Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin suhteenne ovat kaatuneet?

Vierailija
13.09.2017 |

Vastikään avoliitosta eronnut nuori nainen täällä kaipaa juttuseuraa ja sitä tunnetta etten ole yksin, vaan muutkin ovat eroja kokeneet ja niistä selvinneet :)

Minun tarinani on sellainen, että neljän yhdessäolovuoden jälkeen kamelin selkä katkesi ja ero tuli yhteisestä päätöksestä. Muistan kyllä jo joskus vuoden tai parin seurustelun jälkeen katsoneeni "leikilläni" kaupungin vuokra-asuntoja. Nyt jo melkein harmittaa että annoin aikaa kulua näin paljon...

Aloimme seurustella aika nuorina, ja muutimme yhteenkin nopeasti. Koen, että meillä kahdella elämät vain kehittyivät ihan liikaa eri suuntiin. Mies jätti koulut käymättä peruskoulun päätettyään, vaikka aina yritin kannustaa opiskelemaan. Hänelle riitti vanhempien firmassa työskentely ja yksinkertaisten tehtävien suorittaminen siellä. Minä menin yliopistoon ja olen pian valmistumassa. En tarkoita mollata kaikkia matalasti koulutettuja, mutta mies ei vaan koskaan ymmärtänyt opiskelujani eikä tukenut niissä, ei edes jaksanut muistaa mitä pääainetta opiskelen, sivuaineista puhumattakaan. Minä taas en oikeastaan koskaan osannut kunnioittaa sitä asennetta, ettei itsensä sivistämisellä ole arvoa, "kirjat ovat tylsiä", eikä maailman menosta tarvitsekaan tietää oikeastaan mitään.

Meidät piti yhdessä tottumus. Ja osaan tässäkin vaiheessa antaa arvoa mm. miehen kiltteydelle. Toivon, että hän löytää enemmän itsensä kaltaisen kumppanin. En kuitenkaan usko että kukaan vähänkään lukenut ihminen voi hänen kanssaan seurustella. Näiden vuosien kokemuksella sanon nyt tässä suoraan että hän on järkyttävän sivistymätön :( En varmasti itsekään ole mikään täydellisen oppinut yksilö, mutta ainakin yritän ja minua kiinnostaa yrittää.

Teinpä sitten eron jälkeen niin, että muutin kokonaan toiseen kaupunkiin ja asutan omaa ihanaa kaksiota, ensimmäistä omaa asuntoani ikinä. Tuntuu IHANALTA :) Vaikka ajoittain yksinäisyys pelottaakin.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tää ei nyt varmaan liity siihen koulutukseen, koska kouluttamatonkin ihminen voi olla joissain tapauksissa paljon sivistyneempi kuin korkeasti koulutettu.

Sun ex-mies/poikaystävä ei vaan ollut samalla tasolla kun sinä ja ei ymmärtänyt sua ja sun koulututus keskeistä asennetta ja sitä, että luulet olevasi parempi ihminen kuin matalammin koulutetut...

Vierailija
2/13 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei panosta suhteeseen ja yhteiseen aikaan ollenkaan ja pitää itsestäänselvyytenä, että toinen pysyy siinä vierellä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tää ei nyt varmaan liity siihen koulutukseen, koska kouluttamatonkin ihminen voi olla joissain tapauksissa paljon sivistyneempi kuin korkeasti koulutettu.

Sun ex-mies/poikaystävä ei vaan ollut samalla tasolla kun sinä ja ei ymmärtänyt sua ja sun koulututus keskeistä asennetta ja sitä, että luulet olevasi parempi ihminen kuin matalammin koulutetut...

Huomasitko että kirjoitin, etten tarkoita mollata kaikkia matalasti koulutettuja, vaan että tämä on kertomus juuri tästä miehestä ja tästä parisuhteesta...?

Samalla tasolla emme henkisesti olleet, totta. Mies ei ollut koskaan kiinnostunut opiskelustani tai alastani, mikä ei parisuhteessa ole mikään loistojuttu. Vaikea oli myös keskustella mistään, vaikka jostain Trumpin valinnasta presidentiksi, kun ei vaan koskaan kiinnostanut. Kukaan ihminen ei ole toista parempi, mutta minun mielestäni ihmisen kuuluu olla kiinnostunut esim. ajankohtaisista uutisista. Kun tulevaisuudessa etsin puolisoa, tiedän ainakin käyttää tätä kriteeriä ;)

ap

Vierailija
4/13 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki inhottavaa pilaa minusta muiden edessä, sama peli myös kahden kesken - miten voisin rakastaa tuollaista paskaläjää? Nyt roikkuu perässä, kun ikää on ja ei saa helposti nuorta naista. Arvaa huolinko? :D

Vierailija
5/13 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen että minä en kelvannut.

Vierailija
6/13 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruuteen ja erilaisiin haaveisiin tulevaisuudelta. Kumpikaan ei ollut väärässä, tahtoi vain erilaisia asioita.

Vierailija
7/13 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teki inhottavaa pilaa minusta muiden edessä, sama peli myös kahden kesken - miten voisin rakastaa tuollaista paskaläjää? Nyt roikkuu perässä, kun ikää on ja ei saa helposti nuorta naista. Arvaa huolinko? :D

Vierailija
8/13 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terkkuja a.l:lle: Kohtele seuraavaa tyttöä kuin normaalia ihmistä. :) 

Vierailija
9/13 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ex-vaimoni oli korkeammin koulutettu, kuin minä, mutta hänen hitautensa ja yleisivistyksen puute rassasi minua rajusti. Tuntui, etten pysty keskustelemaan hänen kanssaan "yhtään mistään". Kiltti oli hänkin ja juuri siihen aikanaan rakastuinkin. Olisin voinut elää hänen kanssaan loppuelämäni, kuten olin luvannut. Moni muu asia oli suhteessamme oikein hyvin. Kävi kuitenkin niin, että hän ei valitettavasti tahtonutkaan vastoinkäymisissä. Eli ero tuli samasta syystä, kuin kaikissa muissakin suhteissani. En loppupeleissä riittänytkään omana itsenäni.

Onneksi riitän lapsilleni. Yksinäistähän tämä elämä silti on ilman kumppania. Siihen ei ystävät, työt tai harrastuksetkaan auta.

Vierailija
10/13 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun ex-vaimoni oli korkeammin koulutettu, kuin minä, mutta hänen hitautensa ja yleisivistyksen puute rassasi minua rajusti. Tuntui, etten pysty keskustelemaan hänen kanssaan "yhtään mistään". Kiltti oli hänkin ja juuri siihen aikanaan rakastuinkin. Olisin voinut elää hänen kanssaan loppuelämäni, kuten olin luvannut. Moni muu asia oli suhteessamme oikein hyvin. Kävi kuitenkin niin, että hän ei valitettavasti tahtonutkaan vastoinkäymisissä. Eli ero tuli samasta syystä, kuin kaikissa muissakin suhteissani. En loppupeleissä riittänytkään omana itsenäni.

Onneksi riitän lapsilleni. Yksinäistähän tämä elämä silti on ilman kumppania. Siihen ei ystävät, työt tai harrastuksetkaan auta.

Onneksi kuitenkin välität penskoistasi. Moni isukki yleensä vaan katoaa jälkikasvunsa elämästä kun löytää nuoren tyttärensä ikäisen typykän. *oksennus*

Vierailija
11/13 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kosketti minua. Tsemppiä, toivottavasti löydät vielä sinulle sopivan kumppanin <3

Mielenkiintoista että olet kokenut samaa ongelmaa kuin minä, mutta koulutetun ihmisen kanssa. Minun olisi helppo syyttää tästä ongelmasta miehen peruskoulupohjaa. Vaikka tietenkin tiedän, että myös oman kiinnostuksen pohjalta voi oppia ja opiskella, ei pelkkä tutkinto mitään takaa.

Minäkin rakastin aikanaan miehen kiltteyttä. Muut nuoret pojanklopit olivat jotenkin ylimielisiä ja kylmiä, ainakin minua kohtaan. Ja sitten oli tämä yksi, joka oli lämmin ja ystävällinen. Silloin se oli ihanaa, mutta lopulta se ei yksistään riittänyt onnen takeeksi.

ap

Vierailija
12/13 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä totta.. tuntuu etteivät naiset edes ymmärrä millaista helvettiä on olla sinkkumies. Ei ne kaverit ja työt ja sukulaiset merkitse paljoakaan jos ei ole sitä kumppania. 

Vierailija
13/13 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terkkuja a.l:lle: Kohtele seuraavaa tyttöä kuin normaalia ihmistä. :) 

Huomattavasti nuorempaa on helppo nöyryttää ja pompottaa, mutta usko tai älä, kyllä nekin osaa ajatella! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme