Hyvä pyykinpesuaine?
Löytyiskö täältä tietoa tai kokemuksia...
Kumpi olisi käytössä parempaa, fosfaatti- vai zeoliittipitoinen pyykinpesuaine?
Kun olen antanut itseni ymmärtää, että fosfaatti on koneystävällisempää kuin zeoliitti, mutta zeoliitti taas olisi parempaa ympäristön kannalta. Mahdanko olla oikeassa?? Tuossa tapauksessa
sitä sitten joutuisi valitsemaan oman koneen keston ja ympäristön välillä.
Kommentit (10)
Pirkka pesuainetta olen käyttänyt, eikä enää kone ja pyykit haise pahalle. Coloria värilliselle ja valkaisuainepitoista valkopyykille. Olen ollut tyytyväinen ja tuoksukin aika neutraali.
Täällä hetkellä kodissamme on menossa vesiremontti,ja herra kiitos,anoppi hoitelee pyykkauksen.Käytän kestovaipoille LV-pesujauhetta.Kaikiin muihin vaatteisiin mielellään värillisille tarkoitettua,tuoksullista pesuainetta..laatu/hintataso vaihtelee.
ollut käytössä Swipen White (+muita Swipen aineita vaikeampiin tahroihin).
tehdä pyykkipulverista liotustesti; lämmintä vettä lasillinen ja tl pyykkipulveria.pitäisi n.20 min. liota veteen,se mikä ei liukene se jää pyykkiinkin.esim,zeoliittipulverit.swipen pyykkipulveri liukenee täysin,siinä ei ole ylimääräisiä täyteaineita.siksi niin pieni annostus,0,25dl ja puhdasta tulee.
Käytetään Ekoverin nestemäistä pesuainetta (saatavana myös jauhemainen pyykinpesuaine, huuhteluaine, hienopesuaine, tiskiaine, konetiskitabletteja, yleispesuaine, wc-pesu, lattianpesuaine, hankausaine, ym...) ja se sisältää vain kasvi -ja mineraali peräisiä ainesosia! Pyykistä tulee puhdas luontoa ja ihoa rasittamatta!
Tietysti hinta hieman suurempi kuin tavallisella pesuaineella, olikohan 7euroa tuo iso pullo, mutta pesenpähän pyykkini ainakin tuntematta syyllisyyttä vesistöjen rasittamisesta :) Ekoveria saa ainakin stokkalta ja ruohonjuuresta, luulisi monesta muustakin luontaistuotekaupasta saavan ja netistäkin luulisi jostain löytyvän..
Itse käytän pyykinpesuun, tiskeihin käsin ja koneella pestessä, lattian pesuun, wcn pesuun.. öh, oikeastaan en vissiin käytä muita pesuaineita kuin ekover :D Toinen mistä en kyllä niin kovin tiedä, on Elokuu merkkinen pesuaine, myös kasviperäinen. Elokuuta löytyy myös luontaistuotekaupoista ja
http://www.bioteekki.fi/elokuu.html
Meillä käytössä ERISAN-pulveri ja nestemäinen pyykinpesuaine. Molemmista olen tykännyt paljon. Pulveria käytämme kestovaippapyykinpesussa päivittäin. Hyvä pesutulos.
Nykyään kait fosfaatin saa jo poistettua ainakin osittain, siis kunnallistekniikan alueella. Meillä on oma imeytyskaivo ja haluaisin fosfaatittoman pesuaineen. Nyt pesen toistaiseksi sillä Swipen zeoliitittomalla aineella, koneen pitäisi olla ainakin puhdas!
Mutta onko jopa sellaisia pesuaineita, missä ei ole noista kumpaakaan..? Muistaakseni on, tietääkö muut?
on ehdottamasti parempi kuin zeoliitti- pitoinen.zeoliittihan on niinkuin savea, joka tukkii pesukoneitten putkistot ym.ja jos yksittäine ajattelee zeoliittiraetta,niin se on teräväsärmäinen,joka tarttuu vaatteen kuituihin ja saattaa kutista iholla vaatetta pidettäessä ja kun käsittelee pyykkiä, se pölisee huoneilmaan ja saattaa aiheuttaa astman kaltaisia oireita.itse pesen myös ns.swipen feoliittipitoisella white-pulverilla ja sillä olen pessyt jo viisi vuotta enkä ole sen jälkeen käyttänyt zeoliittipulveria.olen homcaren jälleenmyyjä ja myyn niitä tuotteita.En ainakaan halua että lapseni pitävät vaatteita ja nukkuvat zeoliittipulverilla pestyissä lakanoissa ym.miehelläni ei ole se koommin ollut ihottumia kun aloine pestä sillä.kannattaa käydä tutustuun www.homcare.fi - sivuilla enemmän tuotteisiin.white-pulveri on siitä myös hyvä koska siinä on niin pieni annostus,että se on tosi riittoisaa ja myö liukenee veteen täysin ja huuhtoutuu pyykistä hyvin.SUOSITTELEN!!
Allegron sivuilla, löytyy osoitteesta allegrosuomi.net. Siellä on tietoa pyykkipulvereista ja tuota pyykkipulveria voi tilata netin kautta. Toimitus Matkahuoltoon. Itse olen tykännyt, ostin myös huuhteluaineen. Ei ollut kovin kalliskaan, kun kyseessä kuitenkin 8 kg:n laatikko.
Minä olen käyttänyt lähes vuoden Daily Sensitiveä ja olen ollut todella tyytyväinen. Tahrainenkin pyykki on tullut puhtaaksi ja raikkaaksi eli pesuteho on tosi hyvä. Zeoliittiä siinä ei ole, joten konekin pysyy puhtaana ja pyykki on senkin vuoksia raikkaampaa. Jos/kun tarvitsee valkaisutehoa esim. lakanapyykkiin, niin silloin olen käyttänyt jotain " tuhdimpaa" valkaisevampaa valkopyykkiainetta, koska tuo Daily ei juurikaan valkaise. Mutta sen vuoksi vaatteiden väritkin on pysyneet hyvinä :)