Vauva mukaan työhaastatteluun?
Ei ole muita vaihtoehtoja. Aamulla haastattelu ja tänään haik työpaikkaa. Ymmärtääkö haastattelija?
Kommentit (37)
No ainakin ilmoittaisin haastattelijalle vaikeasta tilanteestasi etukäteen. Siis siitä että sinulla ei ole muita vaihtoehtoja, kuin tuoda vauva. Onhan asia jossain määrin ymmärrettävä, jos kerran noin nopealla varoitusajalla tulee haastattelu. Luulen että työnsaantimahdollisuudet pienenevät radikaalisti, jos ilman ennakkovaroitusta turahdat sinne vauva kainalossa. Muista nyt ainakin pahoitella tilannetta moneen kertaan, niin haastattelija tajuaa sinunkin ymmärtävän että tilanne on outo.
Eiköhän nyt joku löydu tunnin ajaksi vauvaa hoitamaan. Laitan facebookkiin kysymyksen, niin joku ei niin läheinenkin voii hyvin sen tunnin ajan vauvaa puistossa kärrytellä.
Työnanataja saattaa kyllä tuosta tehdä päätelmiä, juurikin tilannetajun puutteesta tai siitä, että sinulla ei ole mitään tukiverkostoja esim. lapsen sairastuttua. Kyllä tällaiset asiat vaikuttavat vaikka tiedostamattomasti. Puhumattakaan sitä, että et pysty kunnolla keskittymään haastatteluun, jos pitää keskittyä lapseen.
Miksi ihmeessä Ap suostuit haastatteluun noin kireällä aikataululla jos sulla ei ole hoitajaa helposti saatavilla?
Eikö lapsen isä ole kuvioissa? Voisiko hän ottaa pari tuntia palkatonta vapaata sinun ja lapsen tulevaisuudelle tärkeän asian vuoksi?
ainakin olisi pakko palkata koska lapsi
No ei ollut kukaan 12-vuotiasta tai mummoa mukaan ottamassakaan.
Äidit ovat kakkosluokan kansalaisia ja varsinkin noin pienten lasten äidit. Jos sen lisäksi vielä ilmaantuu paikalle sen lapsensa kanssa niin mitä luulet heidän ajattelevan?
Et voi ottaa vauvaa mukaan. Jos et saa huomiseksi hoitajaa, sovi haastattelijan kanssa aika, jolloin vauva on tuon ajan hoidossa.
Missä lapsen isä? Jos on töissä, työstä kuin työstä hän saa tuosta syystä kaksi tuntia vapaata.
Parivuotiaan kanssa olin - kysyin toki voinko ottaa mukaan. Pentu oli nätisti, joten töitä sain :D - yli 20 v. sitten ja olen edelleen samassa paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Parivuotiaan kanssa olin - kysyin toki voinko ottaa mukaan. Pentu oli nätisti, joten töitä sain :D - yli 20 v. sitten ja olen edelleen samassa paikassa.
Tässä oli kyse vauvasta, ei pennusta.
Onnea haastatteluun! Jos lapsella on isä, hän saa nyt ottaa vastuuta lapsesta sen aikaa.
Ottaisin lapsen mukaan, jos kyseessä on rauhallinen tapaus. Ja saattaisin itse hyvinkin palkata ihmisen, joka tulee työhaastteluun vauvan kanssa. Jos haastateltava on vanhempain-/hoitovapaalla, ihan ymmärrettävää. Toki tarkistaisin miten päivähoito on ajateltu järjestää.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin vielä ymmärtäisin, että AP, kun kieltämättä kiireessä kutsun sai, olisi puhelimessa maininnut, että hänellä on nyt lapsi kotihoidossa ja tämä kutsu tuli niin äkkiä, olisikohan mahdollista ottaa mukaan aiheuttamatta häiriötä, tai sopisiko toinen aika... Mutta ilmeisesti on vaan sanonut jees jees ja kyselee nyt täällä.
Ap, huhuu? Mitä mieltä olet saamistasi kommenteista? Mihin laitat lapsen?
Ei se ikä merkitse niinkään, ei sinne kannata 12-vuotiasta tai omaa seniiliä mummoakaan ottaa. Tuo vaan on epäammattimaista ja kertoo organisointikyvyn puutteesta.