Pyykinpesuaine loppu, voinko käyttää nestesaippuaa?
Tilalla? Nestemäinen pyykinpesuaine on siis loppu ja pyykit pitää pestä
Kommentit (20)
ei kannata, saattaa tulla vaahto-ongelma pyykkikoneeseen. käsisaippua vaahtoaa aivan eri tavalla kuin pyykinpesuaine.
Käsipesuaineita ei ole tarkoitettu koneeseen. Ne voivat vaahdota todella paljon. Vaahto voi pilata koneen pumput tai ainakin parketit makuuhuoneessa. Sitä vaahtoa voi tulla tosi paljon. Esim. käsitiskiaine tiskikoneessa on varmin tapa pilata sisustus.
http://homeguides.sfgate.com/can-use-dish-soap-instead-laundry-soap-was…
Tossa kuvaa ja tekstiä. Tosin enkuksi.
Joo. Kannattaa heittää kokonainen palasaippua pesukoneeseen pyykin mukana.
Käsinpesuun käyttäisin korkeintaan. Koneeseen en laittaisi.
Fairya vaan tilalle, tulee silläkin puhdasta.
Nyrkkipyykissä käsisaippua käy ihan hyvin. Pesukoneeseen tungettuna se voi rikkoa koneen, eli ei kannata yrittääkään.
Pesenkö nyt siis ilman mitään? Toimiiko se tuleeko puhdasta?
-ap
Jos sinulla on leivontaan soodaa, laita sitä tai mäntynestesaippuaa. Se ei vaahtoa.
Vierailija kirjoitti:
-ap
Isopropanoli on tehokas rasvaliuotin.
Oletko koskaan kuullut sanaa ennakointi? Se tarkoittaa sitä että jos huomaa pesuaineen olevan loppumassa, kirjoittaa sen kauppalistaan ja ostaa lisää ennenkuin se on kokonaan lopussa. Näin mulle ainakin kotona opetettiin.
Todellakin voit. Itse käytän mäntysuopaa, halpaa ja kalat kiittää.
Laita soodaa, jos on. Se tekee pyykin ainakin raikkaaksi. Googlaa sooda pyykinpesussa. Älä laita saippuaa, vaahtoaa liikaa. Mieluummin kokeile pestä ilman mitään.
Vierailija kirjoitti:
-ap
Olen pessyt koneessa pelkällä vedellä. Vaimo ei huomannut mitään.
Mitä meinasit pestä? Joskus pesen valkoisia kokkitakkeja nestemäisellä konetiskiaineella.
Vierailija kirjoitti:
Mitä meinasit pestä? Joskus pesen valkoisia kokkitakkeja nestemäisellä konetiskiaineella.
Nehän onkin ruuantekovälineitä ja pitääkin pestä tiskikoneessa.
Minäkin pesen tarkoituksella ilman pesuainetta aika usein,ja silti vanhat pesuainetta jäämät vaahtoa siellä.
Ja suosittelen koneen pyöritystä ilman pyykkejäkin. Koneeseen jää tosi paljo aine jäämiä jotka ajan saatossa paakkuuntuu. Koneen hajotessa olen purkanut ja aina saa todeta miten se aine jäämiä onkin jääny koneeseen vaikka oon mukamas pitäny hyvää huolta puhtaudesta. Ja viel muistuttaa et älkää ihmiset tunkeko suotta sitä pesuainetta tolkuttomasti jos päätteeksi pika pesul. Aineet ei ehdi huuhtoutuu ja sitten te haisette hajusteelta ja vaatteitaan kankaasta pesuaine jäämiä.
Etikkaa voit laittaa esim. huuhteluainelokeroon. Poistaa hajuja. Eli jos pyykit haisee roskikselle niin sillä saa niitä hajuja pois.
Mut ei missään nimessä mitään saippuaa sinne!
Joo minulla se toimii ihan hyvin.