UImahallissa naisten suihkujen puolella n.8-9v poika
Minua itseäni, aikuista ihmistä ei tuollainen n.8-9v poika naisten puolella haittaa. Heräsi kuitenkin ajatus, että minkä ikäisen pojan voi tuoda vielä naisten suihkuun uimahalleissa, tai vastaavasti minkä ikäisen tytön voi vielä viedä miesten puolelle? Eikö sellaisille ~10v tytöille ala olemaan kiusallista jos saman ikäisiä poikia tulee samaan suihkuun? Vastaavasti myös toisin päin, jos tyttö viedään miesten puolelle.
Onko uimahalleissa muuten mitään sääntöä tähän, että minkä ikäinen saa mennä vielä "vastakkaiselle" puolelle? Ei taida olla.
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Eikö sun mielestä rinnnattomat naiset siis saa mennä normaaliin naisten pukuhuoneeseen?
Tietenkin saavat. Miten tämä liittyy keskustelun aiheeseen? T. ei ap
Otamme aina perhepukuhuoneen suihkuineen ja saunoineen, vaikka maksaakin enemmän niin on rauhallisempaa ja siistimpää.
Vierailija kirjoitti:
Eräässä turkulaisessa uimahallissa on mies, jonka ainut tehtävä on vahtia etteivät pojat käy saunassa uimahousut jalassa. Alalauteilla hän löhöilee ja komentaa poikia, nyt pojat pojat, housut pois ja nopeasti. Siinä hän katselee sitten...irstas hymy naamallaan. Moni on lopettanut vapaa-aikana uimassa käymisen. Koulun kanssa on pakko mennä. Opettaja ei koskaan ole uskonut vaikka asiasta on hänelle kerrottu. Tätä on jatkunut jo vuosikymmenen ainakin.
Saunominen uikkarit jalassa on kielletty. Ehkä voisit itse opastaa lastasi noudattamaan uimahallin sääntöjä. Mutta ei, menet tietenkin valittamaan opettajalle kun joku huomauttaa kullannupullesi sääntöjen rikkomisesta.
Koululaisryhmät käyttäytyvät usein niin huonosti suihkussa/saunassa, että olisi hyvä opettajan olla siellä mukana pitämässä kuria.
sanoisin 16 vuoden ikä oisi hyvä jo opetella itsenäsieksi.
entäs kehitysvammaiset aikuiset? Jos he ei itse selviydy? Eihän hekään voi mennä vaikka äitinsä seurassa naisten puolelle. Joku saattaja heillä on oltava. Sama se on lapsilla, hommaa saattaja jos ei yksin osaa.
olen nähnyt vammaisille haettavan henkilökohtaista avustajaa, ja työnkuvassa sanotaan esim. työhön kuuluu uimahallissa käynti. Ihmetelen hakeeko ne miestä, sitä ei sanota. Meneekö naisavustaja silloin miesavustettavan kanssa miesten puolelle? Jos se istuu rullatuolissa.
Vähän asiaa sivuten, mitenkähän tänä päivänä suhtaudutaan opettajien valvomiseen kouluryhmän uintireissulla? Muistan kun itse olin ala-asteella, ja pienen kyläni ainoa uimahalli oli varattu vain meille koululaisille. Muistaakseni vielä kolmannella luokalla naispuolinen opettaja kyttäsi jatkuvasti meidän poikien suihkuttelua ja saunomista. Ei ollut mitään nurkan takana valvomista, vaan ihan saunan lasioven läpi katsoi koko saunomisen ajan etteivät pojat pelleile.
Tämä tapahtui 20 vuotta sitten. Vieläkö tänä päivänä sallittaisiin nainen poikien puolella valvomassa suihkuttelua? Tosin isoissa (ei tuntien takia suljetuissa) uimahalleissa tätä ongelmaa ei voi olla.
En osaa arvioida ikää, mutta on miesten puolella joskus aika pitkiäkin tyttöjä, mutta selvästi ovat vielä tyttöjä, eikä naisia. Kouluikäisiä ihan varmasti ovat olleet. En ole huomannut, että kukaan olisi noihin erityisemmin huomiota kiinnittänyt, mutta enpä toisaalta ole seurannutkaan. Tytöt ovat käyttäytyneet mielestäni ihan normaalisti. Riippuu varmaan paljon perheestä ja ylipäänsä yksilöstä, että missä vaiheessa alkaa kokemaan tuon outona. Jos esimerkiksi perheessä saunotaan pitkään lasten kanssa, niin ei sitä ajattele mitenkään outona, että tulee saunaan miesten puolelle jos pelottaa mennä yksin naisten puolelle.
Varmasti on aina ainakin 2 miestä siellä miesten puolella jotka iltaisin kotona muistelee noita tyttöjä kun viihdyttävät itseään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miesten puolella on lähes joka kerta kouluikäisiä tyttöjä kun käyn uimassa. Aika usein näkee jopa yli 10 vuotiaita.
Joku pedofiili tuossa selvästi projisoi omia fantasioitaan. Käyn talvisin lähes viikottain uimahallissa enkä ikinä ole nähnyt yli 10-vuotiaita tyttöjä miesten puolella. Alle kouluikäisiä melkein joka kerta eikä se minua haittaa. Jotain kyllä vikaa on lapsessa jos ei kouluikäisenä jo pärjää yksin suihkussa. Minä olin äärimmäisen ujo ja estynyt lapsi ja jopa minä pärjäsin 8-vuotiaana yksin pukuhuoneessa.
Aina pohditaan vain sitä, että osaako se lapsi suoriutua pukuhuoneessa ja suihkussa...
Todellisuudessa mietityttää, että entä jos/kun miesten puolella on joku epämääräinen runkkari-hyypiö, jota kiinnostaa pienet pojat. Yksinäinen lapsi on helppo uhri.
Mieheni käy uimahallissa poikamme kanssa, ja kertoi miten siellä suihkussa pesi joku ukko munaansa vähän liiankin perusteellisesti ja tuijotteli samalla lapsia.
Kyllä minäkin naisten puolelle lapseni yksin päästän. Mutta EN miesten. Sen verran usein on lapsenakin törmätty kaikenlaisiin pedariukkoihin.
Siksi olisikin hyvä, jos helsinkiläisiinkin uimahalleihin tulisi ne perhekopit. (Tuollaisista en ole edes kuullutkaan aiemmin.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä miesten puolella on lähes joka kerta kouluikäisiä tyttöjä kun käyn uimassa. Aika usein näkee jopa yli 10 vuotiaita.
Joku pedofiili tuossa selvästi projisoi omia fantasioitaan. Käyn talvisin lähes viikottain uimahallissa enkä ikinä ole nähnyt yli 10-vuotiaita tyttöjä miesten puolella. Alle kouluikäisiä melkein joka kerta eikä se minua haittaa. Jotain kyllä vikaa on lapsessa jos ei kouluikäisenä jo pärjää yksin suihkussa. Minä olin äärimmäisen ujo ja estynyt lapsi ja jopa minä pärjäsin 8-vuotiaana yksin pukuhuoneessa.
Ja tuskimpa myöskään yli kymmenvuotiaita poikiakaan käy jatkuvasti naisten puolella niin kuin aikaisemmin väitettiin. Toinen väittämä sai paljon yläpeukkuja ja toinen alapeukkuja. Huvittavaa kaksinais moralismia.. No ehkäpä miehissä on enemmän niitä pedofiileja jotka kyyläävät näitä pikkutyttöjä ja ne pikkupojat puolestaan silmät pirullisesti kiiluen kyttäävät näitä alastomia ja häveliäitä av-mammoja :O
(En ole tuo ensimmäinen kirjoittaja)
Muistan lapsena, miten altaan nurkassa lillui joku äijä, joka räpläsi vehkeitään aina koulun uintien aikaan. Me sanottiin sitä Pili-ukoksi. Näitä syrjäytyneitä varmaan on enemmän miehissä.
Kyllä minäkin muistan kun joskus 13vuotiaana olin uimahallin pukuhuoneessa kuivaamassa ja pukemassa niin joku harmaapäinen ja punainen läski ukko vain istui alasti ja tuijotti pirullisesti siinä muutaman metrin päässä. Onneksi ei tarvitse enään olla lapsi tai esiteini, vaan itsekin kohta ukonrähjä eikä tuollaiset saastat enään ole riesana.
Hanki elämä! Helvetti, mitä ongelmia ihmisillä.
Vierailija kirjoitti:
Hanki elämä! Helvetti, mitä ongelmia ihmisillä.
Kenen tulisi hankkia elämä ja mikä ongelma tässä oli? Jos tarkoitit minua niin olet väärässä, minulla ei ole ongelmaa. Tällainen ajatus vaan heräsi, josta halusin aloittaa keskustelun kuullakseni mielipiteitä.
t.ap
Vierailija kirjoitti:
pitäisi olla erikseen perhehuoneita johon voisi mennä kaikki ne joilla on "yli-ikäisiä" uimareita
Mä olin joskus isäni kanssa sellaisessa. Käytännössä se oli verholla erotettu syvennys, jossa sänky, vähän kuin suuri sovituskoppi. Eli vaatteet sai vaihtaa omassa rauhassa, mutta silti siitä mentiin sitten yhteisiin suihkutiloihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräässä turkulaisessa uimahallissa on mies, jonka ainut tehtävä on vahtia etteivät pojat käy saunassa uimahousut jalassa. Alalauteilla hän löhöilee ja komentaa poikia, nyt pojat pojat, housut pois ja nopeasti. Siinä hän katselee sitten...irstas hymy naamallaan. Moni on lopettanut vapaa-aikana uimassa käymisen. Koulun kanssa on pakko mennä. Opettaja ei koskaan ole uskonut vaikka asiasta on hänelle kerrottu. Tätä on jatkunut jo vuosikymmenen ainakin.
Saunominen uikkarit jalassa on kielletty. Ehkä voisit itse opastaa lastasi noudattamaan uimahallin sääntöjä. Mutta ei, menet tietenkin valittamaan opettajalle kun joku huomauttaa kullannupullesi sääntöjen rikkomisesta.
Koululaisryhmät käyttäytyvät usein niin huonosti suihkussa/saunassa, että olisi hyvä opettajan olla siellä mukana pitämässä kuria.
Pippeleitä kyyläävä on eri asia. Itse kauhistuin kun oma teinipoikani kertoi mitä kaikkea hänelle on tullut nuorempana vastaan uimahallissa. Silloin hän ei niistä kertonut, mutta nyt kertoi. Runkkareita viereisessä suihkussa ja "vitsien" heittajiä. Ehkä hänellä ei ollut pienempänä tietoa runkkarista ja vasta isompana on tajunnut mitä se touhu oli. Sorry vaan lapset vähintäänkin kaverin kanssa uimahalliin.
Eikö sun mielestä rinnnattomat naiset siis saa mennä normaaliin naisten pukuhuoneeseen?