Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallanko irtisanoa lainan takaisinmaksuturvan?

Vierailija
14.09.2017 |

Olen yksinhuoltaja, ja minulla on iso asuntolaina ja siihen lainan takaisinmaksuturva, joka kattaa kuolemantapauksen, vakavan sairastumisen/työkyvyttömyyden ja työttömyyden (aikamoisin rajoituksin). Nyt olen ajatellut irtisanoa vakuutuksen, koska se on tosi kallis (n. 110 e/kk).

Uskallanko?

Pähkäilin, että jos kuolen, lapseni eivät kuitenkaan jää asumaan asuntoon, joten se, että laina tulee kuitattua, on täysin turhaa. Työttömyyden varalta korvaus on korkeintaan vuoden.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vakuutus on pakollinen ja toi maksu todennäköisesti per vuosi.

Vierailija
2/10 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutus on kyllä ihan vapaaehtoinen, ja minulla on kuukausimaksuinen se vakuutus.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yksinhuoltaja, ja minulla on iso asuntolaina ja siihen lainan takaisinmaksuturva, joka kattaa kuolemantapauksen, vakavan sairastumisen/työkyvyttömyyden ja työttömyyden (aikamoisin rajoituksin). Nyt olen ajatellut irtisanoa vakuutuksen, koska se on tosi kallis (n. 110 e/kk).

Uskallanko?

Pähkäilin, että jos kuolen, lapseni eivät kuitenkaan jää asumaan asuntoon, joten se, että laina tulee kuitattua, on täysin turhaa. Työttömyyden varalta korvaus on korkeintaan vuoden.

Vakuutus todella on hyvin kallis verrattuna mihin vaan vakuutukseen. Itse irtisanoin vastaavan. Useimmiten myös ehdot on aika huonot (ehdot korvaukselle).

Vierailija
4/10 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskallanko?

Laita se 110 rahastoon  joka jos lopetat vakuutuksen.Saat hieman puskuria.

Vierailija
5/10 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskallanko?

Laita se 110 rahastoon  joka kk jos lopetat vakuutuksen.Saat hieman puskuria.

Vierailija
6/10 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä suunnitelma sulla on jos työkyvyttömyys tai työttömyys iskee.... kuinka pian asunnon myynti on edessä? Penemmän jäljellä olevan lainanhan voi neuvotella uudelleen pienemmälle kk-erälle jos tulot romahtaa.

Vastaava työkyvyttömyys (ja työttömyys) vakuutus vakuutusyhtiöltä, yleensä halvemmalla?

Vierailija
7/10 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hurjan kallista. Itselläni oli se ehkä vuoden verran ja muistaakseni maksu noin 30-40€/kk kymmenisen vuotta sitten (Nordea). Jätin sitten pois kun ajattelin että silläkin rahalla voin lyhentää lainaa. Jäin työttömäksi mutta onneksi siinä vaiheessa kun lainaa oli jo maksettu riittävästi eli ei enää takaajia periaattessa olisi tarvittu. Ja kun olen säästöjä kerryttänyt koko laina-ajan niin työttömyyskään ei ollut ongelma lainanlyhennyksissä. Yh minäkin, nyt lapsi jo onneksi omillaan, aikuinen kun on.

Vierailija
8/10 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutus todella on hyvin kallis verrattuna mihin vaan vakuutukseen. Itse irtisanoin vastaavan. Useimmiten myös ehdot on aika huonot (ehdot korvaukselle).[/quote]

No tätä juuri pohdin itsekin: kuukauskorvaus olisi verojen jälkeen n. 500 e, jos jäisi vaikka työttömäksi, ja vain vuoden ajan. Minulla on rahasta tiukkaa, ja siksi haluaisin tuonkin satasen kuussa käyttää elämiseen tai laittaa säästöön...

ap

Vierailija
9/10 |
14.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuolemanvaravakuutus on tosiaan hyödyllinen vain pariskunnille. Itse samassa tilanteessa, mulla on ainoastaan työttömyys/työkyvyttömyysvakuutus ja maksan siitä 27 egeä kuukaudessa.

Ota yhteys pankkiin ja kysy, millä edellytyksillä saisit neuvotella lainan uudestaan, Voit joutua siitä jotain maksamaan, mutta tuo vakuutushan on tosi kallis pitkän päälle.

Vierailija
10/10 |
15.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jäisin työttömäksi tai vaikka vammautuisin ja putoaisin päivärahoille, en varmaan selviäisi asumismenoista ja asunto olisi pakko myydä. Työttömyyden sattuessa saisin kuitenkin pari sataa asumistukea, joten erotus lainaturvan antamaan turvaan olisi vain 300 kuussa. Siksii tuntuu turhalta maksaa se satanen tuosta turvasta.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi