Mikä ala sopii tyhmälle ihmiselle?
Haen amikseen keväällä, koska olen liian typerä lukioon ja huono myös käytännön töissä. Mitä alaa suosittelette heikkolahjaiselle ja kömpelölle, huonokuntoiselle urpolle?
Kommentit (27)
Amiksessa nimenomaan on käytännön töitä. Ja se on paljon parempi vaihtoehto kuin lukio, jossa saa vain yleissivistystä. Amiksesta saa ammatin ja paljon todennäköisemmin heti töitä.
No itse menin kauppikseen. Toimistotöissä ei tarvita fysiikkaa, laskut hoituvat laskentaohjelmilla. Aluksi piti teeskennellä reippaampaa ja osaavampaa kuin mitä olenkaan, mutta nyt kun on töissä oppinut rutiinit niin kaikki sujuu hyvin. (Ja tähän voisi varmaan vielä lisätä että olen opiskellut korkeakoulussakin, ja kyllä sielläkin on tyhmiä ihmisiä. Eivät vaan tiedä olevansa tyhmiä. Minä sentään tiedän olevani.)
Epäkeskopuristimen käyttäjä. (Ei työkaluasettaja.)
Parturi, kampaaja, kosmetologi, lähihoitaja, kone- ja metalliala, puhdistusala(siivooja)
Politiikka. Puolueessa, jota minä en äänestä, jääköön nimi nyt tässä mainitsematta tilan säästämiseksi.
Olet täydellisen soveltuva lähihoitajaksi.
Mäkin olen tyhmä ja hidas oppimaan uusia asioita, mutta ihan hyvin olen työelämässä pärjännyt. Kun opin hommat (vaatii vaan riittävästi toistoa), suoriudun töistä jopa tehokkaasti. Teen toimistohommia.
Tunnen yhden heikkolahjaisen ihmisen ja hän kävi heikkolahjaisten ala ja yläasteen ja sitten vielä jonkun erikoisamiksenkin. Normi amikseen on hakenut monesti muttei ole päässyt sisään. Valmistui 10 vuotta sitten ja siitä lähtien elänyt sossun tuella. Päivääkään ei ole töitä tehnyt.
Minäkin olen akateemisesti lahjaton, mutta minusta tuli hyvä taiteilija.
No sen ammattikoulun voit unohtaa kun ei kerran käytännön hommatkaan suju. Siivoojaksi oppisopimuksella?
Nuoresta ihmisestä paha antaa noin totaalista kommenttia, muita ei kannata uskoa, jos joku tosiaan sanoo noin, oltava itse harvinaisen viisas. Tyhmyys pitää ensin määrittää, kömpelyys ei ihan sama asia.
Vierailija kirjoitti:
Politiikka. Puolueessa, jota minä en äänestä, jääköön nimi nyt tässä mainitsematta tilan säästämiseksi.
Politiikassa on tyhmä ainoastaan ihminen, joka ei ymmärrä, että se touhu on täynnä kompromissien tekemisiä. Puolueesta riippumatta. Kun yhdessä asiassa voitat, toisessa häviät.
Vierailija kirjoitti:
Epäkeskopuristimen käyttäjä. (Ei työkaluasettaja.)
Kaikki metallialan työt kannattaa unohtaa. Helpot ja yksinkertaiset työvaiheet on automatisoitu jo vuosikymmeniä sitten. Nykyiset tietokoneohjatut koneet vaatii jotain käyttäjältään.
Nykyisin yksi ammattilainen tekee yksin sen mitä viisikymmentä vuotta sitten sata ihmistä sai aikaan.
Hitsaaminen taas ei sovi kömpelölle. Vaatii taitavaa kädentaitoa.
Vierailija kirjoitti:
Parturi, kampaaja, kosmetologi,
Eikös noiden alojen työntekijöille tule usein kaikenlaisia kremppoja huonojen työasentojen takia? Lisäksi voi herkistyä erilaisille tököteille ja saada allergian.
Raksa