Velat, harmittaako teitä kun ette pysty saamaan töistä
Kommentit (18)
Ei harmita, koska äitiysloma ja hoitovapaa sisältää sen lapsen, jota kotona hoitaa. Ja jos mulla olisi lapsi, se harmittaisi enemmän kuin töissä käyminen.
Ap pusersi kakarat saadakseen lintsata duunista. Idiokratia on nyt.
no se kyllä kyrsii jos olet joskus töistä pois kipeenä ni katotaan kieroon. Kieroonkatsojat ei itse varmaan ajattele olleensa esim kolmen lapsen tehneenä monta vuotta pois.
Pidin vuoden vuorotteluvapaata ja omaa lomaa siihen päälle vielä. Oli taloudellisesti mahdollista kun
ollaan miehen kanssa kahdestaan ilman lapsista koituvia menoja. Mukavaa!
Olis kiva olla töistä vuosi pois, mutta se sisältää sen lapsen, mistä riittää huolta loppuiäksi. Et kun saa valita ni mielummin olen olematta sen vapaan ja teen lapsiperheellisen työt.
Olen ymmärtänyt, että äitiysloma ei ole varsinaisesti loma.
Mä olen antanut kertoa itselleni, että vanhempainvapaat yms. eivät ole mitään varsinaisia lomia, ja moni tuntuu tulevan oikein mielellään takaisin töihin niiden päättyessä. Jos taas itse haluan töistä taukoa, säästän rahaa ja otan palkatonta. Yleensä järjestyy. Viimeks olin opintovapaalla.
Vierailija kirjoitti:
Pidin vuoden vuorotteluvapaata ja omaa lomaa siihen päälle vielä. Oli taloudellisesti mahdollista kun
ollaan miehen kanssa kahdestaan ilman lapsista koituvia menoja. Mukavaa!
On kyllä totta että rahaa säästyy sen verran että voi vuorotteluvapaan ottaa. Siis vähintään sen verran säästyy.
Saan palkatonta vapaata juuri niin paljon kuin haluan. Säästöillä ja pääomatuloilla voi matkustella vaikka vuoden jos huvittaa ja pidempäänkin jos jaksaa pistää asunnon vuokralle.
Ei harmita, Mutta tympii rivien välistä kuuluva asenne, että perheetön ja ilman kumppania vailla oleva ns. sinkkuna olisi jokin velvollisuus olla "Se" ensimmäinen, jonka pitää joustaa kun päätetään lomavuoroista tai, että hän saattaa "yhteisen" projektin tai muun työtehtävän yksin loppuun ylitöinä, kun hänellä ei ole perhettä saati kumppania, joka niin mitä?
Ovatko äitiysloma ja hoitovapaa lomailua ilman lasta?
Entä haluavatko velat lapsia?
Tajuatko nyt miten tyhmä kysymyksesi on?
Ei harmita. Jokainen äiti on lomansa kyllä ansainnut, lienee sen verran rankkaa ja vastuullista hommaa.
Vähän harmittaa kyllä. Kelpaisi ilmoitusluontoinen vuorotteluvapaa. Menisin ulkomaille vuodeksi kirjoittamaan romaania.
Ei harmita, koska mun omaisuus karttuu sinäkin aikana kun ap hoitaa muksuja, toisin kuin ap:n. Voin siis jäädä vapaaherraksi huomattavasti aiemmin ja muhkeammilla tuloilla kuin ap.
Ei harmita, pidän työstäni.
Lähes kaikki kaverini ovat menneet riemusta kiljuen takaisin töihin lapsen saatuaan heti kun se on ollut mahdollista. Kotiäitiarki kuulemma yhtä helvettiä.
Ei harmita. Katsella nyt jotain huutavia ja karjuvia saatanoita omilla vapaillaan - juu - ei kiitos!
No, ei harmita.