Ei voi olla totta! Zalando(kin) myy piraatteja!!
Jotenkin kuvittelin, että Zalandosta saa vain laatukamaa, onhan se eurooppalainen toimija. Tänään saatiin postista Zalandon kautta tilatut Niken lenkkarit (oli nopea toimitus!), mutta pettymys oli suuri, kun kengät eivät ilmeisesti ole aitoa nähneetkään. Ne ensinnäkin haisevat ihan kamalasti jollekin kemikaalille, samanlaiselle kuin kerran Alibaban kautta tilatut feikkilenkkarit, vaikka muuten suht. hyvää työtä vaikuttivat olevankin. Hinta ehkä oli epäilyttävän halpa, reilu 50 €. Mutta silti, miten tämä on mahdollista?!!
Onko muilla kokemuksia?
Kommentit (56)
Epäilen itse saaneeni väärennetyt kengät. Palautin kyllä heti. Oli niin haperoa laatua
Vierailija kirjoitti:
Myykö zalando piraattia vai onko noilla malleilla joskus päällä viallisia kappaleita tai piraatteja? Miksi? Olen joskus katsonut vaatetta valmistajan sivuilta, mikä on erilainen zalandon mallin päällä, esim. muutama raita, joissa värit ovat väärinpäin. Tänään tuli vastaan paita, jota en raaskinut ostaa aiemmin muualta, mutta tästä zalandon mallilla olevasta puuttuu logo ja hintaan on suoraan laitettu alennus.
Miksi alapeukku? Onko sitten yleinen käytäntö myydä huonompaa versiota samasta paidasta tms?
Lehdessä oli juttu kun nainen oli tilannut Zalandolta merkkilaukun olikin saanut samanlaisen, halvemman joka on joku Zalandon oma merkki. Joltain joka ei niin tiennyt tuotetta olisi tuo voinut mennä läpi. Zalando pahoitteli asiaa, lähetti oikean tuotteen, mutta ainakin minulle jäi maku ettei voi luottaa enää kyseiseen firmaan. Oliko vahinko.... Empä usko.
Vierailija kirjoitti:
Lehdessä oli juttu kun nainen oli tilannut Zalandolta merkkilaukun olikin saanut samanlaisen, halvemman joka on joku Zalandon oma merkki. Joltain joka ei niin tiennyt tuotetta olisi tuo voinut mennä läpi. Zalando pahoitteli asiaa, lähetti oikean tuotteen, mutta ainakin minulle jäi maku ettei voi luottaa enää kyseiseen firmaan. Oliko vahinko.... Empä usko.
Tuskin oli vahinko! Itse tilasin yli 200€ talvisaappaat, alennuksesta kylläkin (ilmeisesti suuri virhe). Parin päivän käytön jälkeen kärjistä pukkasi sisään sulanut lumi. Kun rehellisesti reklamoin asiasta, sain vastaukseksi että tuotetiedoissa ei lue että kengät (NAHKAkengät) kestävät vettä, vaikka myytiin TALVIKENKINÄ. "Pahoittelen, että kengät ovat päästäneet vettä läpi. Tarkistin vielä tuotesivut, eikä niissä ole mainintaa, että kengät olisivat vedenkestävät. Lumikin voi tulla kosteutena kengistä läpi, mikäli ei käytä kumisaappaita tai esimerkiksi Goretex-kenkiä". Että näin toimii Zalando! Myyvät mitä sattuu sontaa ja asiakas jää vastuuseen.
Kaikki merkit tekevät ns. kakkoslaatua.
Se on yleinen käytäntö. Kakkoslaatua myydään isoissa aleissa, kuten Stockan Hulluilla päivillä. Verkkokauppa on toinen hyvä väylä: lasketaan sen varaan, että ei ihmiset viitsi palauttaa.
Kokemusta on juuri Zalandolta.
Myös kodinkoneista valmistetaan sekundaeriä alemyyntiin.
Zalandollahan on ilmainen toimitus ja palautus joten jos tuote ei miellytä niin mitään vahinkoa ei ole tapahtunut, sen kuin palauttaa pois.
Mun takki haisi myös ihan jollekin kemikaalille aluksi kun sain sen mutta aika nopeasti haju lähti kun antoi tuulettua ulkoilmassa. Ehkä kyseessä on jokin säilöntäaine tai vastaava.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki merkit tekevät ns. kakkoslaatua.
Se on yleinen käytäntö. Kakkoslaatua myydään isoissa aleissa, kuten Stockan Hulluilla päivillä. Verkkokauppa on toinen hyvä väylä: lasketaan sen varaan, että ei ihmiset viitsi palauttaa.Kokemusta on juuri Zalandolta.
Myös kodinkoneista valmistetaan sekundaeriä alemyyntiin.
Kakkoslaatua myydään myös paljon suomessa, tänne tuodaan tahallaan huonolaatuista tavaraa aika paljon.
Kannattaa pyrkiä ostamaan vaatteet ja kengät matkoilta, esim. usaan, saksaan, englantiin jne.
Rehellisyys EI kannata! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin oli vahinko! Itse tilasin yli 200€ talvisaappaat, alennuksesta kylläkin (ilmeisesti suuri virhe). Parin päivän käytön jälkeen kärjistä pukkasi sisään sulanut lumi. Kun rehellisesti reklamoin asiasta, sain vastaukseksi että tuotetiedoissa ei lue että kengät (NAHKAkengät) kestävät vettä, vaikka myytiin TALVIKENKINÄ. "Pahoittelen, että kengät ovat päästäneet vettä läpi. Tarkistin vielä tuotesivut, eikä niissä ole mainintaa, että kengät olisivat vedenkestävät. Lumikin voi tulla kosteutena kengistä läpi, mikäli ei käytä kumisaappaita tai esimerkiksi Goretex-kenkiä". Että näin toimii Zalando! Myyvät mitä sattuu sontaa ja asiakas jää vastuuseen.
Eihän aito nahka kestäkkään vettä tai loskaa! Pakkasella toki lämmittää ja kestää paremmin kun synteettinen materiaali, jonka takia nahka on parempi talvikengäksi.
Märkää keliä varten on tosiaan oltava vettä hylkivä goretex kalvo tai vastaava jos haluaa pitää sukat kuivina.
t. kenkäkauppias
Lähes kaikki urheilukengät valmistetaan Kiinassa merkistä riippumatta ja kumin tai jonkin muun haju on kyllä aika hurja. Joskus kenkäkaupassa taju on vähällä lähteä kun menee joidenkin kenkien ohi. Harmittaa kun suosikkimerkkini vaellussandaalit haisevat niin ettei niitä todellakaan voi käyttää muualla kuin lenkillä, olisivat töissäkin mitä parhaat. Pesu ja tuuletus eivät auta siihen.
Joo oon vähä myöhässä mut riitelin mun äitin kanssa koska mun Adidaksen voimistelu housut on PASKAA siis siel perseen yläpuolella lukee jotain ja vertasin Adidaksen merkkiä vanhoista ja merkki oli hyvin alhaalla ei näytä voimisteluhousuille vaa verkkareille. Tilattiin myös nikepro shortsit ja yhtä paskaa neki ne oli polvee vähä ylös päin en suosittele ostaa sielt
Tilasin Dr. Martens kengät ja niistä puuttuu sivusta painettu logo, mikä on kyseisissä kengissä Dr. Martens sivujen mukaan. En tiedä onko kyseessä väärennetyt, mutta palautan ja tilaan mieluummin suoraan Dr. Martensien sivuilta jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
No ihan kuka tahansa voi haulla hakea. Mutta tässä:
https://www.zalando.fi/nike-performance-downshifter-7-juoksukenkae-neut…
Juuri tuollaiset ostin juuri tytölleni eivätkä ne haisseet yhtään millekään. Nissä tosissaan on varmaan jotain outoa, ei niiden pitäisi haista.
Kerran kun ostin yhden seinätarran amazonista ja epäilin, että se oli feikki niin otin yhteyttä siihen firmaan ja kysyin kuvien kanssa. Ja oli feikki.
Mutta ajattelisi toki, ett jos olisi feikit, niin olisi jotain pientä eroa, muutakin kuin haju. Tiedä siitä sitten.
Ei tuollaisella puljulla ole varaa myydä feikkejä tai piraatteja. Nehän joutuisi syytteisiin ja suuriin korvauksiin piraattien maahantuonnista jos näin olisi.
Valmistajiakin on eri maissa, se voi vaikuttaa asiaan. Jotkut tehdään esim. Taiwanissa, jotkut Kiinassa jne.
Toisaalta Niken laatu mennyt huonommaksi viime vuosina mutta hinnat nousseet, Puman laatu sen sijaan parantunut huomattavasti hintaansa nähden. Adidas ihan ok mutta aika kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Tilasin Dr. Martens kengät ja niistä puuttuu sivusta painettu logo, mikä on kyseisissä kengissä Dr. Martens sivujen mukaan. En tiedä onko kyseessä väärennetyt, mutta palautan ja tilaan mieluummin suoraan Dr. Martensien sivuilta jatkossa.
Ne on eri vuosimallia. Minulla molemmat, toiset ostin Jenkeistä ja toiset vuotta myöhemmin Saksasta.
Vierailija kirjoitti:
Myykö zalando piraattia vai onko noilla malleilla joskus päällä viallisia kappaleita tai piraatteja? Miksi? Olen joskus katsonut vaatetta valmistajan sivuilta, mikä on erilainen zalandon mallin päällä, esim. muutama raita, joissa värit ovat väärinpäin. Tänään tuli vastaan paita, jota en raaskinut ostaa aiemmin muualta, mutta tästä zalandon mallilla olevasta puuttuu logo ja hintaan on suoraan laitettu alennus.
Nettikauppojen mallikuvat otetaan usein ennakkoon merkkien edustajien toimesta käyttämällä vaatteiden mallikappaleita eli 2022 kevätmuotikuvat otetaan syksyllä 2021 jne, ja kun nettikaupat tai liikkeet saa niitä isot erät myyntiin niin niihin saatetaan tehdä jotain pieniä muutoksia ensin, esimerkiksi jos joltain toimittajalta loppuu jokin kangas niin täytyy teettää saman kaltaista muualla.
Olen itse ollut vaatetusalalla, joten tiedän :)
Mulla tuli haju-Niket Sportamoresta tällä viikolla. Ei pelkkä haju, varmaan homeenestoaineet haisevat, mutta ovat muutenkin huonolaatuisen oloiset :( ostin muutama vuosi sitten samaa sarjaa olevat niket, jotka käytössä olleet tähän asti, joten uskalsin tilata netistä sovittamatta uuden mallin. On kyllä laatu huonontunut Nikellä. Mulla on ollut vuosia Niken kenkiä ja edelliset tosiaan kesti niin pitkään että oli pitkä tauko uusien ostamisessa. En kuitenkaan myyjää syytä piraattituotteesta vaan valmistajaa laadun huonontamisesta.
https://www.zalando.fi/zms/zalando-partner-program/ zalandohan ei omista tuotteita mitä se myy, zalando on vaan alusta. ihan hyvin voi olla päässyt piraatteja myyjä sinne kauppaamaan tavaroitaan.