Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nou nou työpaikka

Vierailija
11.09.2017 |

Millaiseen työpaikkailmoitukseen et vastaisi?
Mitkä ovat syyt jonkun työpaikkailmoitusen "hylkäämiseen"?

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireellisyys on aina varoitusmerkki.

Vierailija
62/77 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hae työpaikkaa, jonka sijoituspaikka on epäselvä.

Argh, tuo on rasittavaa, yleistä etenkin kun firma ei rekrytoi suoraan. Sijaintina esim "pääkaupunkiseutu". Mulla ei ole ajokorttia, mutta pääsen silti tosi hyvin liikkumaan paikasta toiseen. Silti on olemassa paikkoja, jotka on liian katveessa, tai joihin ei aikaisin aamulla kulje liikennettä. Mä haluaisin selvittää tällaisen etukäteen. Joskus olen ilmoittanut tämän rajoitteen hakemuksessa, mutta se on vaarallista. Rekrytoija ei välttämättä tiedä eikä ole kiinnostunut ottamaan selvää kulkuyhteyksistä, joten valitsee mieluummin jonkun ajokortillisen. Vaikka mulle ei ole mikään ongelma, kunhan sinne kulkisi edes se yksi bussi. Voin vaikka kävelläkin osan matkaa, oon tottunut siihen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokratyöt, kaikki työkokeilut, 0-sopparit ja kaikki mistä ei makseta sellaista palkkaa että sillä pärjää oikeasti. Voisin tehdä vaikka siivoojan työtä jos siitä lyötäisiin 5-6 tuhatta euro käteen.

Vierailija
64/77 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos puhutaan omasta alasta, niin...

- palkka TES mukainen suoraan, auts, eipä kannata kouluja käydä

- pitää epämääräisesti joustaa iltaa ja aamua ja viikonloppua, itseasiassa pitäisi muuttaa toimistoon

- kehnoksi tuntemani firma

- hakee ihmistä sellaisilla adjektiiveilla, että karvat nousee pystyyn tai tarvii oksennusämpäriä

- täysin ala-arvoisesti kirjoitettu säälittävän lyhyt ilmoitus

- haetaan "traineeta", jolla on alan paperit, what, pääsen kyllä ihan aikuistenkin töihin

- sairaslomasijaisuus, todella ikävää sitten roikkua löysässä hirressä, jatkuuko vai eikö jatku, ja todella epäsovinnainen ja ristiriitainen olo jos sijaistettava lopulta kuolee tai jää työkyvyttömäksi

Muuten samaa mieltä, mutta se, että firma hakee sairauslomasijaista on minusta hyvä merkki siitä, että osataan resursoida riittävästi.

Vierailija
65/77 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiestehtävät, mitkä eivät aidosti ole esimiestehtäviä kannattaa kiertää kaukaa.

Vierailija
66/77 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nollatuntisopimus ja vuorotyö on nou nou.

Tähän kiinnostaisi kuulla se syy? Okei, sen ymmärrän ettei vuorotyö ole erityisen kivaa, on ihan tuskaa olla illat töissä.

Mut nollatuntisopimus, syy siihen?

Luulenpa, että kaikilla muilla paitsi opiskelijoilla, puolikuntoisilla ja elämäntapaintiaaneilla on hyvin yksinkertaisia syitä karsastaa nollatuntisopimusta... Kun se työ voi tosiaan joskus olla sen 0 h = 0 €.

Mä olen kyllä ihan työkuntoinen ja tehnyt nollasopparilla nyt yhteensä 7vuotta 40+ tuntia viikko.

Pari kertaa vuodessa se 30 tuntinen viikko on ihan jees kaikkien ylitöitten vastapainoksi.

Kaikki työnantajat ei ole noin kivoja, hyväksikäyttöä esiintyy. Ja miksipä sinunkin sopparissasi ei lukisi mieluummin vaikka 30 h minimi.

Mä olen ollut useammalla työnantajalla nollasopparilla, siis niin että vuokrafirma on eri ja se duunipaikka eri, vakkariduunissakin välillä olin mutta sanoin itseni irti koska mitä iloa mulle on vakkarisopimuksesta jos se tarkoittaa pienempää palkkaa, yksipuolisempia työtehtäviä ja huonompia työaikoja? Karenssihan siitä tuli että vaihtaa nollasopparityöhön. Mutta eipä sillä periaatteessa mitään merkitystä.

Vierailija
67/77 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos puhutaan omasta alasta, niin...

- palkka TES mukainen suoraan, auts, eipä kannata kouluja käydä

- pitää epämääräisesti joustaa iltaa ja aamua ja viikonloppua, itseasiassa pitäisi muuttaa toimistoon

- kehnoksi tuntemani firma

- hakee ihmistä sellaisilla adjektiiveilla, että karvat nousee pystyyn tai tarvii oksennusämpäriä

- täysin ala-arvoisesti kirjoitettu säälittävän lyhyt ilmoitus

- haetaan "traineeta", jolla on alan paperit, what, pääsen kyllä ihan aikuistenkin töihin

- sairaslomasijaisuus, todella ikävää sitten roikkua löysässä hirressä, jatkuuko vai eikö jatku, ja todella epäsovinnainen ja ristiriitainen olo jos sijaistettava lopulta kuolee tai jää työkyvyttömäksi

Muuten samaa mieltä, mutta se, että firma hakee sairauslomasijaista on minusta hyvä merkki siitä, että osataan resursoida riittävästi.

No niin, toki on parempi, että otetaan työvoimaa, eikä niin että uuvutetaan kollegat kasaamalla heille ne sairastavan työt. Mutta mielelläni en itse haluaisi olla tuo sijainen, mainitsemistani syistä. Siinä on henkisesti aika ikäviä puolia. Olen tällaista läheltä seurannutkin, päättyi ikävästi. Muut sijaisuudet ovat ok. Sijaisuuden syytä ei ehkä etukäteen kerrota, enkä varmaan kieltäytyisi muuten ok pestistä, mutta tietoisesti en hakisi.

Vierailija
68/77 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyö tai liian tarkkaan saneltu työ ei käy.

Vierailija
69/77 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokratyöt, kaikki työkokeilut, 0-sopparit ja kaikki mistä ei makseta sellaista palkkaa että sillä pärjää oikeasti. Voisin tehdä vaikka siivoojan työtä jos siitä lyötäisiin 5-6 tuhatta euro käteen.

Työkokeilu ja vuokratyö on vähän eri asia. Työkokeilu on palkaton. Vuokratyössä saa vähintään tes:n mukaista palkkaa. Mulle on ihan se ja sama tuleeko mun palkka suoraan talosta jossa työskentelen vai maksaako sen vuokrafirma.

Vierailija
70/77 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nollatuntisopimus ja vuorotyö on nou nou.

Tähän kiinnostaisi kuulla se syy? Okei, sen ymmärrän ettei vuorotyö ole erityisen kivaa, on ihan tuskaa olla illat töissä.

Mut nollatuntisopimus, syy siihen?

Luulenpa, että kaikilla muilla paitsi opiskelijoilla, puolikuntoisilla ja elämäntapaintiaaneilla on hyvin yksinkertaisia syitä karsastaa nollatuntisopimusta... Kun se työ voi tosiaan joskus olla sen 0 h = 0 €.

Mä olen kyllä ihan työkuntoinen ja tehnyt nollasopparilla nyt yhteensä 7vuotta 40+ tuntia viikko.

Pari kertaa vuodessa se 30 tuntinen viikko on ihan jees kaikkien ylitöitten vastapainoksi.

- Miten käy jos joudut pidemmälle sairaslomalle? Esimerkiksi kätesi murtuu tai joudut lonkkaleikkaukseen? Saatko tällaisissa tilanteissa sairasloman ajalta palkkaa työnantajaltasi? Jos sulla on tiedossa 6-10 viikon saikku, niin eihän kukaan hullu enää merkkaa sulle työvuoroja.

Saikulta saa sairaslomakorvauksen, mutta en tiedä kuinka pitkältä ajalta, kun on ollut vaan ihan normaali flunssasta johtuvia muutaman päivän saikkuja jotka on toki maksettu, mutta jostakin luin että jotkut yksityiset työnantajat voi vakkareillakin haetuttaa kahden viikon jälkeen sairaspäivärahan kelalta. Eli luultavasti tuossa tilanteessa hakisin kelan sairaspäivärahaa.

Vierailija
71/77 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuorotyö tai liian tarkkaan saneltu työ ei käy.

Joo, ihan kamalimpia työpaikkoja on olleet ne joissa joku sanelee tarkkaan mitä teet ja vielä kyttää että näin tapahtuu. Hyvin äkkiä on työpaikka vaihtunut.

Vierailija
72/77 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tippaakaan luovemmat ihmiset kuolee tuohon.

Vierailija
73/77 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään. 

Viime viikolla oli taas tällainen, sijainniksi ilmoitettu Vantaa. Jonnekin päin Vantaata pääsen ihan hyvin, mutta kaikkialle en. Pistin rekryfirmaan sähköpostin jossa kysyin, mutta eipä ole täsmennystä kuulunut. Hakematta jää. 

Vierailija
74/77 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika kontrolli ja rajoittaminen tekee saman..

Vierailija
75/77 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään. 

Viime viikolla oli taas tällainen, sijainniksi ilmoitettu Vantaa. Jonnekin päin Vantaata pääsen ihan hyvin, mutta kaikkialle en. Pistin rekryfirmaan sähköpostin jossa kysyin, mutta eipä ole täsmennystä kuulunut. Hakematta jää.

Olen nähnyt ilmoituksen, jossa sijoituspaikka on mahdollisesti Keski-Eurooppa tai Aasia. ..tai jokin muu tarpeen mahdollisesti sanelema sijoituspaikka..

Vierailija
76/77 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Palkkauksessa uskomme provisioon." -en todellakaan hakisi edes pitkällä tikullakaan! Ja tuo on ihan viime talvena työpaikkailmoituksessa nähtyä.

Vierailija
77/77 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli vielä yksi mieleen:

- Oltava valmis matkustamaan 80-90% ajasta

Näitä näin ihan vasta useamman ja ihmettelen, kuka haluaa matkustaa noin paljon. Joo, ehkä joku vastavalmistunut reissulasse, mutta kun piti olla +15 vuotta työkokemusta ja korkeakoulututkinto ja kuitenkin työpaikka oli sidottu yhteen paikkaan. En siis edes hakenut, itselle maksimireissuaika on korkeintaan 20% työajasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan