Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen kasvattaminen sukupuoli-riippumattomassa ympäristössä

Vierailija
12.09.2017 |

Katsoin netistä erilaisia sukupuolia ja sieltä löytyi paljon sellaisia, jotka voisivat kuvata oman lapseni identiteettiä hyvin. Haluan opettaa lapselleni, ettei hänen ei tarvitse tyytyä perinteiseen mies-nainen-linjalle, vaan hän voi olla ihan oma itsensä.

Esim. sukupuoli Anongender tarkoittaa, että oma sukupuoli on tuntematon niin itselleen kuin kanssaolijoillekin. Turbogender taas tarkoittaa, että on yrittänyt selvittää omaa sukupuoltaan, mutta se on niin sekava ja monimutkainen ettei yrityksistään huolimatta ole siinä onnistunut. Itse olen Quivergender, joka tarkoittaa että identiteettiini kuuluu useampi kuin yksi sukupuoli, mutta niiden voimakkuudet vaihtelevat aina tilanteesta riippuen.

Näitä sukupuolia on satoja, mutta ikävä kyllä näillä ei vielä ole suomalaisia nimiä. Silti ne leviävät todella nopeasti maailmalle. Millään muulla ei ole merkitystä paitsi sillä, että lapsi saa olla oma itsensä! <3

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka ei tiedosta olevansa miehiä tai naisia tulisi sterilisoida ettei nämä kehityshäiriöt laajene.

Vierailija
2/12 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on oikeus omaan identiteettiisi. Lykkyä tykö lapsen kanssa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle on tärkeää opettaa, että on täysin sallittua olla oma itsensä. Biologinen sukupuoli on kuitenkin eri asia kuin identiteettiin liitetty sukupuoli. Lapsi voi muokata identiteettiään ja persoonallisuuttaan, mutta ne olisi tärkeä pitää erossa mm. virallisista papereista.

Tulet saamaan paljon vihaa monilta, joiden liberaaliset näkökulmat eroavat sinun näkökulmistasi. Kaikesta huolimatta toivon sinulle sydämeni pohjasta onnea lapsen kasvatuksessa. Toivotaan, että kaikki menee hyvin!

Voimia.

Vierailija
4/12 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tosi. Mistä lähtien asia on alettu tehdä näin monimutkaiseksi? Meillä oli käynnissä hyvä kehitys, että on miljoonia tapoja olla mies ja miljoonia tapoja olla nainen, ja kaikki olivat silti yhtä arvokkaita miehiä ja naisia. Ja keskuudessamme oli myös transuja ja kaksineuvoisina syntyneitä, jotka ovat totta hekin. Miksi tilalle otetaan tällaista skeidaa?

Olen nainen, mutta se ei tasan estä minua elmästä miten haluan. Minulla on paljon miehisiä piirteitä, "miesten ammatti", ja olen silti nainen. Jos sulla ei ole oikeita ongelmia (esim. oikeasti tuntuu, että kroppasi on väärä), niin älä keksi itsellesi ongelmia.

Vierailija
5/12 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyihminen on niin tappavan tylsä tässä iänikuisessa kategorisointi-vimmassaan. Yksilöitä kuitenkin vaan kaikki, hienoista määritelmistä huolimatta. Hössötys pois ja mars kunnioittamaan jokaista ihmistä, sen aion opettaa lapselleni. 

Vierailija
6/12 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ajattele ihmisestä pahaa oli hän nainen, mies tai jokin muu sukupuoleltaan. Biologia on jakanut ihmiset julmasti kahtia, vaikka isot prosentit väestöstä tiedostavat olevansa jotain muuta kuin mitä biologia kertoo heidän olevan.

Vierailija
7/12 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuli tunne, että aloitus saattaa olla provo. Mutta jos ei ole, en nyt tiedä kannattaako lasta eristää, eihän nyt vaikka homoja tai aseksuaalejakaan eristetä heteroista.

Vierailija
8/12 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista myös kansallisuusneutraali kasvatus. Miksi lapsi pitäisi aivopestä uskomaan, että Suomi on hänen ainoa mahdollinen kotimaansa?

Vierailija
9/12 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ajattele ihmisestä pahaa oli hän nainen, mies tai jokin muu sukupuoleltaan. Biologia on jakanut ihmiset julmasti kahtia, vaikka isot prosentit väestöstä tiedostavat olevansa jotain muuta kuin mitä biologia kertoo heidän olevan.

Mitä ovat nämä "jotain muuta"? Ja miksi se on joillekin niin tärkeää, että siihen halutaan perustaa oma identiteetti? Ihminen on ainakin länsimaissa vapaa toteuttamaan itseään jo nykyisissä puitteissa.

Vierailija
10/12 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se haittaa ihmisiä, jos lapselle tarjotaan hyviä vaihtoehtoja?

Vierailija
11/12 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni on sukupuoleltaan taisteluhelikopteri!

Vierailija
12/12 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuoli selviää parhaiten sinne jalkojen väliin katsomalla, piste. Se, millaiseksi/miksi itsensä tuntee, on asia erikseen. Perus biologiaa on jokatapauksessa se, että on miehiä ja naisia. (Ja nyt ei tarvitse tulla viisastelemaan niistä, joilla on syntyessään molemmat elimet.) Jos kovasti tuntuu väärältä se mikä on, on se nykyään lääketieteellisesti vaihdettavissa. Toinen keskustelu on myös se, täytyykö sukupuolensa perusteella asettua johonkin muottiin, mutta sekään ei liity siihen, että biologisesti sukupuolia on tasan se kaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi