Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä käytätte roskapusseina, jos ette ota kaupasta muovikassia?

Vierailija
13.09.2017 |

Käyn kaupassa 2-3 kertaa viikossa ja otan muovipussin, koska käytän se roskapussina.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan maatuvia roskapusseja rullassa.

Vierailija
2/28 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkka-roskapusseja rullassa, 30 kpl, maksaa muistaakseni 2,10€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on älytöntä viedä roskat vain 2-3 kertaa viikossa.

4/28 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskapusseja. Myydään rullissa. Kannattaa tutustua.

Vierailija
5/28 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nyt taas helvetti!!! 😬

Vierailija
6/28 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan niitä roskapussi-nimisiä pusseja, joita myydään kaupoissa. Ovat huomattavasti halvempia kuin kassan luota ostettavat muovipussit.

Vierailija
7/28 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pirkka-roskapusseja, jotka ovat aivan ylivertaisia kaupan ostoskasseihin verrattuna.

Vierailija
8/28 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bioska

Vierailija
9/28 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostamme aika paljon hedelmiä, joten käytämme pääasiassa niissä käytettyjä hedelmäpusseja. Kierrätämme erikseen muovit, pahvit, kartongit, jne. joten sekajätettä tulee todella vähän. Mahtuvat siis hyvin noihin hedelmäpusseihin, sekä isompiin leipäpusseihin, sekä wc-ja talouspaperipusseihin. Yksi hedelmäpussi kestää useamman päivän, joten roskista ei tarvitse tyhjentää edes joka päivä.Lisäksi meillä on pieni roskis, joten jos siihen laittaa ison pussin, niin kun roskin on täynnä on pussi puoliksi tyhjä. Tästäkin syystä nuo hedelmäpussit on juuri sopivia.

En osta kaupasta isoa muovipussia kuin ihan hätätilanteessa. Muutoin on käytössä kestokassit.

Vierailija
10/28 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Vuittonin pussukkaa.

Vierailija
11/28 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa myytävissä roskapusseissa, hedelmäpusseissa, tyhjissä leipäpusseissa, tyhjissä koiran kuivamuonapusseissa.. lajittelen kaikki roskat ja pienetkin pussit käyvät siihen tarkoitukseen, koska jätettä tulee vähän.

Vierailija
12/28 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn kaupassa 2-3 kertaa viikossa ja otan muovipussin, koska käytän se roskapussina.

Kun lajittelee muovit, metallin ym. voi käyttää esim. leipä- ja hedelmäpusseja. Voi viedä kuivat roskat harvemmin ja biojätteen useammin. Pienet pussit ovat paremman kokoisia, eivätkä turhan paksuja, kuten ostoskassit.

Vierailija
13/28 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei viedä kun noin kerran viikossa roskat. Kertyy ihan äly vähän roskia, kun kompostoidaan ja poltetaan suurin osa jätteistä.

Vierailija
14/28 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biojätepusseja saa meidän kaupasta hevi-osastolta vaihtoehtoisesti normipussien kanssa. Roskapusseina käytän tosiaan kaupan muovikasseja, joita kaveri roudaa mulle, kun ostaa paljon ja pusseja kertyy.

Vierailija
15/28 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on reppu ja kangaskasseja ostoksille, roskia varten ostan roskapusseja.

Puolisolle piti perustella, miksi ei vain ottaisi muovikassia ja käyttäisi roskiksena. Kerroin että 1) tulevat halvemmiksi per pussi (hintaeroja on, kannattaa tsekata mitä ostaa), 2) roskakassit ovat ohuempia  eli niissä on vähemmän muovia ja siten vähemmän muovijätettä, 3) roskakassirulla menee pieneen tilaan, muovikasseja kertyi puolison heräteostoksista äkkiä laatikko pullolleen, 4) satunnaiset ostospussit voi silti käyttää roskakasseina, 5) mä huolehdin roskakassien hankinnasta.

Nykyään lähtee puolisokin kiltisti kauppaan kangaskassi  tai pari taskussa :)

Vierailija
16/28 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmä-/leipäpusseja tai huuhdottua maitopurkkia. Roskia tulee todella vähän ja nekin energiajätettä.

Vierailija
17/28 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskapusseja. Niitää myydään joka kaupassa. Ovat halvempiakin kuin muovikassit. Nyt on niin ihania kestokassejakin myynnissä, että kelpaa niitä kanniskella. Helpompi kantaakin, kun ostaa sellaisen missä on myös pitkät hihnat, että saa olkapäälle.

Vierailija
18/28 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelen tietysti itse roskapussit säkkikankaasta.

Vierailija
19/28 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa mulle miksi olisi parempi käyttää biohajoavia roskapusseja kuin niitä tavallisia rullassa myytäviä muovisia roskapusseja? Sekajätteeni menevät jätteenpolttolaitokseen, eivätkä minnekään luontoon maatumaan. Hyvin vähän meillä sekajätettä yleensä edes tulee, koska lajitellaan muovit, paperit, pahvit, biojäte ja tietysti lasit ja metallit. Olen ajatellut, että siellä se poltossa palaa se rullamuovi siinä kuin biohajoavakin - enkä tiedä itse asiassa, kumman pussin valmistusprosessi sitten lienee saastuttavampi. Jos joku tietää, voisi vastata.

Vierailija
20/28 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostan Lidlistä laventelille tuoksuvia vaalean violetteja roskapusseja. Ne on ihania <3 Jossain muussakin kaupassa oli vastaavia, olikohan ruusuntuoksuisiakin.

Kaupassa otan yleensä paperipussin.