Kokemuksia myoomien hoidosta lääkkeellä (Esmya)?
Pohdin vaihtoehtoja: ensimmäinen lääkäri suositteli myooman poistoa leikkauksella, toinen ehdotti lääkekuuria, joka saattaisi pienentää myoomaa. Kaipaisin kokemuksianne näistä vaihtoehdoista. Lapset jo hankittu, myooman koko n. 8x8 cm
Kommentit (16)
Niin paljon riipuu siitä missä se myooma on ja minkälaisia riskejä leikkaukseen sisältyy, haluaako lapsia vielä, aiheuttaako leikkaus riskejä lapsen saantiin ym. Lääkärin kanssa olet varmaan käynyt näitä läpi.
Itseltäni leikattiin tuollainen myooma enkä edes harkinnut lääkehoitoa koska teho voi olla vain väliaikainen ja tulos epävarma. Mutta minulla tuo oli hyvässä paikassa, ei riskejä lapsensaantiin liittyen ja lopulta kaikki meni todella hyvin. Leikkaus oli nopea ja onnistui hyvin, joten ei kannata sitä kamalasti pelätä. (vaikka pelkäsin itsekin.)
Verisuonet voi polttaa niin ettei myooma saa enaa verta.
Kohtu pois. Se on paras hoito. Onnellisesti kohduton😊
Esmya on kallis ja ainakin omalla kohdallani tehoton lääke. Ei lopettanut edes vuotoja kokonaan. Embolisaatiota en voi suositella kenellekään, ainakaan taysissa. Sain sellaisen kammon etten mene ikinä enää mihinkään toimenpiteeseen tai tutkimukseen, mieluummin kuolen.
Vierailija kirjoitti:
Esmya on kallis ja ainakin omalla kohdallani tehoton lääke. Ei lopettanut edes vuotoja kokonaan. Embolisaatiota en voi suositella kenellekään, ainakaan taysissa. Sain sellaisen kammon etten mene ikinä enää mihinkään toimenpiteeseen tai tutkimukseen, mieluummin kuolen.
Hui, kuulostaa kamalalta. Minkälainen toimenpide tuo on? Minulle ei edes tuota vaihtoehtoa kunnolla esitetty, lääkäri vain mainitsi jossain sivulauseessa sellaisen olemassaolon.
Vierailija kirjoitti:
Kohtu pois. Se on paras hoito. Onnellisesti kohduton😊
Täsmälleen samaa mieltä. Elämäni paras lääketieteellinen toimenpide.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hui, kuulostaa kamalalta. Minkälainen toimenpide tuo on? Minulle ei edes tuota vaihtoehtoa kunnolla esitetty, lääkäri vain mainitsi jossain sivulauseessa sellaisen olemassaolon.
Jos se tehdään niin kuin kuuluu, niin ei ole vaikea toimenpide. Nivusesta viedään katetri valtimoon ja tukitaan kohtuvaltimot ja myooma menee kuolioon ja kuihtuu pikku hiljaa pois. Kivut on nekroosin takia kovia n. vuorokauden toimenpiteestä. Sitten kun pärjää tavan särkylääkkeellä, pääsee pois sairaalasta. Homma tehdään paikallispuudutuksessa ja toimenpide ei normaalisti ole kivulias.
Haluaisin kuulla tästä kohdun embolisaatiosta niiltä joille se on tehty. Onko auttanut vuotoihin?
Minäkin haluaisin kuulla tarkemmin embolisaatiosta jos jollekkin on tehty?
No, itse en poistaisi kohtua ikimaailmassa. Monet menettevät kyvyn syviin orgasmeihin. Hermot katkeaa, verenkierto alapäähän huononee jne. Lähde: Bostonin yliopiston seksuaali lääketiede artikkeli netissä.
Harkitsen Esmyaa. Voin jatkaa systeemistä hormonikorvaushoitoa samalla, sanoi lääkärini.
N45vuotta
Myös embolisaatio saatta joillakin pilata seksin pysyvästi, kaiketi myös hifu. Joten Esmyaa mulle, ellei serrapeptaasi-nattokinaasi auta. Onko kokemuksia serrapeptaasista?
Myoomat eivät mulla iän myötä pienene sillä jatkan hormonikorvausta, systeemistä, ikuisesti. Kukaan ei voi estää käyttämästä sitä. Reseptillä, jollei niin ilman.
N45vuotta
N45vuotta kirjoitti:
Myös embolisaatio saatta joillakin pilata seksin pysyvästi, kaiketi myös hifu. Joten Esmyaa mulle, ellei serrapeptaasi-nattokinaasi auta. Onko kokemuksia serrapeptaasista?
Myoomat eivät mulla iän myötä pienene sillä jatkan hormonikorvausta, systeemistä, ikuisesti. Kukaan ei voi estää käyttämästä sitä. Reseptillä, jollei niin ilman.
N45vuotta
Esmya-kokemuksistanne tahtoisin kuulla lisää!
N45vuotta
Kokemuksia myös minä vailla.
Nimim. N33, lapsitoive mutta keskenmenoja, kohdussa kaksi intramuraalista 8cm x 6cm ja 4cm x 2,5cm
Minulta poistettiin kirurgisesti yksi myooma, oli noin 8 cm halkaisijaltaan. Kasvoi aika nopeasti, ilmeisesti vaihdevuosien takia aloitetun hormonikorvaushoidon seurauksena. Yksi gyne sanoi että en enää "ehdi" eläissäni uusia myoomia kasvattamaan. Ei ihan pitänyt paikkaansa, alle vuodessa oli kolme uutta ja katsoin kohdunpoiston aiheelliseksi.
Molemmista leikkauksesta olen toipunut hyvin mutta vaikuttaa siltä että syvimmät orgasmit loppui kohdunpoistoon. Harmi, mutta viimeisimmät orgasmit myoomien aikana oli jo aika kivuliaita niin ei oikein vaihtoehtoja ollut. Ja alkoi ne vaivata muutenkin, kipuja ja alamahan turvotusta.
Vierailija kirjoitti:
Minulta poistettiin kirurgisesti yksi myooma, oli noin 8 cm halkaisijaltaan. Kasvoi aika nopeasti, ilmeisesti vaihdevuosien takia aloitetun hormonikorvaushoidon seurauksena. Yksi gyne sanoi että en enää "ehdi" eläissäni uusia myoomia kasvattamaan. Ei ihan pitänyt paikkaansa, alle vuodessa oli kolme uutta ja katsoin kohdunpoiston aiheelliseksi.
Molemmista leikkauksesta olen toipunut hyvin mutta vaikuttaa siltä että syvimmät orgasmit loppui kohdunpoistoon. Harmi, mutta viimeisimmät orgasmit myoomien aikana oli jo aika kivuliaita niin ei oikein vaihtoehtoja ollut. Ja alkoi ne vaivata muutenkin, kipuja ja alamahan turvotusta.
Tässä kyseltiin otsikon lääkkeestä, eikä muista vaihtoehdoista.
Poistettu kirurgusesti. Mikä on ennuste lääkkeellä?