Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Stressaavin työ?

Vierailija
11.09.2017 |

perustelut

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääni pikaruokaladuunareille, koska kiire, kuuma, usein matala palkka ainakin ekana työpaikkana, asiakaat eivät arvosta, ja aspana saa sietää ties mitä törkyä. Ne laitteet piipittää tauotta, vuorotyö ja kaikki viikonloput ja juhlapyhät töissä. Siitä rasvakärystä puhumattakaan.

Vierailija
2/7 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokapteeni - En ole koskaan edes lentokoneen matkustajana joutunut ukkosmyrskyyn, mutta voin kuvitella, että lentokoneen ohjaimissa ei ole hauskaa olla, jos vastuulla on parinsadan ihmisen henki oman lisäksi.

Aivokirurgi - Edelleenkin ollaan vastuussa muiden elämistä. Oma ei tosin (yleensä) ole uhattuna tässä ammatissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisessä työssä stressaa nämä:

-liikaa hommaa, ei aikaa tehdä kaikkea (pitää valita, mitä jättää tekemättä)

-paineet siitä, että tietyt asiat pitäisi kuitenkin olla suoritettu

-pakkotahtisuus

-asiakkaiden valittaminen (vaikka olisikin aiheesta)

-epävarmuus ja arvaamattomuus työhommissa (näiden aiheuttama ahdistus siihen, kun lähtökohtaisesti ei ehdi tekemään hommia. Sitten vielä tapahtuu vaikka jotain, mitä pitää selvitellä kauemmin)

-työkavereiden mokat, jotka kaatuu oman työn päälle (vaikka olisikin inhimillisiä virheitä)

-ei ulospääsyä tilanteesta: hällä väliä -asenne ei auta..

Olen siis myyjä. Voisin kuitenkin kuvitella, että tragediaa syventäisi entisestään se, jos stressiä koskevat asiat olisivat vielä vastuullisempia ja virheiden ja epäkohtien seuraukset aiheuttaisivat inhimillistä kärsimystä, kuten vaikka hoitotyössä tai sosiaalityössä.

Vierailija
4/7 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressitilastojen kärjessä on yleensä olleet eläinlääkärit ja papit. Ei omakohtaista kokemusta näistä ammateista kylläkään.

Vierailija
5/7 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henk koht stressaavimpia ovat olleet erilaiset siivoustyöt: kiire, tulee kaikenlaisia kipuja, huono palkka, ei arvostusta, ja harva pitää siivouksesta noin muutenkaan, itse työkin siis kamalaa ainakin minusta. Jotkut toki tykkäävät.

Vierailija
6/7 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi stressaavimmista varmaan lennonvalvonta, mutta toisaalta hyvin palkattua työtä. Itse en pystyisi tekemään.

Vierailija
7/7 |
11.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle stresaaavin on ollut työ, jossa on niin epäselvä ja jatkuvasti muuttuva työnkuva ettei koskaan oikein tiennyt, mitä pitäisi tehdä, kenen kanssa ja miksi. Mutta varmaan stressaavampaa olisi ainakin mulle vaikka jonkun nuorisokodin sijaisäiti tai vastaava jossa joutuis huonolla palkalla kuuntelemaan tosi paljon haistattelua ja sietämään päivittäin huonoa käytöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän