Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syysloma on ehkä järjettömin keksintö

Vierailija
11.09.2017 |

Kertokaa miten ennen pärjättiin kun ei ollut tätä SYYSLOMAA!! Eli viikkoa, jolloin kokonperheen pitäisi pakkautua jonnekin, vaikka suurimmalla osalla työtä tekevistä lomaa on 4+1 viikkoa, joista neljä JUURI vietettiin ja se yksi on tarkoitus ottaa joskus tammikuussa.

Eli siitä vaan viikko palkatonta ja perhe thaikkuihin koska koulu näin päättää!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon mittainen tauko koulunkäyntiin tekee ihan hyvää lapsille. Kun kouluvuosi on jaettu lomilla neljään suunilleen yhtä suureen osaan, jaksaa lapsi sitä paremmin.

Vierailija
2/24 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se loma on perunannostoa varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidin kesälomaa elokuussa kolme viikkoa ja yksi jäi vielä lokakuulle. Eikä kyllä lähdetä mihinkään Thaimaahan, ei ole kukaan, edes koulu, vielä pakottanut. 

Vierailija
4/24 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaa on last season.

Vierailija
5/24 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mikään uusi keksintö ole. Joskus 1940-luvulla otettiin maalaiskunnissa perunannostoloma käyttöön. Minkä peruja nykyinen syysloma on.

Vierailija
6/24 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole meitäkään koulu Thaimaahan pakottanut.

Vierailija
7/24 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Min

Odotan syyslomaa varmasti enemmän kuin meidän koululaiset. Suunnitelmissa kylpyläreissu, aupunkireissu, sisäleikkipuisto, omien kaverien tapailua, lapset on kaveriensa kanssa, sukuloidaan. Sitten alkaa Halloween odotus lokakuun pyolessa välissä odotys ja joulunodotus marraskuun puolessa välissä. Tammikuussa on henkisessä krapulassa.

Vierailija
8/24 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan syysloma ollut iät ajat. Se vaan oli ni eltään perunannostoloma.

Mummi 70v

Vierailija
9/24 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. No, meillä ainakin teinit odottavat innokkaasti syyslomaa, syksy on muuten todella raskas.

Kesällä ei ole pakko pitää neljää viikkoa. Tai voi ottaa palkatonta viikon. Tai voi värvätä jonkun sukulaisen vahtimaan lapsia. Jos siis sulle on ongelmana järjestää lastenhoito viikoksi.

Mitään pakkoa minnekään kaukolomalle ei ole lähteä. Emmekä me ainakaan edes halua säntäillä viikoksi kauas, johan siinä menee matkoihin ja jet lagistä toipumiseen helposti yhteensä neljä päivää. 

Vierailija
10/24 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei sinne ketään pakoteta mutta niin pahasti putoaa status naapuruston silmissä jos ei ole syyslomalla missään ollut että kyllä se käytännössä on pakko johonkin matkustaa. Ei ihmisiä parturissakaan kukaan "pakota" käymään mutta niin paljon saa kuulla pilkkaa jos hiukset rehottavat miten sattuu että kyllä parturissakäyntikin on tosiasiallisesti pakollinen menoerä.

Vierailija
11/24 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummi 70v

Kyllä Mummi70v tietää.

Tämän yhteiskunnan juuret on vielä syvällä maaseudulla ja saappaat pellon mullassa. Potunnostoloma.

Vierailija
12/24 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummi 70v

Juu ei ole. Ei ainakaan minulla ollut ikinä, olen käynyt kouluni 1973-1985.

Vierailija
13/24 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei sinne ketään pakoteta mutta niin pahasti putoaa status naapuruston silmissä jos ei ole syyslomalla missään ollut että kyllä se käytännössä on pakko johonkin matkustaa. Ei ihmisiä parturissakaan kukaan "pakota" käymään mutta niin paljon saa kuulla pilkkaa jos hiukset rehottavat miten sattuu että kyllä parturissakäyntikin on tosiasiallisesti pakollinen menoerä.

Älä nyt ap höperehdi.

Kun teet trollia, ole edes perusasioista perillä. Thaimaa on TALVILOMAKOHDE, ei sinne mikään iso firma edes tee matkoja ennen kuin marraskuussa aikaisintaan.

Vierailija
14/24 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee tarpeeseen, että jaksavat puurtaa jouluun asti. Pimeässä ja räntäsateessa.

Vierailija
15/24 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummi 70v

Höpö höpö

Vierailija
16/24 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia siitä kesälomasta ei voi jättää viikkoa syyslomaviikolle? Olispa ankeeta olla kuukausi lomalla niin että seuraavaan lomaan on sit vuosi aikaa.

Mä olen aina pitänyt kesäloman useammassa osassa, jaksaa paremmin taas töissäkin kun on ollut vähän lomaa.

Vierailija
17/24 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummi 70v

Me oltiinkin väliinputoajia.

Vierailija
18/24 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisillekin tekisi hyvää pätkiä niitä lomiaan. Tutkimuksissa on todettu, että loman paras hyöty saavutetaan jo viikon lomalla. Kahden viikon loma ei palauta sen enempää kuin viikonkaan. Ihan fiksua on säästää kesälomasta viikko syksyyn. Se lokakuu on ihan loistavaa aikaa käydä jossain Välimeren rannalla, kun ei ole paahtavan kuumaa vaan enempi sellainen suomalaisesta kesäiseltä tuntuva sää. Lentomatkat ei ole älyttömän pitkiä eikä lompakkoon satu niin pahasti kuin joku kaukomatka. Menkää vaikka Nizzaan tai Barcelonaan! Molemmissa ranta, jos sellaisesta tykkää ja Nizzasta on helppo piipahtaa myös Monacossa.

Vierailija
19/24 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän silloin pekkasviikon.

Vierailija
20/24 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummi 70v

Kesäloma oli pidempi silloin. Koulu loppui aina 31.5. ja alkoi syksyllä aikaisintaan 15.8., joskus myöhemminkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi