Idols Suomi 2017 - keskusteluketju
Kommentit (2582)
Vierailija kirjoitti:
Jäätävää millaisia ihmisiä täällä palstalla on. Oletteko aikuisia? Jos ei ole mitään hyvää sanottavaa niin kannattaako sanoa? Jos krisitisoitte niin, miksi ette tekisi sitä rakentavasti. Hävetkää!
Osa kommenteista on kyllä rakentavia jos luet vähän tarkemmin. Aina mahtuu joukkoon näitä ikäviä kommentteja. Mutta mitä voit odottaa keskustelupalstalla jossa saa anonyymisti kirjoittaa?
Itse aloin mielenkiinnolla seuraamaan tätä Idolsin uutta kautta mutta jouduin pettymään. Uskon että monelle muulle kävi samoin eikä asiaa auta karmeat stailaukset, biisivalinnat ja laulukilpailun kannalta asiaankuulumattomat jutut (esim antin sen fanin tuominen paikalle, joku tubettaja jne). Sitten fiilikset purkautuu eri tavoin tänne. Hyvä vaan että edes jossain jengi samoilla linjoilla, kun somessa muuten vaan pelkkää hehkutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama vaikka kaikki viisi kilpailijaa saisivat levytyssopimuksen niin ura ei välttämättä aukea. Näitä tapauksia on missä levy on menestynyt heikosti tai koko levyä ei missään kohtaa saatu edes ulos.
Yep, levytyssoppareiden + lahjakkuuden lisäksi tätä lajia tulisi luontaisesti myös olla matkassa: "Karisma (kreik. χάρισμα, kharisma) on käsite, jota käytetään usein kuvailemaan yksilön voimakasta kykyä viehättää ihmisiä tai vaikuttaa heihin."
Tätä ei voi oikein harjoitella, vaan sitä joko on tai sitten ei.
Olen kyllä nähnyt monet kerrat mten karisma kasvaa iän, taitojen ja itsevarmuuden myötä. Ei myöskään ole totta että karismaa joko on tai sitten ei. Eri ihmiset näkevät karismaa vähän eri ihmisissä ja joku enemmän, joku vähemmän. Tuo sinun käsityksesi karismasta on vähän tollanen mystinen.
Toisilla se vain on myötäsyntyistä. Näytelty karisma ei toimi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan pilalla koko Idols. Hautala huutaa ja kaikki laulajat ihan paskoja. Miten nuo tuomarit voivat hehkuttaa näitä esityksiä? Kyllä tulee Meurmannia ym. oikeesti hyviä ikävä. Lopettaisivat koko ohjelman.
Tekeekö se Meurmann jotain musaa vielä? Oli aivan samperin taitava laulaja ja karismaattinen kun tähän tenavasarjaan vertaa.
Ja entäs Mia Permanto, oli niin upea ääni tytöllä kuin olla ja voi. Harmi, että hänen elämänsä katkesi liian varhain 😟.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äänimiehethoi kirjoitti:
Mitä IHMETTÄ! Joko äänimies vetää ihan omaa roolia kun kerran laulaja ei kuule omaa ääntänsä ja siks laulaa ihan täysin vierestä....
Herätkää jo äänimiehet että se tausta musiikki on ihan liian hiljanen.Miten erin laulaa virheettömästi ja musiikki soi tasasesti. Ainii playback...
Jo viimeviikon laulut kuulosti kamalalta..
Vai kiertääkö telkkari? Tuskin..
Pakko kommentoida, olin eilen ensimmäistä kertaa katsomassa lähetystä livenä, ja voin sanoa, että jokainen esiintyjä kuulosti aivan erilaiselta paikan päällä kuin tv:stä. Sen takia piti tänään vielä katsoa uudestaan eilinen lähetys televisiosta että voiko olla.
Ja Erin ei laulanut playbackina.
Tämä oli hyvä kommentti! Tarkenna vielä mielipiteesi siitä, ketkä esiintyjistä kuulostivat paremmilta (edukseen) paikan päällä LIVE:nä kuin tv:ssä/videona?
Minun mielipiteeni, Anniina (tämä suurin yllätys sillä en ole tähän saakka tykännyt hänen orava äänestään!) sekä Leevi. Julia sen sijaan kuulosti paremmalta tvssä kuin livenä. Tiia aikalailla samalta.
No ihan kyllä säälitti se Miss Piggy-look. 🙈
Ihan ensimmäisenä ohjelan stylisti Vesa Silver pitäisi vapauttaa tehtävistään. Stailaus on ollut useassa jaksossa jo ihan kaameaa ja eilinen jakso oli järkyttävä. Joko Silver on aivan sekaisin tai sitten hän purkaa jotain patoutumiaan kilpailijoihin pakottamalla heidät esiintymään todella noloissa rytkyissä. Tiian asuvalinta oli järkyttävin tähän mennessä.
Ei mulla muuta, mutta tasohan on aivan järkyttävän huono. Miksi, oi miksi?? Mukana ei ole YHTÄÄN hyvää laulajaa. Ainoa vähänkään potentiaalinen oli se joku vähän epävakaa tyttö.
Uskon kyllä Suomesta löytyvän tosi hyviä laulajia, mutta onko sitten Idols formaattina jo menettänyt kiinnostuksensa vai mistä tason lasku johtuu?
Kuinka tuomarit KEHTASIVAT sanoa, että esitysten perusteella muka Tiian pitäisi pudota. Tiia veti kuitenkin mallikkaasti osuutensa läpi, lauloi ja liikkui hyvin. Hän vaikuttaa päämäärätietoiselta nuorelta naiselta. Mahtoi tuntua upealta, kun yleisö äänesti hänet jatkoon. Miksi tuomarit eivät voineet sanoa sitä tosiasiaa, että illan heikoin esitys oli Lottiksella?
Oma suosikkini on ehdottomasti Leevi ❤ koska persoona ja laulu tekee yhdessä sen. Ja hän kun on jo nyt nuin lahjakas niin voi video vaan miten hyvä sitten parin vuoden päästä.
Julia muuten paras laulamaan ehkä, mutta ruennut ärsyttää sen epäaitous. Todellakin oli mediakikka se poron omistus koska miksi ihmeessä sillä ei esim instagramissa näkyisi mtn kuvia siitä? Pitää katsojia ryhmänä kun ottanut esille sen mutta ei perustele asiaa sen enempää. Kovin varma ollut jatkoistaan ja onneksi oli nyt kahden huonoimman joukossa viimeksi ja pudotusuhan alla. Joka välissä muka itkemässä ja ei pysty siksi vastailemaan tuomareiden puheisiin. Toivottavasti ei olisi jatkossa niin ylimielinen niin alkaisin ehkä uudelleen pitämään hänestä.
vavavvoom kirjoitti:
Ihan ensimmäisenä ohjelan stylisti Vesa Silver pitäisi vapauttaa tehtävistään. Stailaus on ollut useassa jaksossa jo ihan kaameaa ja eilinen jakso oli järkyttävä. Joko Silver on aivan sekaisin tai sitten hän purkaa jotain patoutumiaan kilpailijoihin pakottamalla heidät esiintymään todella noloissa rytkyissä. Tiian asuvalinta oli järkyttävin tähän mennessä.
Se Ellen Jokikunnaksen sisko oli aikoinaan kaamea stailaaja, mutta Silver vie voiton hänestäkin. Onkohan se oikeesti jotenkin hullu? Eihän kukaan täysjärkinen tuollaisia pelleasuja valitse!
Mun mielestä kilpailijat ovat pärjänneet ihan hyvin siihen nähden, että heidän biisivalintojaan on lähes koko ajan rajoitettu näillä ihme nytlauletaanmoderniapoppiasuomeksi -teemoilla. Lottis ja Kevin kärsivät suomipakotuksesta kaikkein eniten ja se näkyikin jo tuloksissa. Vaikeaa se varmaan on loistaa kun tuotanto tukahduttaa omaa persoonaa ja musiikkimakua minkä ehtii.
Olenko siis ainoa joka ei ymmärrä tätä Leevi-hypeä? En tiedä sitten onko paikan päällä jotenkin maagisesti parempi, mutta mä näen 16-vuotiaan lapsukaisen, jolla ei ole persoonaa eikä karismaa, keskinkertainen lauluääni. Ja joka kerta ihmettelen että pääsee jatkoon. Jos Leevi voittaa kisan, niin tulee painumaan unholaan hyvinkin pian. Sanoisin, että kymmenen vuoden päästä voisi olla jo jotain ainesta tähteyteen. Enkä ymmärrä taaskaan että miten se viime jaksossa laulettu biisi oli jotenkin NIIN ihmeellinen. Mun mielestä vaisu esitys joka ei ollut ollenkaan uskottava.
Julian on mielestäni hyvin valmis paketti. Ihana laulääni, upean näköinen tyttö. HIeman ylimielisyyttä kyllä jollain tavalla itsekin aistin. Jos nöyryyttä saisi hieman lisää niin voilá.
Tiia.. Tosiaan Tiian asut ovat olleet aivan kamalaa kuraa tällä ja viime kerralla. Sympaattinen ja ihana tyttö, joka laulaa hyvin, mutta x-factor puuttuu.
Anniinasta olen alkanut tykkäämääm, hänelle on selkein ja kiinnostavin oma tyyli, hänenlaiselle olisi tilausta.
Ja samaa mieltä tässä muiden kanssa, finaalijaksot ovat olleet todella pettymystä täynnä (aina siitä uimahallijaksosta lähtien). Ihan kauhean tylsää kuraa katsoa jotain suomipoppi -lässyä. Ahtaaseen muottiin ollaan kyllä laittamassa, enpä usko että tältä kaudelta nousee ketään Antti Tuisku 2 -versiota joka on vielä kymmenenkin vuoden päästä esillä. Sen tuotanto on mokannut ihan itse valinnoillaan.
Todella sääli, että kisa on pilattu ja se ei ole laulajien syy.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla muuta, mutta tasohan on aivan järkyttävän huono. Miksi, oi miksi?? Mukana ei ole YHTÄÄN hyvää laulajaa. Ainoa vähänkään potentiaalinen oli se joku vähän epävakaa tyttö.
Uskon kyllä Suomesta löytyvän tosi hyviä laulajia, mutta onko sitten Idols formaattina jo menettänyt kiinnostuksensa vai mistä tason lasku johtuu?
Ne hyvät tiputettiin siellä kartanoviikolla. Tavallaan hyvä koska ois ollu kamalaa nähdä ne vetämässä (..anteeks siis esittämässä hehhe..) näitä nykyisiä biisejä. Todella monia hyviä laulajia koelauluista alkaen ollut mukana mut tiputeltu pois. Tää kausi yksinkertaisesti on idealtaan se, että etsitään sellaista kertakäyttöpoppia hoilaava tyyppi. Se on tullut nyt hyvin selväksi.
Kyllähän kisaan oli hakijoita vaan tuskin arvasivat mihin joutuivat. Julia nyt selkeästi eniten on ollut valmis muokkaamaan itseään haluttuun muottiin. Tähän nyt on tultu ja näillä mennään, saa nähdä miten voittaja menestyy ja muut kisaajat.
Mikähän Lottaa vaivasi? Ihan eri kuin tähän asti. Poissa energia, voima, ilo.
Olen hämmentyneenä seurannut Idolsia. Koelauluissa ja kartanoviikolla oli monia potentiaalisia tyyppejä (kaikki suosikkini tippuivat) ja nekin jotka ovat vielä mukana, lauloivat silloin paremmin. Nyt kaikki on tosiaan ahdettu Suomi- muottiin ja kehityksen suunta on alaspäin. Lottiskin oli ihan erinomainen alkukaudella ja nyt romahti totaalisesti... Ikävä vanhoja kausia!
Vierailija kirjoitti:
Olenko siis ainoa joka ei ymmärrä tätä Leevi-hypeä? En tiedä sitten onko paikan päällä jotenkin maagisesti parempi, mutta mä näen 16-vuotiaan lapsukaisen, jolla ei ole persoonaa eikä karismaa, keskinkertainen lauluääni. Ja joka kerta ihmettelen että pääsee jatkoon. Jos Leevi voittaa kisan, niin tulee painumaan unholaan hyvinkin pian. Sanoisin, että kymmenen vuoden päästä voisi olla jo jotain ainesta tähteyteen. Enkä ymmärrä taaskaan että miten se viime jaksossa laulettu biisi oli jotenkin NIIN ihmeellinen. Mun mielestä vaisu esitys joka ei ollut ollenkaan uskottava.
Julian on mielestäni hyvin valmis paketti. Ihana laulääni, upean näköinen tyttö. HIeman ylimielisyyttä kyllä jollain tavalla itsekin aistin. Jos nöyryyttä saisi hieman lisää niin voilá.
Tiia.. Tosiaan Tiian asut ovat olleet aivan kamalaa kuraa tällä ja viime kerralla. Sympaattinen ja ihana tyttö, joka laulaa hyvin, mutta x-factor puuttuu.
Anniinasta olen alkanut tykkäämääm, hänelle on selkein ja kiinnostavin oma tyyli, hänenlaiselle olisi tilausta.
Ja samaa mieltä tässä muiden kanssa, finaalijaksot ovat olleet todella pettymystä täynnä (aina siitä uimahallijaksosta lähtien). Ihan kauhean tylsää kuraa katsoa jotain suomipoppi -lässyä. Ahtaaseen muottiin ollaan kyllä laittamassa, enpä usko että tältä kaudelta nousee ketään Antti Tuisku 2 -versiota joka on vielä kymmenenkin vuoden päästä esillä. Sen tuotanto on mokannut ihan itse valinnoillaan.
Todella sääli, että kisa on pilattu ja se ei ole laulajien syy.
Kommenttina tähän vielä huomio, ettei Anniina selvästikään tee itsestään staraa, vaan näyttää omaavan juuri sopivassa määrin tarvittavaa nöyryyttä ja kunnianhimoa keskittyen musiikkiinsa ja esiintymiseensä, mikä selvästi tuottaa myös laatua ja tulosta.
Lisäksi on ollut aika erikoista, miten tuomarien kelkka onkin nyt kääntyillyt ahkeraan hänen kohdallaan puolustaessaan toimintaansa uimahallijakson pudottamisessa "palveluksena artistille”!? No niinpä, varsinkin kun Anniinan habitus ja Vesalan kappaleen tyylikäs esitys nimenomaan uimahallijaksossa keräsi ensin kaikilta kolmelta tuomarilta varauksettomat kehut, sitten palkkioksi pudotus. Viime jaksojen takinkäännöt… no, hymyilyttävät : )
Johdonmukaisuutta työskentelyyn, mikäli tarkoitus ei ole tehdä tarkoitushakuista draamaa hieman oudolla tavalla.
Yleisesti olisi kiinnostavaa tietää minkälainen organisaatio ja prosessi kilpailijoiden taustalla on heitä avustamassa viikolla aina live-esitysten iltaan saakka.
Stailaus onkin jo käynyt selville, mutta miten valmistellaan esim. musiikin sovitukset, bändin esityksen hienosäätö, koreografiat ja esitystekniikka? Kuinka monta kertaa/tuntia vedetään harjoituksia viikolla koko esitysarsenaalilla ja kuinka paljon esittäjä voi (tai osaa?) vaikuttaa musiikillisiin yksityiskohtiin, saavatko siihen minkälaisia apuja ammattilaisilta, jotta esitys onnistuisi?
Näistä tuotantoasioista taustamatskua joko ohjelmaan, erikoisjaksoihin tai Ruudun klippeihin, kiitos.
Mitä ihmettä Lottikselle tapahtui. Hän oli suosikkini alusta asti ja varsinkin koelaulu ja Katy Perry-veto olivat huikeita. Mutta heti, kun kieli vaihtui niin esitysten taso vaan romahti alemmas ja alemmas kerta toisensa jälkeen.
Anniinan ääni hieman ärsyttää, mutta ainakin hän osaa laulaa.
Tiiasta ei missään kohtaa kilpailua ole erityistä mielipidettä ollut, mutta ihan tasainen suorittaja. Ei mitään ihmeellistä hänessä.
Leevistä en ole tykännyt, enkä Juliastakaan erityisemmin. Aivan sama mulle, kuka voittaa.
Vierailija kirjoitti:
Oma suosikkini on ehdottomasti Leevi ❤ koska persoona ja laulu tekee yhdessä sen. Ja hän kun on jo nyt nuin lahjakas niin voi video vaan miten hyvä sitten parin vuoden päästä.
Julia muuten paras laulamaan ehkä, mutta ruennut ärsyttää sen epäaitous. Todellakin oli mediakikka se poron omistus koska miksi ihmeessä sillä ei esim instagramissa näkyisi mtn kuvia siitä? Pitää katsojia ryhmänä kun ottanut esille sen mutta ei perustele asiaa sen enempää. Kovin varma ollut jatkoistaan ja onneksi oli nyt kahden huonoimman joukossa viimeksi ja pudotusuhan alla. Joka välissä muka itkemässä ja ei pysty siksi vastailemaan tuomareiden puheisiin. Toivottavasti ei olisi jatkossa niin ylimielinen niin alkaisin ehkä uudelleen pitämään hänestä.
Omistaa varmaankin poron, joka elää paliskunnassa muiden porojen kanssa.
Olen kyllä nähnyt monet kerrat mten karisma kasvaa iän, taitojen ja itsevarmuuden myötä. Ei myöskään ole totta että karismaa joko on tai sitten ei. Eri ihmiset näkevät karismaa vähän eri ihmisissä ja joku enemmän, joku vähemmän. Tuo sinun käsityksesi karismasta on vähän tollanen mystinen.