Aaaarrrgghhhh!!! Helkkari, nyt äkkiä apua!!!
Palaa hihat totaalisesti! Poika, kohta 3-v on täysin täydellinen lapsi, mutta ruokailu on MAHDOTONTA. Hoidossa syö täysin itse, mutta kotona vaan temppuaa ja pelleilee, hyräilee ja lauleskelee, pyörii tuolilla, siirrtelee ja kaivaa ruokaa, heittää " vahingossa" lattialle. Jos yritän auttaa syömisessä alkaa karjumaan: Ei kun minä itse!
Poika on tosi laiha ja jos kotona syö riidan kanssa itse, mahaan päätyy loppupelissä ruokaa n. 1 ruokalusikallinen. Tähän asti mä onn jaksanut puhua, selittää, kannustaa, mutta nyt räjähti, tempaisin pojan tuolilta karjuin ja heitin ruuan roskikseen :( Enkä anna kyllä mitään ruokaa enään tänään. Oppiiko tuosta vai mitä teen???
Kommentit (4)
Älä kuitenkaan tee ruuasta mitään rankaisukeinoa. Ja älä näytä omaa hermojenmenetystä tai epätoivoa. Anna syödä sen mitä syö. Normaali terve lapsi ei näkään kuole kun todistettavasti osaa jo syödä itsekin.
että seuraavaksi syödään sillon ja sillon. Tee aina näin, kyllä se pian oppii. Mutta älä anna mitään ennen seuraavaa ruoka- tai välipala-aikaa!
ennemminkin valtataistelu.