Työkkäristä kurssi-ilmoitus sähköpostiin, pakollinen?
Eli te-keskus lähetti sähköpostiin ilmoituksen työnhakuvalmennuksesta jossa linkki ilmoittautumiseen, ei kiinnosta vähääkään tuollainen sonta, ilmoituksessa ei ollut mainintaa vapaaehtoisuudesta mutta työkkärin omilla sivuilla ei myöskään ollut mainintaa kurssitarjouksesta eli onko tuohon pakko hakea?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Miksi et kehittäisi itseäsi ja auttaa työllistymistäsi.
Kysymys oli onko tuohon pakko hakea?
Mä oon käynyt kerran pakollisella, ja silloin oli kyllä ihan nimi paperissa yms ja piti ilmoittaa vain jos EI pääse (ja tietysti hyvä syy tai karenssi), eli minut oli ilmoitettu jo osallistuvaksi automaattisesti. Eli sanoisin, että ei vaikuta pakolliselta.
On että parannat mahdollisuuksia saada työtä
Käsittääkseni seuraa aina karenssi-uhkaus perässä (saatatte menettää työttömyysedun lällällää ) mikäli heidän harkintansa mukaan ehdottoman pakollinen.
Varmaan semmonen joukkoviesti eli mainos. Jos kiinnostaa. Noita tuli itelle usein, kun olin työtön.. Ovat kerran ihan soittaneet että osallistunko, silloin toki menin sitten..
Vierailija kirjoitti:
Miksi et itse kehittäisi itseäsi ja pysyisi pois av-palstalta ja osallistuisi vaikka minun sinulle sinua näkemättä määräämään pitsinnypläyskurssiin ? Olen ilmoittanut sinut jo. Ellet mene saattaa olla että harkintani mukaan olet ilman rahaa kuusi kuukautta.
Reilua ja järkevää, ei ehkä, mutta takuulla "kehittäisit itseäsi".
Vierailija kirjoitti:
Työnhakuvalmentaja Uli Ramsassaako se siinä?
Pylly pylly, pusu pusu, hali hali ja sitten laulua naurua ja kaikki pyörii piirissä :D Kyllä se siitä ura urkenee!
Minullekin on tullut sähköpostiin ilmoituksia joistain rekrytilaisuuksista ym. ja niissä on ollut ilmoittautumislinkit mukana. Eivät ole sopineet (mm. oma auto olisi pitänyt olla käytettävissä työssä), en ole tehnyt mitään asialle. Ei ole kyllä karenssia tullut eikä mitään yhteydenottoakaan.
Te-toimiston Omilla sivuillakin on ollut mm. "Haen työvoimakoulutukseen siihen ja siihen mennessä" ja työtarjouksia, näihin olen hakenut. Eli minä olen toiminut noiden Omien sivujen mukaan.
Velvoittavissa on yleensä selkeästi merkintä, että on velvoittava ja menemättä jättäminen voi vaikuttaa työttömyysetuuden saamiseen.
Kyllä se ilmoitetaan selvästi, että onko pakollinen vai ei. Mullekin tulee sähköpostiin välillä jotain kurssijuttuja tsi rekrytilaisuuksia.