Lauttasaarelaiset huom!
Mitkä alueet lauttasaaressa ns. hyviä/arvostettuja? Entäs " hunot" ?
Kiitos..
Kommentit (8)
Hello!
Ollaan just kyllä muuttamassa pois, mutta me ollaan tykätty asua Vattuniemessä! Meri on lähellä jne. Ja täällä on TODELLA rauhallista. Enimmäkseen asustelee mummoja ja jonkin verran lapsiperheitä. Bussiyhteydet loistavat. Kaupat 500m päässä ja Larun keskustasta löytyy loput palvelut.
Ainut huono puoli täällä on se, että koko ajan rakennetaan edelleen lisää ja rakennustyömaita on kaikkialla...Niin ja nää talot on osittain aika vanhoja ja sen vuoksi julkisivuremontteja on KAIKKIALLA. MEidän kämppä ainakin on tosi kiva, joskin tästä puuttuu parveke (kaikkeahan ei voi saada...) Ollaan itse muuttamassa " maalle" Helsingin läheisyyteen, enemmän neliöitä pienemmällä hinnalla. Mutta minulla ei kyllä ole pahaa sanottavaa Vattuniemestä! Suosittelen:) Niin ja meillä on 10kk ikäinen poika, eli tästä näkökulmasta kirjoittelen.
Oodi
ps. Larun keskustassa on jättimäinen Lahnalahden leikkipuisto, on kuulemma erittäin suosittu! Siellä saa varmasti nopeasti tuttuja. Samoin MLL:n kahvila on kuulemma suosittu, samoin torstain Aamuklubi kirkolla. Itse en näissä ole kiireiden vuoksi käynyt, mutta jos olisimme tänne jääneet varmasti olisin palveluihin tutustunut!
Mielestäni Larussa ei edes ole mitään kovin huonoa aluetta. Henkilökohtaisesti en muuttaisi Lauttasaarentielle, vaikka siellä asunnot ovatkin suhteessa edullisia. Myöskään Vattuniemi ei innosta. Olen aina asunut " vanhassa" Lauttasaaressa (20 v) ja sitä luonnollisesti suosittelen. Myöskin Katajaharju aikaa mukavaa aluetta, vaikka mielestäni vähän " sivussa" .
Kuten huomasit niin mielipiteitä on monia. Mutta jos muutat Laruun niin tykkäät varmaan. Meri on ihana, samoin ulkoilumaastot. Palveluita on hyvin ja lapset saavat kasvaa rauhallisessa ympäristössä.
Lauttasaari on sellainen pieni kylä, ainakin " vanha" Laru, että tuntee ainakin näöltä suurimman osan.
Olemme muuttamassa aivan muualta päin Suomea mieheni työn perässä, enkä näin ollen aluetta tunne laisinkaan.
Vattuniemesti siis olisikin jo puhetta, entäs kirkon vieressä oleva alue/
vesitornin lähiympäristö?
Kiitos mielipiteensä antaneille!
Meillä kolmas lapsi vielä niin pieni, että istuu rattaissa, eli pitäisi
toimia elämä rattaiden kanssa..Onkohan Lauttasaaressa paljon
perheellisiä?
paljon enemmän kuin esim Vattuniemen 70-luvun asunnoista (ja monissa olen siis ollut sisällä, joten tiedän ne hyvin !). Myös kirkon seutu ihan ok, mutta vesitornin ympäristö sikäli parempi koska neuvola/terveysasema ihan vieressä (Taivaanvuohentie) sekä Lauttasaaren ostoskeskus. Lisäksi Lahnalahden puistoon lyhyt matka ja bussiyhteydet hyvät koska Lauttasaarentietä menevät melkein kaikki bussit. Kirjasto myös lähellä.
Tuon alueen asunnoissa on sekin kiva että ihan pienissäkin asunnoissa (siis alkaen noin 50-60 neliötä), on jo parveke.
kaupat, lasten päivähoito, koulut, jne. Lyhyt matka keskustaan.
Lauttasaaren asuntokanta vain koostuu pitkälle noista 50-70-luvun taloista ja niissä suurin ongelma lapsiperheen kannalta on koko eli yli 100m2 asuntoja on hyvin vähän tarjolla ja toinen ongelma on yhtiöremontit. 50-luvun taloissa alkavat pian putkiremontit ja noissa 70-luvun bunkkereissa julkisivuremontit. Molemmat ovat huomattavan kalliita, joten kannattaa olla tarkkana, jos on ostamassa vanhemmasta talosta (esim. putkiremontti voi maksaa 500¿/m2).
Itse jos Larusta ostaisin, niin ostaisin kyllä uudempaa tuotantoa. 90-luvun lopun/2000-luvun kämpät on sitäpaitsi erittäin hyvillä paikoilla merinäköaloilla, taloissa on hissit ja alhaalla parkkihallit, jne. ja huoneistojenkin taso ja varustelu on erilainen.
Perinteisestihän Larusta lapsiperheet on muuttaneet Espoon hyville pientaloalueille, kun lisää tilaa on tarvittu. Niinpä mekin. =)
Alue, joka ei ole niin arvostettu Larussa on ns vanha teollisuusalue/vuokra-asuntoalue eli tavallaan Vattuniemi (Vattuniemenkatu, Melkonkatu, Itälahdenkatu). Asunnot ovat aika ikäviä ja sakki saattaa olla aika kirjavaa. Sikäli alue on kuitenkin varmasti muuttunut, kun sinne on rakennettu useita uusia kerrostaloja, ns kovanrahan asuntoja.
Lauttasaarentiellä asunnot ovat yleensä halvempia neliöhinnaltaan koska liikenne on kova, ääni ja lika tulee sisään.
En myöskään ostaisi ns merinäköala-asuntoa maamonlahden alueelta koska jopa sunnuntiasin Länsiväylän meteli on todella tylsää kuuneltavaa.
Katajaharju on ihan ok, mutta palvelut täysin olemattomat.