Huomenna vien heippalapun alakerran huutaja perheelle!!!
Lapset huutaa, kiljuu, juoksee aamusta iltaan. Viikonloppuisin herään liian aikaisin tuohon jytinään ja kolinaan. Töiden jälkeen ruokapöydässä kuulenne alakerran apinoiden meteliin. En jaksa enää. Lapsenikaan eivät enää jaksa. Katsotaan, mitä tästä seuraa.
Kommentit (16)
Olen pahoillani. Meillä lapset herää kuuden jälkeen ja joo, meteliä kuuluu. Kielletään ja ohjeistetaan, mutta ... meteliä kuuluu.
Monen mielestä jatkuva huuto ja meteli on normaalia elämää. Kaverin ylökerrassa pelataan sählyä sisällä, vanhempien mielestä normaalia. Yhdellä perheellä kaksi häätöä takana huutamisen ja melun takia, mutsin mielestä edelleen normaalia.
Ihmiset on ihan pihalla siitä, mikä on NORMAALIA.
Miksi et mene soittamaan ovikelloa ja keskustelemaan asiasta ystävälliseen henkeen? Oikeastiko luulet heippa-lapun olevan postiviivinen tapa hoitaa asioita?
Heippa-lapulla takapuolta kirjoitti:
Miksi et mene soittamaan ovikelloa ja keskustelemaan asiasta ystävälliseen henkeen? Oikeastiko luulet heippa-lapun olevan postiviivinen tapa hoitaa asioita?
Moni varmaan ottaa mieluummin heippalapun kuin juttelee naapurin kanssa.
Tiedän tapauksen, missä tuosta tehtiin suoraan lasu. Ihan kunnollinen perhe, mutta muut eivät jaksaneet sitä mölinää, eivätkä kommentit menneet jakeluun. Järeämmät aseet kehiin, että pidä ne kersat hiljaisena, äläkä itse huuda.
Jos ostat arvokiinteistön, varaudu, että muut haluavat elää rauhallista normielämää.
Vierailija kirjoitti:
Heippa-lapulla takapuolta kirjoitti:
Moni varmaan ottaa mieluummin heippalapun kuin juttelee naapurin kanssa.
Joo, kaikki ei osaa elää kerrostalossa ja naapurit ovat peloittavia. Oletko koskaan miettinyt, mistä häätöihin ja oiketeen johtaneet naapuririidat ovat saaneet alkunsa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos siellä on erityislapsi/erityislapsia. Autisti joka lyö päätään seinään ja kiljuu kun laitetaan vaatteita päälle. Minkä sille sitten mahtaa, ei voi häätääkään. Muuta pois. Eri asia jos kyseessä on tavis lapset, joita ei jakseta kasvattaa.
Hyi! Tuollainen perhe saa muuttaa vaikka rappiolla olevaan halpaan homeomakotitaloon. Mitä te apinoillanne muita rankaisette?
Korvatulpat ja suojaimet päähän. Ah, mikä rauha :) mun elämä muuttui täysin! Ei haittaa yöllä ukon kuorsaus ei illalla lasten riekunta. Pääsin verenpainelääkityksestä ja olen jopa laihtunut kun en ole koko ajan niin stressaantunut. Suosittelen
Itse taas koen, ettei minun tarvitse suojautua muiden asiattomalta möykkäykseltä. Olkaa HILJAA!!!
Sori vaan, mutta me asutaan kyllä ylimmässä kerroksessa.
t. HUUTAJA
Kerrostaloja on erilaisia. Samassa linjastossa voi tulla tupankäryt, kuulua puheet ja pierut kaikki. Puhumattakaan kovaäänisestä musiikista tai lasten huudoista. Koiran haukuntakin voi kuulua ties mistä kerroksesta. Tätä suomalaista rakentamisen riemua kovankin rahan asunnoissa. Kaikki kirotaan hiljaa mielessä, jos nähdään joku nuorikko maha pystyssä. Siinä valvoo yöitkuilla sitten koko linjasto.
Naapurin kehnon laulun, skypepuhelut, hissin äänet, rappuset, pyykit ja kotitalouden äänet vielä jaksaa. Normaalia ääntä. Mutta ei enempää.
Aina väliin törmää näihin yöeläjiin. Ovat vuorotöissä ja elävät kerrostalossa keskellä yötä kuin normaalisti päivällä. Puheevolyymi sama, telkkaria katsotaan äänekkäästi, rymistellään ja eletään kuin päivällä. Sitten loukkaantuvat, kun naapurit tekevät valituksen. Suurin osa kun ei elä yövuoroa ja kerrostaloissa on järejstyssäännöt hiljaisuudelle.
Me kuullaan aina, milloin naapurit heräävät tai menevät nukkumaan, vaikka hiljaisia muuten ovat. Tai milloin on ruoka-aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos siellä on erityislapsi/erityislapsia. Autisti joka lyö päätään seinään ja kiljuu kun laitetaan vaatteita päälle. Minkä sille sitten mahtaa, ei voi häätääkään. Muuta pois. Eri asia jos kyseessä on tavis lapset, joita ei jakseta kasvattaa.
Hyi! Tuollainen perhe saa muuttaa vaikka rappiolla olevaan halpaan homeomakotitaloon. Mitä te apinoillanne muita rankaisette?
Se erityislapsi voi syntyä kelle tahansa, vaikka just sulle. Kannattaa muistaa. Ja kaikilla ei ole mahdollisuutta omakotitaloon. Usein erityislapsilla on kaikenlaista kuntoutusta johon pitää kuskata, joten mihin tahansa hornantuuttiin ei voi muuttaa.