Ihastuksellani on tyttöystävä, millä tavalla pääsen yli. Tuntuu ihan kamalalta.
Olen ollut yli vuoden ihastunut mieheen, jonka kanssa olen ollut alunperin ystävä. Ollaan kirjoiteltu paljon ja luulin, että merkitsen hänelle jotain. Luulin, että hän on minuun yhteydessä sen takia.
Jossain vaiheessa kuitenkin selvisi, että hän tapaileekin jotakuta naista, ja menin ihan tolaltani tästä. Edelleen he tapailevat, mutta mies ei suostu kertomaan tästä naisesta minulle mitään, vaan vähättelee suhdetta. En tiedä miksi, eikö hän halua loukata minua vai haluaako hän pitää virityksiä yllä monella rintamalla....? En ole kuitenkaan pystynyt enää olemaan yhteydessä häneen, ja kaikki tieto heistä yhdessä masentaa minua ihan hirvittävästi.
Miten ja miten nopeasti pääsen tästä yli??? Poistanko miehen fb:stä ja Whatsappista....niin etten näe hänestä enää mitään? Miten tästä pääsee yli. Kiltit, auttakaa.
Kommentit (34)
Juu, tämä juontuu menneisyydestäni, eli huomio vastaanotettu,
Mutta, en missään nimessä halua enää rohkaísua tälle jutulle! Kirjoitin alunperin siksi, että haluan saada tämän jutun loppumaan mahdollisimman nopeasti. Olen jo roikkunut tässä paskassa tarpeeksi kauan. Siksi kysyin neuvoa, että kannattaako vaan poistaa hänet kaikista medioista. Olen tosi kiltti ihminen, niin en halua pahoittaa edes henen mieltään.
Hassua, että kukaan täällä ei ilmeisesti ajattele, että tuossa miehessä oli mitään vikaa, minussa vain.
Nyt tuntuu entistä paskemmalta.
Tämähän on vähän kuin minä (bi) ja ystäväni (en tiä mikä on). Muka ihastui minuun ja sitten kun aloin tuntea takas niin ei ollakaan kuin ystäviä. Halitaan, pussaillaan ja sen semmosta ihan selvinpäin, välillä ollaan kuin peruskaverit. En ymmärrä häntä yhtään, onko tää jotain leikkiä ja odotan vaan et tapaa jonkun johon rakastuu (en edes tiedä onko se mies vai nainen :D)
Huh
Olet kertonut hänelle ihastumisestasi. Hän ei kehtaa puhua puolisostaan koska lukee että loukkaannut siitä. Olet siis ihan kysellyt hänen puolisonsa nimeä, kun kirjoitit ettei edes sitä sano. Ehkä sille on syynsä. Alat stalkkaamaan vielä...
No okei sitten, mies on vätys ja vässykkä ja/tai tunteeton pleijeri. Joka tapauksessa, miksi olet odotellut näin kauan "jotain" tapahtuvaksi jos mies on tuollainen sysipaska jahkailija, pitää sinua kuin matoa koukussa? Olettkeo olleet sängyssä? Tiedät varmaan että olet ihan oikean rakastavan huomion arvoinen? Etkö saa sitä nykyiseltäsi?
Tämä on paska foorumi. Ei täältä kannata hakea tukea tai ymmärrystä. Täällä roikkuu monia omaan elämäänsä kyllästyneitä, ahdistuneita ja jopa vihamielisiä ihmisiä, jotka saavat kiksit lyömällä muita lyttyyn. Seuraile palstaa niin huomaat...
Oon pahoillani sun tilanteesta ja sympatiat on sun puolella. Ihastumisen tunteelle ei voi mitään ja se on raastavaa, mutta se menee ohi - aina! Joskus se vaan ottaa aikaa... Sinuna jatkaisin elämää, yrittäisin kaikin voimin siirtyä eteenpäin. Ehkä jopa jättäisin miehen someen seurailemaan mukavaa elämääni, mutta en enää vastaisi hänelle mihinkään viestiin...
Mikä on oman suhteesi laita? Miksi olet suhteessa? Selkeästi se ei kuitenkaan ole sitä mitä haluat.
Mulla on myös tilanne, että varattu mies piirittää, lempeästi ja taitavasti. Itse olen sinkku.. ja joo, ehkä myös ihastunut. Kun tajusin omat tunteeni, otin etäisyyttä. En suostu kenenkään päivän piristeeksi tai egobuusteriksi. Sellainen ei tiedä hyvää. Joten tästä lähtien hän on minulle ilmaa.
Ei kyseessä ole mikään puoliso....vaan tyttöystävä, jota ei edes soustu kutsumaan tyttöystäväksi minulle. Kyllä, olen kysynyt tämän naisen nimeä, eikö se nyt ole ihan ok, kun ovat kuitenkin tapaillet jo aika kauan...? Siis kun olemme kavereita tämän miehen kanssa, eikö se nyt ole ihan normaalia, että ihmiseen voisi viitata oikealla nimellä?
Vierailija kirjoitti:
Olet kertonut hänelle ihastumisestasi. Hän ei kehtaa puhua puolisostaan koska lukee että loukkaannut siitä. Olet siis ihan kysellyt hänen puolisonsa nimeä, kun kirjoitit ettei edes sitä sano. Ehkä sille on syynsä. Alat stalkkaamaan vielä...
Kiitos teille nro 26 ja 27 rehellisistä sanoista ja tilannetajusta. Se onkin hyvä kysymys, että miten olen suostunut olemaan tässä tilanteessa näin kauan. Ei mitään sänkyjuttuja ole ollut, onneksi. Tai ehkä tämä olisi loppunut jo kauan sitten, jos olisi ollut.
Ei omassa suhteessani ole mitään vikaa tai ongelmia. Elämässä vaan käy joskus niin, että kohtaa jonkun ihmisen ja sitten ihastuu. Tämä oli minulle ensimmäinen kerta tämän pitkän suhteeni aikana. Ja siksi olen varmaan niin pihalla, että mitä tässä olisi pitänyt tehdä. Olen tosi peruskiltti ihminen, joka yrittää ymmärtää toisten käytöstä viimeiseen asti. Seuraukset ovat sitten tällaiset. Mutta nyt olen päättänyt, että tämä juttu loppuu. En saa tästä mitään hyvää. Eikä tuo mieskään nyt ole ollut missään yhteydessä minuun, ilmeisesti siksi, koska olen itse ottanut etäisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos teille nro 26 ja 27 rehellisistä sanoista ja tilannetajusta. Se onkin hyvä kysymys, että miten olen suostunut olemaan tässä tilanteessa näin kauan. Ei mitään sänkyjuttuja ole ollut, onneksi. Tai ehkä tämä olisi loppunut jo kauan sitten, jos olisi ollut.
Ei omassa suhteessani ole mitään vikaa tai ongelmia. Elämässä vaan käy joskus niin, että kohtaa jonkun ihmisen ja sitten ihastuu. Tämä oli minulle ensimmäinen kerta tämän pitkän suhteeni aikana. Ja siksi olen varmaan niin pihalla, että mitä tässä olisi pitänyt tehdä. Olen tosi peruskiltti ihminen, joka yrittää ymmärtää toisten käytöstä viimeiseen asti. Seuraukset ovat sitten tällaiset. Mutta nyt olen päättänyt, että tämä juttu loppuu. En saa tästä mitään hyvää. Eikä tuo mieskään nyt ole ollut missään yhteydessä minuun, ilmeisesti siksi, koska olen itse ottanut etäisyyttä.
Etäisyys tekee varmasti hyvää. Samoin siihen omaan suhteeseen keskittyminen. Varaudu kuitenkin siihen, että unohtaminen ja eteenpäin siirtyminen saattaa ottaa aikansa.
Kiltillä ihmisellä saattaa olla paljon taakkaa. Opettele asettamaan omat rajasi ja pidä niistä kiinni. Eikä elämässä tarvitse olla kiltti, ennemminkin rehellinen - itselleen ja muille. Kiltteys on monesti liikaa myöntymistä ja oman hyvinvoinnin kustannuksella miellyttämistä. Naisen ei tarvitse olla kiltti, vaan nimeomaan vaan rehellisesti sitä mitä on.
Tsemppiä sulle!
T.27
Sulla on oma mies, ei sun kuulu roikkua muissa. Ja sitten itkeä täällä kun ihastuksesta ei kuulu. Tänäänkin hän panee muijaansa ja sinä olet vain ilmaa.
Mielestäni on kaksi vaihtoehtoa, eli joko unohdat kokonaan tai sitten olet todella vaan se pelkkä kaveri. Jos et pysty pelkkään kaveruuteen, niin sitten parempi unohtaa, aika siihen auttaa. Jos päätät unohtaa on ehkä parasta jopa estää hänet kokonaan somessa. Itselläni myös samantapaista kokemusta, mies vaan naimisissa. Voi olla, että mies haluaa vaan leikkiä tunteillasi, toki on hyvin lapsellista tai sitten hän todellakin haluaa olla vaan sinun kaverisi, eikä ole oikeasti ajatellut mitään muuta sinusta. Mies taitaa myös erittäin paljon pitää sinun osoittamastasi huomiosta, mutta tilannetta/ tunteita ei saa noin käyttää hyväkseen omiin tarkoitusperiin, jos ei ole itse aidosti kiinnostunut. Teet ratkaisusi siltä pohjalta, mikä on sinulle helpointa. Vaikutat kyllä niin pettyneeltä, että pystytkö muuta kuin unohtamaan?
Kiitos nro 27. Täällä tuli paljon lyttääviä kommentteja, mutta ihanaa, että joku edes ymmärsi, millainen tilanne on. Tiedän, että tässä kestää aikaa ja joudun kohtaamaankin tuon miehen kohta, mutta kaikki pienetkin askeleet tasapainon suuntaan ovat nyt tosi tärkeitä. Tämä on minun tapani käsitellä asia ja kannan oman vastuuni tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etäisyys tekee varmasti hyvää. Samoin siihen omaan suhteeseen keskittyminen. Varaudu kuitenkin siihen, että unohtaminen ja eteenpäin siirtyminen saattaa ottaa aikansa.
Kiltillä ihmisellä saattaa olla paljon taakkaa. Opettele asettamaan omat rajasi ja pidä niistä kiinni. Eikä elämässä tarvitse olla kiltti, ennemminkin rehellinen - itselleen ja muille. Kiltteys on monesti liikaa myöntymistä ja oman hyvinvoinnin kustannuksella miellyttämistä. Naisen ei tarvitse olla kiltti, vaan nimeomaan vaan rehellisesti sitä mitä on.
Tsemppiä sulle!
T.27
Mitä vitun väliä, jos miehessä onkin myös vikaa? Elä omaa elämääsi ja unohda moinen. Mitä täällä ruikutat? Eikö sulla ole se omakin mies? Keskity siihen tai päästä vapaaksi, jos ei kerran kiinnosta.
Kiitos myös tästä kommentista. Oen myös koittanut tätä, että olemme vain kavereita, mutta yhteydenpito lipsuu tosi helposti siihen, että kirjoittelemme monta kertaa viikossa, ja se syö mielenrauhaani ja nostaa turhia toiveita minussa. Luulen, että nyt on vaan parasta ottaa etäisyyttä, ja ehkä sitten joskus katsoa, pystynkö olemaan kaveri. Hän on myös käyttäytynyt aika epäkohteliaasti minua kohtaan, joten joudun miettimään, voiko tällaisen ihmisen kanssa edes olla kaveri. Hän ei yleensäkään ota kovin helposti vastuuta omasta käytöksestään, eli en usko, että hän näkee ongelmaa siinä, että vähän lirkuttelee liikaa. Vastuu on toisella henkilöllä, ja hänen näkökulmastaan asia toimii, jos saa mukavaa huomiota monelta taholta...
Mutta kiitos hyvästä kommentista.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on kaksi vaihtoehtoa, eli joko unohdat kokonaan tai sitten olet todella vaan se pelkkä kaveri. Jos et pysty pelkkään kaveruuteen, niin sitten parempi unohtaa, aika siihen auttaa. Jos päätät unohtaa on ehkä parasta jopa estää hänet kokonaan somessa. Itselläni myös samantapaista kokemusta, mies vaan naimisissa. Voi olla, että mies haluaa vaan leikkiä tunteillasi, toki on hyvin lapsellista tai sitten hän todellakin haluaa olla vaan sinun kaverisi, eikä ole oikeasti ajatellut mitään muuta sinusta. Mies taitaa myös erittäin paljon pitää sinun osoittamastasi huomiosta, mutta tilannetta/ tunteita ei saa noin käyttää hyväkseen omiin tarkoitusperiin, jos ei ole itse aidosti kiinnostunut. Teet ratkaisusi siltä pohjalta, mikä on sinulle helpointa. Vaikutat kyllä niin pettyneeltä, että pystytkö muuta kuin unohtamaan?
Hey let it go. Luepa omat viestisi, kuulostat hysteerisen takertuvalta ja toivot ihmisten rohkaisevan sinua nyt johonkin jahtiin. Mies on vain pelaillut kanssasi. Entäs tää sun oma mies, ei taida sinua kiinnostaa? Mitä sitten haluat? Tuolla menolla jää luu käteen, kerron kokemuksesta.