Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lopettakaa masennuslääkkeiden vieroitusoireista jankkaus.

Vierailija
12.09.2017 |

Ne "vieroitusoireet" on taudin psykosomaatisia oireita, jotka eivät lääkkeistä johdu. Ei joka päivä tarvita uutta ketjua tästä aiheesta.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni hermosto vaurioitui pysyvästi mielialalääkkeiden takia. Hänelle tuputettiin ne ahdistuneisuushäiriöön ja paniikkikohtauksiin, eikä masennukseen johon tuollaiset lääkkeet on tarkoitettu.

Vaurio tapahtui 3 kk aikana.

Olisi halunnut pitää bentsot joita otti vain silloin tällöin jos paniikkikohtaus tulossa, mutta lääkäri ei enää antanut, ilmeisesti pelkäävät että kaikki suomalaiset myy bentsonsa kadulla, vaikka kyseessä olisi asiallisen näköinen ja työssäkäyvä ylempi toimihenkilö!

Jenkeissä on tajuttu tämä, eikä ahdistus- ja paniikkihäiriöiselle enää määrätä mitään muuta kuin bentsoja, mutta Suomen lääketiedehän on Jenkkejä noin 5-8 vuotta jäljessä.

Vierailija
22/32 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain pysyvän tinnituksen neuroleptistä. Kärsin jännittämis- ja paniikkikohtauksista.

Lääkäri ei halunnut antaa enempää Opamoxia, joka on kuitenkin mieto rauhoittava moniin muihin verrattuna. Siksi antoi tuosta reseptin ja minä menin ottamaan yhden. Siitä on puoli vuotta ja sen jälkeen korvissa on sirissyt, soinut, piipittänyt ja pulputtanut!

Että kiitti vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielialalääkkeiden yhtäkkinen lopettaminen voi aiheuttaa (lääkkeestä riippuen, kuinka todennäköisesti), rajuja ja jopa vaarallisia vieroitusoireita. Kyseessä ei missään nimessä ole psykosomaattiset oireet vaan ne on otettava vakavasti. Vastuutonta vähätellä oireita. Toivottavasti et ole töissä terveydenhuollossa ja sano noin potilaille jotka sitten eivät kehtaa mennä lääkäriin mikäli saavat pahoja vieroitusoireita. Ylipäätänsä mielialalääkkeiden lopettaminen pitäisi suunnitella yhdessä lääkärin kanssa ja käydä läpi odotettavissa olevat oireet ja se, milloin ne ovat normaaleja ja inhottavuudestaan huolimatta vaarattomia ja milloin on syytä ottaa yhteys lääkäriin. On yksilöllistä, kuinka nopeasti kenelläkin voidaan pudottaa annosta.

Terv. Farmaseutti

En usko, että olet farmaseutti, koska jokainen farmaseutti tietää, että psykosomaattiset pitää ottaa vakavasti. On ihan sama onko bdm 180 ahdistuksen tai fyysisen tekijän takia.

-ap

Vierailija
24/32 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykosomaattiset oireet ovat totta, siinä olet oikeassa mutta eikö ole kummallista, että tällaiset kuvaillut oireet yleensä ajoittuvat juurikin lääkkeen lopetuksen yhteydessä, eikä ennen sitä ilmennyt mitään tällaisia oireita? Minä en loogisena ihmisenä laittaisi ihan kaikkea itse sairauden piikkiin. Jos henkilö SSRI-lääkkeen lopetettuaan alkaa hikoilla voimakkaasti, saa sydämen tykytyksiä, tuntee voimakasta ja yhtäkkistä ahdistuneisuutta, kärsii rajuista vatsaoireista, heikotuksesta, huimauksesta, voimakkaasta pahoinvoinnista ja ties mistä muusta, niin ei noiden kaikkien oireiden samanaikainen ilmaantuminen lääkkeiden lopetuksen jälkeen kuulosta miltään somaattiselta oireilulta. Absurdia edes väittää tuollaista. Todella epäilen, että olet terveysalan ammattilainen. 

Sinä et ainakaan ole terveysalan ammattilainen, jos et tiedä, mitä tarkoittaa somaattinen oire :)

Vierailija
25/32 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykosomaattiset oireet ovat totta, siinä olet oikeassa mutta eikö ole kummallista, että tällaiset kuvaillut oireet yleensä ajoittuvat juurikin lääkkeen lopetuksen yhteydessä, eikä ennen sitä ilmennyt mitään tällaisia oireita? Minä en loogisena ihmisenä laittaisi ihan kaikkea itse sairauden piikkiin. Jos henkilö SSRI-lääkkeen lopetettuaan alkaa hikoilla voimakkaasti, saa sydämen tykytyksiä, tuntee voimakasta ja yhtäkkistä ahdistuneisuutta, kärsii rajuista vatsaoireista, heikotuksesta, huimauksesta, voimakkaasta pahoinvoinnista ja ties mistä muusta, niin ei noiden kaikkien oireiden samanaikainen ilmaantuminen lääkkeiden lopetuksen jälkeen kuulosta miltään somaattiselta oireilulta. Absurdia edes väittää tuollaista. Todella epäilen, että olet terveysalan ammattilainen. 

Jos masennuslääkkeitä syödään mt-ongelmiin, jotka voivat aiheuttaa psykosomaattisia oireita ja kun ne lääkkeet lopettaa psykosomaattiset oireet tulevat takaisin. Luitko edes aloituksen?

-ap

Vierailija
26/32 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öh, tutustu vaikka Venlafaksiinista eroon pääsemiseen ennen kuin puhut asiasta mistä et selvästi mitään tiedä.

Psykosomaattiset oireet ovat ihan oikeita fyysisiä oireita. Ihan korkeasti olen kouluttautunut ja näin koulussa opetettiin.

-ap

Erityisen korkeasti et kuitenkaan taida olla kouluttautunut (=näin koulussa opetettiin)

Äläs nyt yritä. Elämän koulussa sinulle taidettiin opettaa bentsojen mahtavuus.

-ohis

Vierailija
27/32 |
13.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuslääkkeet lihottaa ja tottakai ihminen masentuu lisää kun näkee turpean peilikuvansa ja kaikki rahat menee vaatekaapin uusimiseen ja isompien vaatekokojen ostamiseen. Tottakai ihminen masentuu tuosta vaan entistä enemmän, ja näin on saatu taas uusi ihminen masennuslääkekoukkuun ja jatkamaan niiden käyttöä. 

Vierailija
28/32 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
29/32 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
30/32 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön neuroleptejä ja bentsoja. Haittapuolia on paljon, on lihoamista, tokkuraa, väsymystä, käsien tärinää. Ilman lääkkeitä olen kuitenkin ollut osastohoidossa, lääkittynä pärjään arkielämässä ja työelämässä. Olen miettinyt asian niin että lääkkeiden positiiviset puolet ovat toistaiseksi suuremmat kuin negatiiviset puolet. 

Vierailija
31/32 |
22.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän se taas aloitit.

Vierailija
32/32 |
29.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma vika, että narkkaamaan on lähtenyt niin kestäkööt vikisemättä.