Mitä teit vuonna 1986?
Kommentit (22)
Samaan aikaan kun Tshernopylissä poksahti
olin toisella luokalla ja riitelin luokkakaverin kanssa jonka johdosta himouskovainen ope sanoi minun olevan itse paholainen, ei ole toiminut opettajana sen jälkeen...
Muutimme Kouvolasta Voikkaalle. Eipä siinä kai sen kummempia.
Ajoin ajokortin ja ostin auton. Matkustin ensimmäiseen Euroopan ulkopuoliseen lomakohteeseen. Seurustelin kolmatta vuotta ensimmäisen poikaystäväni kanssa. Matkustin ystävättäreni kanssa Kreikkaan, jossa olin vähällä pettää poikaystävääni paikallisen adoniksen kanssa, mutta en mennyt ' loppuun saakka' . Hain opiskelemaan yliopistoon, mutten päässyt, pääsin kuitenkin keskiasteen oppilaitokseen, jossa tutustuin kahteen aivan ihanaan tyyppiin. Seikkailin autollani ympäri Suomea. Bailasin.
Yksi kiivaimpia vuosiani ;)
Olin kovin epävarma itsestäni ja pelotti suureen kouluun meneminen.
Kuudennella luokalla olin Hämeenlinnassa sijatisevassa koulusssa.
Toukokuussa teimme luokkaretken Tampereelle. Ensin oli tarkoitus mennä linkulla Helsinki-Vantaan lentokentälle ja siltä sitten lentää Tampereelle, mutta juuri retken aikana olikin joku lakko. Linkulla sitten menimme Tampereelle.
Kävimme siellä jossain museossa kirkossa (mikä sen kirkon nimi keskustassa on, missä on niitä hienoja maalauksia) ja Särkänniemellä.
Viimeisellä viikolla pidimme päättäjäisjuhlat luokan kesken, mihin käytimme osan lentomatkasta sääsyneistä rahoista.
Kevätjuhlissa annoimme luokkikselle lahjaksi semmoisen Äiti Teresa tyylisen peiton ja ison Karvisen. Kukin kuudesluokkalainen sai lahjaksi semmoisen pienen kaulakorun muistoksi ala-asteajoilta. Oli semmoisessa Mikkihiiri-rasiassa. Itse koru kyllä on joutunut jonnekin, joten en kyllä muista millainen riipus siinä oli.
Kesällä teimme matkan Pohjois-Italiaan äitini, isäni ja pikkusiskojeni kanssa. Matkan aikana menkkani alkoivat. Olin myös kesäsiirtolassa viikon verran (tai viisi päivää).
Syksyllä alkoi yläaste ja luokalleni tuli eräs poika tuota kesäsiirtolasta, joka oli vähän semmoinen koheltajatyyppi. Luokanvalvojaksi saimme erään tukevan sedän, joka oli varsin cool tyyppi ja sai olomme rentouneeksi.
Loppuvuodesta seiskan aikana ei tapahtunut mitään sen kummempaa. Joulujuhlassa lauloimme luokan kesken laulun Petteri Punakuono.
Minäkin vietin kevään kuudennella ja syksyllä alkoi ylä-aste. Kesästä en oikein muista mitään, taisi mennä jännittäessä, kun isommat pelotteli " mopottamisella" . Oli kuitenkin suht turvallinen olo, kun isoveli aloitti yhdeksännen luokan samassa koulussa.
Ristiriitainen vuosi, kun yhtäaikaa oli lapsi ja kuitenkin piti olla " aikuinen" . Kauheita hiusmalleja ja aivan järkyttäviä vaatteita piti käyttää, kun yläaste alkoi, hyi olkoon.
Eli varmaan lähinnä leikin, söin ja nukuin.
Muutin sen työn takia erilleen avomiehestäni ja hän tulkitsi, että jätin hänet. Näin ollen hän lähti vieraisiin, jonka jälkeen jätin hänet. Ennen vuoden loppua hän jo kolkutteli oveani anoen takaisin pääsyä. Tarinan ratkaisu seuraavana vuonna.
kävin ekaa luokkaa ja syksyllä tietysti siirryin toiselle luokalle.
Paras kaveri oli Marika, jonka kanssa käytiin uimassa ja urheilukoulussa.
Kesällä suurkisoissa Lahdessa, lisäks muutamalla muullakin leirillä kotipaikkakunnalla.
Kylläpä mä oon muuten vanha ;)
Muistan hautajaisista vain sen, että siellä sai täytekakkua, harvinaista herkkua...
Syksyllä täytin 4 vuotta ja menin perhepäivähoitajalle, jonka parikymppinen poika ahdisteli meitä lapsia :(
taisin katsella poikia jo sillä silmällä ja ratkoin vapaa-ajallani ristikoita!!! :)
ja 14-v synttärini menivät sen vuoksi pilalle. olin nähnyt pelottavan leffan ydinsodan jälkimainingeista ja pelkäsin suomelle tapahtuvan samoin.
no, onneksi ei käynyt!
yritän nyt tässä muistella,oliko se kesä 86 kun oli elämäni ekaa kertaa rock konsertissa,puoli sukua (naisista) oli silloin DINGO faneja ja samoin minä (ehkä outoo sen ikäselle) mulla oli dingo-huivi ja osasin kappaleet ulkoa..käytii silloin siis ehkä katsoos dingoo vaasassa...
oltii aika takana ja muistan että joku kiltti nuori mies otti mut olkapäille hetkeksi äidin sylistä,että näin paremmin... :D
Syksylla aloitin lukion kolmannen luokan.
Ollaan varmaan tuttuja, jos asut vielä voikkaalla. ;)
harrastin kovasti urheilua,mutta olin aika yksinäinen, häpesin vanhempieni ryyppäämistä.
tsernobylin onnettomuus jäi hyvin mieleen kun vesisateisena päivänä oppilaita ei päästetty ulos välitunnille saastelaskeuma pelon vuoksi.
Kävin eskarissa aamupäivisin, ja iltapäivät vietin saman tutun pph:n luona, jonka luona olin ollut hoidossa 3-vuotiaasta saakka. (En tykännyt eskarista. Osasin jo lukea ja laskea, mutta tehtiin hyvin selväksi, että ei olisi saanut, kun ne kuuluu opetella " kunnolla" vasta koulussa. Siis suoraan kiellettiin kirjoittamasta, ettei totu " vääriin tapoihin" .) Yksi serkkupojistani syntyi. Asuttiin kerrostalossa ja yläkerrassa asui paras kaverini. Elin ihan tavallista lapsen elämää.