Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä pahishahmo tämä oli, tunnistaako AV?

Vierailija
11.09.2017 |

Jostain lapsuuden hämäristä (80-90 -luku) nousi yllättäen muisto animaatiosta, jossa oli pahiksena tummaan viittaan pukeutunut velho tai dracula tai vastaava pimeyden ruhtinas. Olen varmaankin nähnyt tämän telkkarista, koska muistaisin jos meillä olisi ollut kotona tällainen video. En muista animaatiosta juuri mitään muuta, mutta saattoi olla ranskalainen, olettaisin että eurooppalainen joka tapauksessa ja aika pientä tuotantoa. Mun mielessä tämä yhdistyy johonkin valitusmateriaaliin, tyyliin terveysvalistukseen taikka ehkä jopa johonkin oppikirjasarjaan!

En muista muita sankareita siitä, joten voi hyvin olla että tämä oli päähahmo. Hahmo oli sellainen aristokraattinen, synkän kreivin arkkityyppi. Koominen ennemmin kuin pelottava. Ympäristöksi miellän tippukiviluolan ja noidankattilat nuotion päällä, taikka sitten vanhanaikaisen (al)kemistin laboratorion. Sillä varmaankin oli pieniä monsteriapulaisia, mielessä on jokin vihreä pallero, mutta se voi olla ihan vapaata assosiaatiota.

Hahmo oli piirretty yksinkertaisesti, paksulla viivalla. Hartiat oli liioitellun leveät ja jalat kapeat, vähän niin kuin T-kirjain viittaan kietoutuneena. Kengät taisi kuitenkin näkyä viitan alta. Se saattoi viipottaa menemään sillä lailla kengillä sipsuttaen, koska jalat oli supussa. Muistaakseni sen kasvot oli vaaleanvihreät ja sillä oli joko koukkunenä tai muuten vaan iso nenä. Viitassa saattoi olla mustaa ja violettia. Tumma hahmo kaiken kaikkiaan. Mun mielikuvissa se heilauttaa viitan ympärilleen ja poistuu dramaattisesti näyttämöltä, taikka sitten nauraa hullua maailmanvalloitus naurua.

Tunnistaako kukaan?

On vaivannut jo jonkun aikaa.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä