onko lämpöä jos kainalosta on 36.8 ja suusta on 37.5?
Kommentit (25)
Jos kuumien juomien juomisesta on vähintään 20 min ennen tuota mittausta, niin pitäisin suulämpötilaa oikeampana.
Vierailija kirjoitti:
Jos kuumien juomien juomisesta on vähintään 20 min ennen tuota mittausta, niin pitäisin suulämpötilaa oikeampana.
En ole juonut tai syönyt kuumaa tuntiin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa kuumeeksi lasketaan aamulämpö joka on YLI 37,5 eli olon mukaan pitää sitten noissa raja-arvoissa tilannetta tarkastella. Jos tunnet olosi sairaaksi, hoida itseäsi kuin kuumepotilasta, jos olo on normaali, elele normaalisti. Tuo mahtuu vielä lämmön normaalivaihteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa kuumeeksi lasketaan aamulämpö joka on YLI 37,5 eli olon mukaan pitää sitten noissa raja-arvoissa tilannetta tarkastella. Jos tunnet olosi sairaaksi, hoida itseäsi kuin kuumepotilasta, jos olo on normaali, elele normaalisti. Tuo mahtuu vielä lämmön normaalivaihteluun.
Nyt se on 37.6 suusta mitattuna. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt se on 37.6 suusta mitattuna. Ap
Kuten jo edellä sanoin. Mieti asiaa kokonaisuutena. Onko kipeä olo vai ei, se ratkaisee enemmän, kuin mittarilukema noin alhaisissa lämmöissä.
Kotiin sitä pitää jäädä. Kainalostakin on 37.1. Vähän se on mutta kummunkin. Ap
No voi Jeesus sentään. Kai sä olosta huomaat, oletko kipeä vai et. Mun ei ainakaan tarvitse arpoa asiaa, ikinä.
Toivottavasti et oo mun työkaveri... Tuo on ihan normaali lämpö.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti et oo mun työkaveri... Tuo on ihan normaali lämpö.
En ole työkaverisi. Olen eläkkeellä niin ehdin sairastaa. Ap
Minun normaalilämpöni kainalosta mitattuna on 35,9.
Jos lämpö nousee 37, tunnen itseni sairaaksi. Normaalilämpö vaihtelee ihmisten välillä, ei ole mitään määrättyä lukemaa.
Pelkkä lämmön nousu ei yksin välttämättä sano mitään, yleiskunto ja olo ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, mene töihin.
Ei minulla ole töitä. Kun olen eläkkellä. Ap
Paljon se lämpö on rectumista mitattuna
Eksälläni oli aina kuuma suu, tulinen. Oli kuuma jätkä :)
Pepunreiästä mitataan virallinen ja todellinen lämpötila. Voit tehdä vertailun ja pepunreiän jälkeen mitata suusta lämpötilan.
Nyt on liikkeellä sitkeää hengitystieinfektiota, oireet:
aluksi kurkkukipu ja kova nuha,
jatkossa nuha ja tukkoisuus,
yskä, nivel- ja lihassäryt, kova väsymys.
Minulla on ollut tämä rasittava flunssa jo 10 päivää, välillä on vain parina päivänä noussut lämpöä.
Siis kaikkihan sen tietää että tarkin mittaus saadaan siten että samalla mittarilla mitataan peräkkäin ensin takapuolesta ja sitten suusta.
On