syyria nyt ei ihan heti tule mieleen.