Kuinka moni teistä uusperhevaimoista ja äideistä on oikeasti halukas ottamaan miehen lapsen
Kommentit (34)
En pystyisi olemaan miehen kanssa joka on ollut naimisissa ja tehnyt lapsia jonkun toisen kanssa. Ehkä jollekin toiselle ok, mutta en lapsettomana halua puhkinussittua 2.kierroksella olevaa patua..... Kukin tyylillään!
Olisi ollut lähes täydellinen dealbreaker jos tapaamisemme jälkeen olisi selvinnyt että miehellä on lapsi. Onneksi ei ollut, eikä ennen minua ole muiden kanssa edes suunnitellut lapsen hankkimista tai naimatouhuja. :)
Mun mies oli valmis suhteeseen, jossa lapsi ei koskaan ollut isällään ( koska isä oli kuollut). Lapsi on 16 vuotta ollut ensisijainen. Oon kiitollinen.
Vierailija kirjoitti:
En pystyisi olemaan miehen kanssa joka on ollut naimisissa ja tehnyt lapsia jonkun toisen kanssa. Ehkä jollekin toiselle ok, mutta en lapsettomana halua puhkinussittua 2.kierroksella olevaa patua..... Kukin tyylillään!
Joku lapseton voi olla nussinut paljon enemmän ja useamman kanssa kuin joku kahden lapsen vanhempi.
Totta kai on lupa muuttaa meille, mutta tietysti toivon aikuisen miehen tulevan omillaan toimeen ja olevan jatkossakin niin itsenäinen, että pystyy oman kodin ylläpitämään.
Jos tapaatte eksäni ja hän jaksaa edelleen valittaa, miten jätin hänet, koska hänellä oli lapsi edellisestä liitostaan, kannattaa pitää mielessä, että hän valehtelee. Sen sijaan yksi eron syistä oli se, että eksäni ryhtyi enenevässä määrin suunnittelemaan lapsiviikkonsa sen varaan, että hän on illat harrastuksissa ja minä lapsenvahtina. Ei satunnaisesti, vaan koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Minulle eräs mies sanoi, etten kelpaisi jos minulla olisi lapsi/lapsia aiemmasta suhteesta. Minulla ei ole yhtään seurustelusuhdetta, en ole ollut avo- tai avioliitossa. Ukko sen sijaan yli 10 v ja lapsia on...... Ja sitten vielä vaatii toiselta tuollaista! :/
Niin? Eivät kaikki kaipaa mitään perheenyhdistämiskuvioita.
Mieheni lapset ovat puoliksi häntä eli tottakai rakkaita myös minulle. En koe heidän läsnäoloaan todellakaan niin että kotona olisi joku vieras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun bonuslapseni asuu luonamme ja on äidillään joka toinen viikonloppu. Omasta puolestani voisin pitää aina kotona.
Näin on mennyt jo vuosikymmen ja olen onnellinen siitä, että pieni vaippapöksy silloin aikoinaan elämääni saapui.
Olemme kaikki samaa perhettä, verisukulaisuudella ei ole mitään merkitystä.Kuvittele miten ukkosi on rakastanut aiemmin jotain toista ja pannut rouvaa kiimaisena. Huh............
Miksi kuvitella tuollaista? Ei mua ainakaan kiinnosta. Aikuinen ihminen kyllä ymmärtää että jos on ollut naimisissa ja saanut lapsia, niin seksiä on harrastettu ja rakastettu toisiaan. Säkin joskus ymmärrät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun bonuslapseni asuu luonamme ja on äidillään joka toinen viikonloppu. Omasta puolestani voisin pitää aina kotona.
Näin on mennyt jo vuosikymmen ja olen onnellinen siitä, että pieni vaippapöksy silloin aikoinaan elämääni saapui.
Olemme kaikki samaa perhettä, verisukulaisuudella ei ole mitään merkitystä.Kuvittele miten ukkosi on rakastanut aiemmin jotain toista ja pannut rouvaa kiimaisena. Huh............
Miksi kuvitella tuollaista? Ei mua ainakaan kiinnosta. Aikuinen ihminen kyllä ymmärtää että jos on ollut naimisissa ja saanut lapsia, niin seksiä on harrastettu ja rakastettu toisiaan. Säkin joskus ymmärrät.
Olisi sitten jatkanut rakastamista ja selvittänyt välinsä ettei olisi tarvinnut erota!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi sitten jatkanut rakastamista ja selvittänyt välinsä ettei olisi tarvinnut erota!
Mieti mihin rakastuit rouvassa/aviomiehessä ja pidä se mielessä.
En ole valmis
Lähiäidit - testamentatkaa lapsenne toisaalle
Tapailemallani miehellä on pienet lapset viikko-viikkosysteemillä. Jos saisin päättää, olisivat lapset joko isällään tai äidillään vain joka toinen viikonloppu. Viikko-viikko systeemi tekee lapsista vähän levottomia, kasvatus vaikeutuu kaksilla säännöillä ja omat lapseni tulevat asumaan meillä aina ja miehen lapset vain joka toinen viikko...
Kannatan yhden kodin mallia riippumatta siitä, kummalla vanhemmalla lapset olisivat.
Toisaalta arvostan miestäni, joka täydestä sydämestään haluaa jakaa arkensa lastensa sekä minun lasteni kanssa (omieni isä ei tätä tee, hyvä kun joskus epäsäännöllisesti vaivautuu tapaamaan), toisaalta ideaali tilanteessa eläisin edelleen onnellisena ydinperheessä. Tätä mahdollisuutta ei ole, joten lapset on vain hyväksyttävä. Yhtä lailla kuin heidän pitää hyväksyä minut ja toisensa.
Eli en ihan rehellisesti sanoen haluisi perheeeeni näitä viikko-viikkolapsia, mutta minkäs teet. Elämä on. Ja elämä on opettanut myös rakastamaan miehen lisäksi näitä kahden kodin välillä reissaavia riiviöitä. Parisuhteelleni ehdoton este olisi se, että rakastava isä olisi minun takiani valmis luopumaan lapsistaan. Kaikkien on vain sopeuduttava yhteen talouteen, kun sen aika tulee. Nyt vielä kyläillään puolin ja toisin.
Ottaisin vaikka pysyvästi. Tosi mukava ja hyvinkasvatettu lapsi.