Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko masennuksen takia päästä työkyvyttömyyseläkkeelle?

Vierailija
12.09.2017 |

Tiedättekö? Kaverini on masentunut ja haluaisi työkyvyttömyyseläkkeelle.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mutta ei se mitenkään yksinkertaista ole.

Vierailija
2/45 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen masentunut ja haluaisin töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi JOUTUA työkyvyttömyyseläkkeelle.

Vierailija
4/45 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se minun mielestäni on PÄÄSTÄ jos ei enää jaksa käydä töissä.

Vierailija
5/45 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nykyään yleisin työkyvyttömyyseläkkeen syy.

Vierailija
6/45 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen jälkeen kun on vuosia yritetty hoitaa kuntoon ja joka ainoa lääke käyty läpi ja joka ainoa kuntoutusmahdollisuus kokeiltu läpi ja silti on masentunut niin että on loppuunsa työkyvytön.

Vierailija
7/45 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuen täysin lääkäristä ja millaisen lausunnon lääkäri kirjoittaa. Ystävä sai päätöksen kuukaudessa kun olen kuullut tapauksista joissa kestää monia kuukausia, jopa 6-8. Ystäväni PÄÄSI eläkkeelle. Ei joutunut. 

Vierailija
8/45 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole päihdeongelmainen, voi päästä. Päihdeongelmainen ei voi päästä, ellei ole ollut pitkään irti päihteistä.

Vierailija
9/45 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole päihdeongelmainen, voi päästä. Päihdeongelmainen ei voi päästä, ellei ole ollut pitkään irti päihteistä.

Joutuuko päihdeseurantaan jos työkyvyttömyyseläkkeelle haluaa?

Vierailija
10/45 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joutuuko päihdeseurantaan jos työkyvyttömyyseläkkeelle haluaa?

Sitä en tiedä. Tosin mitään ongelmaa ei ole jos päihdeongelma ei ole jo viranomaisten tiedossa. Jos ne ei tiedä siitä niin jättää vaan mainitsematta.

Vierailija
11/45 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pääsee. Olen yksi sellainen,mutta pitkä tie. Olin ensin sairaslomalla ja terapiassa pari vuotta. Sitten yritettiin kuntouttavaa työtä. Ja taas sairaslomalla. Monta lääkärissä käyntiä, psykiatrin lausunto lopulta vaikutti siihen, että pääsin eläkkeelle.

Vierailija
12/45 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se minun mielestäni on PÄÄSTÄ jos ei enää jaksa käydä töissä.

Mieluummin sitä kuitenkin jaksaisi käydä siellä töissä kuin olla eläkkeellä väsyneenä.

T. MS-taudin takia työkyvyttömyyseläkkeelle joutunut

Vierailija
13/45 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi.. mutta ei kovin pitkäksi aikaa kerrallaan.

Vierailija
14/45 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan riitä että haluaa

Mulla on pari kipua tuottavaa sairautta jotka estää normaalin elämän ja vie voimat ja niiden aiheuttama masennus.

Pdykiatrin mielestä nähtän liian hyvältä ollakseni kipeä ja masrntunut ja sain vain osa-tk eläkkeen. Pahinta mitä mulle on tapahtunut! Eläke ei riitä elämisern ja osa-aikatyötä en saa enkä pysty tekemään.

Vierailija
15/45 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahviviineri kirjoitti:

Voi.. mutta ei kovin pitkäksi aikaa kerrallaan.

Työkyvyttömyyseläke on pysyvä eläke, ei määräaikainen.

Vierailija
16/45 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei lääkkeet, terapia tai ammatillinen kuntoutus auta, niin sitten voi päästä. Mulla on 2-suuntainen mielialahäiriö ja viimeisestä 17 vuodesta olen ollut noin 10 vuotta eriasteisesti masentunut, tosin pari remissiojaksoakin on ollut. Pariin otteeseen olen ollut sairauspäivärahalla tai kuntoutustuella, mutta omasta halusta palannut osa-aikatöihin tai opiskelemaan. En saa enempää rahaa kuin kotona ollessa, mutta pää ei kestä eristäytymistä.

Taas ollut keskivaikea masennus vajaan vuoden, mutta neljäs kokeiltu lääke on alkanut nostaa suosta.

Vierailija
17/45 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elääkö sillä eläkkeellä? Mä varmaan pääsisin. Nyt 50v. Ei kai sillä eläkkeellä elätetä kahta teiniä? Saatteko toimeentulo- tai asumistukea lisäksi?

Vierailija
18/45 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen jälkeen kun on vuosia yritetty hoitaa kuntoon ja joka ainoa lääke käyty läpi ja joka ainoa kuntoutusmahdollisuus kokeiltu läpi ja silti on masentunut niin että on loppuunsa työkyvytön.

Paitsi lääkekannabista ei tarvitse kokeilla.

Vierailija
19/45 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elääkö sillä eläkkeellä? Mä varmaan pääsisin. Nyt 50v. Ei kai sillä eläkkeellä elätetä kahta teiniä? Saatteko toimeentulo- tai asumistukea lisäksi?

Laske netissä löytyvillä laskureilla. Tosin epäilen, että silloin on liian hyväkuntoinen eläkkeelle, jos jaksaa miettiä elääkö sillä eläkesummalla. Silloin, jos joutuu eläkkeelle masennuksen vuoksi, masennuksen aste on ennemminkin sitä luokkaa, että miettii jaksaako elää ollenkaan.

Vierailija
20/45 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei pääse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän