Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuukauden tauko parisuhteessa

Yksin
12.09.2017 |

Miehen kanssa seurusteltu 1,3kk. Olen tämän vuoden aikana kokenut monia menetyksiä lähipiirissä ja mielenterveys siinä vähän kärsinyt. Käytökseni miestä kohtaan ei ole aina ollut sitä parhainta ja myönnän olleeni lähikuukausina useita kertoja vaikea ja olen myös näyttänyt mustasukkaista puoltani pelkäessäni menettäväni myös hänet. Mustasukkaisuus muutenkin kumpuaa menneisyydestäni, kun minua edellisessä suhteessani petettiin, sekä myös vanhempieni avioliitto päättyi pettämiseen.
Noh nyt eilen mies sai tarpeekseen ja sanoi, että se on joko ero tai kuukauden tauko. En olisi taukoon suostunut ellei tuo ero olisi ollut uhkana. Kuukauden aikana en saa olla häneen missään yhteydessä tai hän joka viestistä ja yhteydenotosta pidentää taukoa viikolla. Kuukauden aikana emme saa tapailla muita ja minun pitää kuulemma miettiä miten pystyn tämän kuukauden jälkeen luottamaan ettei hän ole tehnyt mitään, ja painotti, että jos hän edes enää haluaa jatkaa kanssani. Hän oli niin raivoissaan minulle, etten ole koskaan nähnyt niin vihaisena. Hänellä on muutenkin taipumusta mykkäkouluun ja tämä on kuulemma ainoa vaihtoehto tai en ota opikseni ja jatkan käytöstäni.
Onneksi minulla jäi puolet tavaroistani hänelle joten ainakin kerran on vielä pakko nähdä. Pelkään vain niin paljon että kuukausi on liian pitkä ja hän alkaa pääsemään minusta jo yli tämän aikana ja sitten on helpompi jättää.
Rakastan niin paljon ja vihaan itseäni että olen tuonut vanhat haamut kummittelemaan tähän suhteeseen. Päätin tehdä töitä itseni eteen tauon aikana, jotta kuukauden päästä JOS hän minut vielä jostain syystä takaisin huolisi, olisin hänen arvoisensa. Olen varannut psykologille ajan, että pääsen keskustelemaan ongelmistani.
En vain kestä tätä ajatusta, että hän ei enää kuukauden kuluttua minua haluakkaan.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Mies sanelee teillää ehdot ja sinä rassukka menet hihnan perässä. Vaikka et oliskaan unelmapuoliso ollutkaan, ei miehen käytös ole oikeutettua. Ihan kuin joku ihme peli!

Ja kyllä, kuukaudessa vieraantuu. Mutta niin vieraannut sinäkin.

Vierailija
2/57 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan: ei 1,3kk vaan 1v 3kk

-Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa kun menet psykologille ♡ tsemppiä sinulle!

Vierailija
4/57 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko puhua? Kerro miltä susta on tuntunut, pyydät anteeksi ja sitä rataa...

Vierailija
5/57 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi puhua hänelle, tai hän raivostuu enemmän ja pidentää taukoa. Olen yrittänyt kertoa hänelle ja avata syitä käytökseeni ja myös sanoa, että haen nyt apua. Hänellä on vanhasta parisuhteesta traumoja myös itsellään, koska hänen exänsä oli myös mustasukkaisuuteen taipuvainen, ja hän sanoi ettei enää ikinä halua samaa.

-Ap

Vierailija
6/57 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoida itsesi kuntoon ensin ja sitten vasta parisuhteeseen.

Vierailija
7/57 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisikohan ihan itsensä takia erota ja keskittyä itsensä hoitamiseen?

Vierailija
8/57 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tauolla parisuhteessa => varma ero.

Vierailija
9/57 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Haet kaikki  tavarasi  ja sanot ottavasi yhteyttä kun olet kunnossa.Eli suhde kaput.

Tuollainen taukoilu  on ihan ärseestä. Luottamus ei palaa.

Vierailija
10/57 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tauko on vain "lumetta". OIkeasti miehesi jätti sinut jo. Valitettavasti näin. Mutta nyt sinulla on aikaa hoitaa itsei kuntoon ja sitten vasta miettiä uutta suhdetta.

Vierailija
11/57 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi puhua hänelle, tai hän raivostuu enemmän ja pidentää taukoa. Olen yrittänyt kertoa hänelle ja avata syitä käytökseeni ja myös sanoa, että haen nyt apua. Hänellä on vanhasta parisuhteesta traumoja myös itsellään, koska hänen exänsä oli myös mustasukkaisuuteen taipuvainen, ja hän sanoi ettei enää ikinä halua samaa.

-Ap

Suosittelen seuraavaa:

a) etsit  hyvä terapeutin ja työstät nuo ongelmasi veks koska muuten pilaat tulevatkin suhteesi

b)  alat  jatkossa suhteeseen vain hmisen kanssa joka on omat traumansa käsitellyt

Kyllä nykysuhteesi oli  nyt tässä. Se vaan ei toimi uhkailemalla ja kiristämällä.

Vierailija
12/57 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Haet kaikki  tavarasi  ja sanot ottavasi yhteyttä kun olet kunnossa.Eli suhde kaput.

Tuollainen taukoilu  on ihan ärseestä. Luottamus ei palaa.

Tollanen on ihan ärseestä että tuomitset toisen jutun. Joillakin tauko voi korjata säröt suhteesta.

Mutta! Jos mies antaa aihetta mustasukkaisuuteen niin silloin on turha tuhlata elämäänsä sellaiseen suhteeseen!

Vierailija
13/57 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae tavarasi ja unohda koko mies.

Vierailija
14/57 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan tauko tarkoita varmaa eroa! Siis minä ja mies ollaan oltu yhdessä 6 vuotta ja mekin oltiin tauolla yhdessä vaiheessa mutta palattiin sitten yhteen kuitenkin ja hyvin on mennyt sen jälkeen. Muistaakseni oltiin oltu yhdessä about vuosi ennen taukoa. Lisäksi ollaan oltu vuosi kaukosuhteessa kun mies oli työkomennuksella ulkomailla ja hyvin selvittiin siitäkin. Että kyllä se suhde kestää jos rakkautta riittää! :) Tsemppiä! Keskityt nyt rauhassa itsesi paranteluun ja odottelet rauhassa tauon päättymistä (vaikkakin helpommin sanottu kuin tehty).

Vierailija
15/57 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostuisi siihen, että minut pakotetaan kuukauden yhteydenpitokieltoon. Se tarkoittaa, että toisen arvostus ja kunnioitus on kadonnut ja on keino vain saada ero toteutettua. Ei ketään voi kohdella noin paskasti. Vaikka se raapaisisi pahastikin, eroaisin kokonaan tuollaisesta julmasta ihmisestä. Ihan myös senkin takia, että saisin työstettyä mustasukkaisuus- yms. ongelmat pois itseltäni.

Vierailija
16/57 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ollut oikeasti aihetta mustasukkaisuuteen? Vai millaista oma käytöksesi on ollut, jotain esimerkkejä?

Vaikea muuten ottaa kantaa.

Vierailija
17/57 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En suostuisi siihen, että minut pakotetaan kuukauden yhteydenpitokieltoon. Se tarkoittaa, että toisen arvostus ja kunnioitus on kadonnut ja on keino vain saada ero toteutettua. Ei ketään voi kohdella noin paskasti. Vaikka se raapaisisi pahastikin, eroaisin kokonaan tuollaisesta julmasta ihmisestä. Ihan myös senkin takia, että saisin työstettyä mustasukkaisuus- yms. ongelmat pois itseltäni.

Aika usein huonossa suhteessa olevia naisia kannustetaan pitämään taukoa ja miettimään rauhassa ilman niskaanhengitystä, että mitä itse oikein haluaa. Eli minusta mies toimii oikein. Riippuu tietty siitä, kuinka sairaalloisen mustasukkainen rai kontrolloiva ap on ollut. Ei tiedetä sitä täällä.

N43

Vierailija
18/57 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tauolla parisuhteessa => varma ero.

Me oltiin kevään ajan erossa n. 6 vuotta sitten. Palattiin kuitenkin yhteen. Milloin se varma ero tulee?

Vierailija
19/57 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuaikoina, kun emme vielä virallisesti seurustelleet, mutta kuitenkin jo pari kuukautta tapailtu (ja itse olin jo siinä käsityksessä ettei saisi olla muita), hänellä taisi olla jotain juttuja, tai ainakin niin epäilin ja menin tonkimaan tämän takia hänen viestejään, koska halusin tämän asian vain pois mielestäni ja tietää onko totta, koska hän ei itse puhunut kun kysyin. Enhän minä asialle mitään olisi voinut tehdä, kun emme kerta olleet sopineet seurustelusta, mutta se vain häiritsi niin.

Itse sitten myönsin menneeni hänen puhelimelleen.

-Ap

Vierailija
20/57 |
12.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo tauko on vain "lumetta". OIkeasti miehesi jätti sinut jo. Valitettavasti näin. Mutta nyt sinulla on aikaa hoitaa itsei kuntoon ja sitten vasta miettiä uutta suhdetta.

Valitettavasti näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yhdeksän