Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessää teillä joillakin voi olla niin paljon sukulaisia ja ystäviä,

Vierailija
05.04.2006 |

että kun pidätte häät niin 150 paikkaa täyttyy tuosta noin vaan ja silti jää paljon ystäviä kutsumatta?

Kun nyt äkkiseltään mietin, niin omalta puoleltani voisi olla maksimissaan 20-30 vierasta, joista osaa en edes haluaisi kutsua mutta ovat niin läheistä sukua että olisi " pakko" , ja tähän sisältyy kaikki serkkunikin perheineen ja ystäviäni.

Mieheni puolelta tulisi varmaankin n. 50 henkeä, ja heillä on todella suuri suku ja miehellä paljon ystäviä!

Eihän se olisi yhteensä kuin n. 80 henkeä, eli mistä te ihmiset keksitte vielä puolet lisää porukkaa?

Kutsutteko kaikki pikkuserkutkin joita ette ole koskaan tavanneet vai?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä häissä oli kaikki sukulaiset ja läheisimmät kaverit, ja hääkutsut meni 40 ihmiselle, joista paikalle saapui 35. Hih! Ja mukana oli siis pikkuserkut, ihan kaikki sukulaiset!

Vierailija
22/27 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mukana oli ihan vain lähin suku ja ystävät. Tietyt henkilöt on pakko kutsua, jos aikoo pitää omat ja vanhempien välit sukuun kunnossa. Ei me haluttu omilla häillämme saada sukuun turhaa vihapitoa! Eli kutsuttiin lähisuku (jota on paljon), muutamia vanhoja ystäväperheitä (siis joiden kanssa vanhempani ovat " aina" olleet tekemisissä, ovat siis kuin sukua myös minulle), omia ystäviä puolisoineen, miehen sukua (sitäkin paljon) ja miehen ystäviä. Noista pakollisista plus omista ystävistä tuli tuo luku. Meillä siis ihan omaa perhettä (omat vanhempani, sisarukseni ja heidän puolisot ja lapset) on jo 18 kpl että siitä voi kai jotain päätellä... Siihen kun lisää sedät, tädit ja enot niin ilman serkkujakin päästään mukaviin lukemiin.

Nyt toki olisi häittemme vieraslista ihan erilainen, sillä olimme naimisiin mennessämme 20 ja 21v. J

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävät tulivat kaikki häihin. Sukulaisista kutsuttiin vain tädit sedät ja serkut. 160 vierasta tuli paikalle 220:sta kutsutusta. Meillä on sikiävä suku ja olemme muutenkin sukurakkaita joten sellaisetkin kutsutaan joita ei ole nähty vuosiin. Suurimman osan kanssa oltu yhteyksissä ja häissä meilläpäin tapana koota suku yhteen. Ystävistä olivat vain lähimmät, mitään työkavereita tai puolituttuja ei oltu kutsuttu. Olen erittäin sosiaalinen joten ystäviäkin on siitä syystä melko paljon. Miehellä samoiten. Hänellä tosin pieni suku mutta lähes kaikki tulivat paikalle.

Vierailija
24/27 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikalla ehkä reilu 160. Ei kovin suuret suvut, mutta ystäviä paljon. Minun vanhempien puolelta kolme ystäväpariskuntaa, jotka itsekin olen tuntenut lapsesta saakka. Oltiin jo 30 ja 35 v, joten opiskelu- työ, yms ystäväpiirejä useita.

Vierailija
25/27 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se tarkoittaa, että kun asutaan pikku kylässä, missä ollaan naapureiden kanssa viikottain tai jopa päivittäin tekemisissä, niin ilman muuta nää lähimmät naapurit kutsutaan. Sitten kun ollaan vielä aktiivisia järjestötoiminnassa sun muussa, niin tuttavapiiri on aika laaja. Mutta koska meille riitti alle 200 vierasta, niin karsittiin juuri näistä järjestötuttavista pois. Mun työkavereita ei myöskään kutsuttu ollenkaan, koska meillä ei ollut niin kiinteä työyhteisö, että olisin halunnut kutsua. Mutta meidän vieraslista ei koostunut pääosin sukulaisista, vaikka niitäkin toki liuta oli, vaan suurin osa oli ystäviä ja naapureita.

Vierailija
26/27 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisia ja ystäviä ihan tautisen paljon. Sisaruksiakin mulla 7 ja heidän puolisoista ja lapsistakin syntyy jo iso joukko. Kutsuttiiin kaikki lähimmät sukulaiset ja ystävät, ei mitään äidintädinkumminkaimanserkkuja, eikä mitään ala-asteenparaskavereita joita ei olla nähty vuosiin. Meillä häissä oli paljon lapsiakin. Vieraslistan laadimme mieheni kanssa kaksistaan, mutta otimme huomioon myös vanhempiemme toiveita, koska he häämme maksoivatkin.

Joillakin nyt vaan on runsas ja läheinen suku. Ja paljon ihania ja läheisiä ystäviä. Ja, koska häät ovat ilon juhla, niin halusimme häitämme viettää mahdollisimman monen läheisen kanssa.

Vierailija
27/27 |
05.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on hassua, että joku voi epäillä tällaista ihan vaan sen takia, että itse ei pidä sukua tärkeänä. Meillä on ihan selviö, että kesällä nähdään (nyt jo iso)mummolassa tai miehen puolelta yhteisessä kesäpaikassa sukua, monet ajoittaa kesälomansakin niin, että pääsevät samaan aikaan samaan paikkaan. Jouluna ja mummon syntymäpäivänä nähdään mun puolelta isomummolassa etäisempiäkin tätejä ja serkkuja perheineen, toisten kanssa pidetään enemmänkin yhteyttä. Häihin piti kutsua kaikki tädit, sedät ja serkut perheineen, poisjätetyt olisivat loukkaantuneet verisesti. Lisäksi kutsutaan joitain läheisempiä isotätejä, -setiä ja enoja.

Suvun lisäksi meillä oli vielä miehen kaveripiiri, joka on iso porukka jätkiä, jotka on jo kouluajoilta pitäneet yhteyttä tiiviisti. Mun kaverit vielä päälle, sekä kaikkien puolisot ja mahdolliset lapset (meillä ei sorsita perheen pienimpiä, häät on perhejuhla! ;) ). Kyllä siitä tulee helposti yli sata. Kaikki ei tietenkään pääse tulemaan, mutta kyllä meilläkin oli sellaiset 120 ihmistä häissä. Ja hubaa oli. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi