Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HenkkaMaukan vaatteiden laatu alentunut järkyttävästi!

Vierailija
13.09.2017 |

Ostin tytölle tarhan alkuun 5kpl uusia paitoja ja kahdet legginsit, parissa paidassa on jo pieniä reikiä ja toiset legginsit rikki polvesta! Kaverilta saamani, noin kuusi vuotta vanhat paidat taas ovat jämäkämpiä ja kestäneet hänen tytöltään minun tytölleni.
Joskus H&M oli kauppa josta sai halvalla hyvää vaatetta, ei ole näköjään enää :(

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerätään tähän merkkejä, jotka valmistetaan Euroopassa/Venäjällä/USA:ssa!!

En suostu ostamaan enää Kiina/Bangladesh/Thaikku kamaa

Vierailija
22/33 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Minulla on 10 vuotta vanhoja hm:n vaatteita edelleen jatkuvassa käytössä, ja kestävät pesusta toiseen, myös T-paidat. Uudet ei kestä.

Lisäys edelliseen, että laatu ei ole huonontunut vain hm:llä. Minulle on käynyt samoin myös kalliiden merkkivaatteiden kanssa. Printit irtoaa, tulee reikiä, värit lähtee ihan muutaman kuukauden käytöllä. Palautin yhden 50 euron T-paidan takaisin kauppaan kun meni pilalle ekassa pesussa ohjeen mukaan pestynä.

Kyse on tietysti maksimaalisen voiton tavoittelusta laadun kustannuksella.

Tiedättekö merkkejä joilla T-paidat kestää vielä pesua?

Vero Modalla on niitä yksiä vähän paksumpaa kangasta olevia yksivärisiä peruspaitoja, joita olen hamstrannut. Samaa on hihattomana, t-paitana ja pitkähihaisena, yleensä lähekkäin rekissä. Niistä ei näy valkoisestakaan pahasti läpi ja pitävät muotonsa hyvin. Yleensä jotain 15€ paikkeilla, tai 2kpl/30€ tai jotain siihen suuntaan, riippuu minkä noista kolmesta ottaa. En asu Suomessa joten en osaa sanoa mistä löytyy, mutta luultavasti ovat ihan sitä perusmallistoa kun vuodesta toiseen on ainakin täällä näkynyt kaupoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman, Henkkamaukasta ei kerta kaikkiaan saa enää läpinäkymättömiä ja asiallisia paitoja ym. Vaikka olen vasta parikymppinen, ostan nykyään suuren osan vaatteistani Prismasta, Cittarista, Tokmannista ja Lidlistä. En olisi viisi vuotta sitten uskonut. Niissä laatu vaihtelee hyvästä menneiden aikojen henkkamaukkatasoon. Ja yllättävästi sieltä tätitunikoiden keskeltä löytyy kivoja ja muodikkaita perusvaatteitakin, kun malttaa katsoa. Noihin halpaketjuliikkeisiin tuntuu turhalta edes mennä, laatu on niin ala-arvoista.

Vierailija
24/33 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kirjoittajien kanssa. Laatu on heikentynyt todella paljon. En edes aloita tekokuituvaatteista, jotka ovat sähköisiä ja hiostavia. Lisään keskusteluun: kautta linjan tyttöjen ja naisten vaatteet ovat heikkolaatuisempia kuin poikien ja miesten malliston. Miestenvaatteet ovat pääosin kohtuullisen laadukkaista kankaista valmistettuja, vähemmän esim. keinokuituja.

Vältän ostamasta mitään henkkamaukasta.

Vierailija
25/33 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan heiltä nykyään ainoastaan niitä Premium-sarjan vaatteita jossa käytetään aitoa villaa, nahkaa jne.

Vierailija
26/33 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerätään tähän merkkejä, jotka valmistetaan Euroopassa/Venäjällä/USA:ssa!!

En suostu ostamaan enää Kiina/Bangladesh/Thaikku kamaa

Saat antoisamman listan kun avaat aiheelle oman ketjun. Ei tuollaisia tietävät tule mihinkään henkkamaukka-ketjuun lukemaan.

Vierailija
27/33 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko Henkkamaukan vaatteet olleet joskus laadukkaita? Olen kauhiast hämmästyny! Retaleita ne ovat olleet aina.

Jos housut repeävät haarasaumasta, ei vika ole yksin materiaalissa ja liian kapeassa saumanvarassa, vaan myös siinä, että housut ovat sopimattoman malliset.

Vierailija
28/33 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Jumppahousut noin kymmenen vuotta vanhat henkkamaukalta, maksoi päälle 20 euroa. Ovat melkein yhtä hyväkuntoiset kuin puoli vuotta sitten ostetut.

Vierailija
29/33 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kesälomareissulle semmoiset rennot viskoosihiusut, kolmantena päivänä mies pongasi reiän takapuolestani. Olivat revenneet siististi ja äänettömästi takasauman kohdalta. Eivät toki maksaneet kuin  10 e, mutta silti odotin käyttöiän olevan pidempi kuin viikon !

Jos tästä nyt jotain positiivista haetaan, niin se on parisuhteelle hyvä ennuste, kun toisen peppuun tulee kiinnitettyä huomiota.

Vierailija
30/33 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirryin HM:ltä Lindex ja Polarn Pyret ostajaksi. T-paita ei saa olla niin ohut, että siinä on reikä ekan pesun jälkeen. Suht pienellä vaatemäärällä pyöritän lasten vaatekaappeja. Näin näennäisesti kalliimmat vaatteet ei tule kalliiksi, kun ostan vain harkiten ja usein alennuksesta.

Valitettavasti Polarnon laatukin on huonontunut. Nekin tehdään samoilla pajoilla kiinassa ym.

Vierailija
31/33 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ymmärtänyt enää kymmeneen vuoteen, miksi joku ostaa ylipäätään mitään henkkamaukalta. Silloin tällöin pyörähdän tsekkaamassa valikoiman, ja jopa minä vaateasioiden tumpelo nään metrien päähän, että laatu on ala-arvoista.

Vierailija
32/33 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää ostako noista halpis-Made in China/Bangladesh/Thailand jne. -kaupoista!!! Laatu on just tuollaista ja pitäisihän sen sanoa järkikin, että halvalla ei saa hyvää! Siinähän vingutte, kun ite tuette tuollaista p#skaa.

Ostakaa vastuullisesti ja turvallisista materiaaleista tehtyjä vaatteita, jotka on valmistettu jossain länsimaassa. Tuette täkäläistä/edes eurooppalaista työllisyyttä ja saatte rahoillenne vastinetta.

Ostaisin mielelläni. Osaatko neuvoa tällaisia valmistajia?

Itse asiassa valmistusmaa ei enää automaattisesti kerro tuotannon eettisyydestä; myös Kauko-Idässä on vastuullista tuotantoa, mutta mistäs sen tunnistaisi kaupassa... Itse nykyään tutkin jokaisesta vaatteesta valmistusmaan, ja esim. Bangladeshissa valmistetut on jääny kauppaan sen jälkeen kun näin maan tekstiilituotannosta dokkarin.

Vierailija
33/33 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

no just ne tarhaikäiset siellä tehtaassa noita vaatteita tekee 8)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän