Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rauhanyhdistys ahdistaa!

Veronika-79
13.09.2017 |

Miksi tästä vanhoillislestadiolaisesta uskosta ja meidän ongelmista täytyisi vaieta, miksi näistä asioista ei saa keskustella. Ei saa kritisoida? Omassa piirissä, ry:llä pitää muistaa käydä säännöllisesti tai tulee kyselyitä, mutta avoimuus on siellä täysin mahdotonta. Pitää silti käydä vaikka ei yhtään huvittaisi. Mitä siellä neljän seinän sisällä tapahtuu, siitä ei saa arvostella eikä siitä sovi kertoa muille? Julkisesti ei saisi tulla sanomaan yhtään mitään joka on oppia vastaan. Miten väärä opetus loppuisi jos siitä ei puhuta?
olen itse lapsuuden uskovainen kyllä mutta nämä piirteet ahdistaa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan selvinnyt mikä ahdistaa? Oletko naimisissa?  

Isän suku on lestadiolaisia. Nuoria ei taida enää paljon liikkeessä olla, luulen.

Vierailija
2/20 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronika-79 kirjoitti:

Miten väärä opetus loppuisi jos siitä ei puhuta?

Millä tavalla väärä opetus?  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiiät varmaan miksi ei saa arvostella jne. Kun se liike perustuu osaltaan ryhmäkuriin eikä siellä voi sallia omaa ajattelua ja kritiikkiä, koska se johtaisi liikkeen pienenemiseen.

Suurin osa "säännöistä" (joita ei tietenkään oikeasti ole olemassa) perustuu oikeasti siihen, että liikkeen jäsenet pyritään pitämään erillään maailmallisista ihmisistä.

Mutta tässähän on ketjussa tilaa keskustelulle. 😊

Vierailija
4/20 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se voi olla Jeesuksen opetuksen mukaista että opetetaan että vain rauhanyhdistyksellä käyvä uskova on oikealla tiellä.

Vierailija
5/20 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronika -79 kirjoitti:

Ei se voi olla Jeesuksen opetuksen mukaista että opetetaan että vain rauhanyhdistyksellä käyvä uskova on oikealla tiellä.

Jeesus sanoo minä olen tie, totuus ja elämä.

Vierailija
6/20 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronika -79 kirjoitti:

Eihän se pointti ole rauhanyhdistys vaan evankeliumi. 

Vierailija
7/20 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

fwp

Vierailija
8/20 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiiät varmaan miksi ei saa arvostella jne. Kun se liike perustuu osaltaan ryhmäkuriin eikä siellä voi sallia omaa ajattelua ja kritiikkiä, koska se johtaisi liikkeen pienenemiseen.

Suurin osa "säännöistä" (joita ei tietenkään oikeasti ole olemassa) perustuu oikeasti siihen, että liikkeen jäsenet pyritään pitämään erillään maailmallisista ihmisistä.

Mutta tässähän on ketjussa tilaa keskustelulle. 😊

Minusta on surullista että on pakko ajatella läheisestä ja maailman kivoimmasta Jeesukseen uskovasta ystävästä että hän on vääräuskoinen. :-(  Enkä pysty siihen.

Vierailija
9/20 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole syntynyt mihinkään hihhulisukuun. En tällä luonteella pystyisi olemaan kenenkään ukkoköörin määräiltävissä.

Vierailija
10/20 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veronika -79 kirjoitti:

No ei paljoa tarvittu että sun aivopesusi otti vallan, lamautti ajattelusi ja käynnisti kliseeautomaatin...

ei ap

Vierailija
11/20 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veronika -79 kirjoitti:

Mitä tarkoitat?

Evankeliumihan juuri on ilosanoma Jeesuksesta.

Vierailija
12/20 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veronika -79 kirjoitti:

Huokaus. Miksi kaikista evankeliumia seuraavista vain SINUN porukkasi pelastuu? Ymmärrätkö että mukaasi:

- taivas/helvetti olisi kiinni täysin tuurista (vanhemmista siis)

- tämä puolestaan tarkoittaisi että Jumala on sadisti, enkä kyllä oikein usko että Hän sitä on

Vierailija
13/20 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi en ole syntynyt mihinkään hihhulisukuun. En tällä luonteella pystyisi olemaan kenenkään ukkoköörin määräiltävissä.

Hyvin sanottu!! Ukkokööri päättää vaikka suuri osa lestadiolaisista on nuoria ihmisiä, ja naisia!

Aika moni siihen tuntuu suostuvan. Yhdenlainen taleban liike.

https://freepathways.wordpress.com/2017/05/13/arman-ja-lestadiolainen_u…

Vierailija
14/20 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovvarmaan kaikki helvetissä jotka kehtasivat uskoa mihinkään jeesuksiin ennen rauhanyhdistyksen perustamista.

Vierailija
15/20 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veronika -79 kirjoitti:

Jeesus sanoi paljonkin asioita, joista voisi ottaa oppia. Niiden sanojen tulkinnat taas näissä erilaisissa kristillisissä seuroissa ja instituutioissa ovatkin sitten jotain aivan muuta..

Vierailija
16/20 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronika 79 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veronika -79 kirjoitti:

Mitä tarkoitat?

Evankeliumihan juuri on ilosanoma Jeesuksesta.

Ja sen saarnaamisessa on eroja. Jos löydän saman evankeliumin muualta, voin vaihtaa seurakuntaa, mutta en ole kuullut muualla. Tämänkin löytymiseen meni vuosia.

Vierailija
17/20 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin sanottu!! Ukkokööri päättää vaikka suuri osa lestadiolaisista on nuoria ihmisiä, ja naisia!

Aika moni siihen tuntuu suostuvan. Yhdenlainen taleban liike.

https://freepathways.wordpress.com/2017/05/13/arman-ja-lestadiolainen_u…

Olen tuon kommentin laittaja ja tosiaan en ymmärrä, että nykyaikana sivistysmaassa missä on kuitenkin kaikilla lukutaito ja suht. korkea koulutus, ihmiset alistuvat johonkin pienen klikin kehittämiin sääntöihin, jotka rajoittavat omaa ajattelua ja käyttäytymistä. On helpompi tietysti saada kehitysmaiden lukutaidottomia ihmisiä mukaan tuollaiseen jos tietoa muusta ei ole. Ja minä en ole nuori vaan reilusti 50+.

Vierailija
18/20 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoria ei taida enää paljon liikkeessä olla, luulen.

Luulet väärin.

Nuoria uskovaisia ja lapsia on valtavasti. Suviseuroissa kymmeniä tuhansia. Suurin osa seuravieraista! Seuroihin ovat kaikki tervetulleita. Varsinkin lapset ja nuoret viihtyvät vaikka eivät olisi meikäläisiäkään. 

Vierailija
19/20 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veronika -79 kirjoitti:

Huokaus. Miksi kaikista evankeliumia seuraavista vain SINUN porukkasi pelastuu? Ymmärrätkö että mukaasi:

- taivas/helvetti olisi kiinni täysin tuurista (vanhemmista siis)

- tämä puolestaan tarkoittaisi että Jumala on sadisti, enkä kyllä oikein usko että Hän sitä on

Hyvin sanottu. Lestadiolaiset syyllistyvät siihen syntiin jonka Raamattu monessa kohdassa tuomitsee. Omahyväisyytee, itsevanhurskauteen.

Vierailija
20/20 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikaistaan nyt se väärinkäsitys, etteivätkö lestadiolaiset uskoisi, että jokainen voisi uskoa ja pelastua. Kyllä voi. Nimenomaan evankeliumi on kaikille, kuten kesälläkin suviseuroissa kuulutettiin.