*** ENSIKOT keskiviikkona (05.04.´06) ***
Kommentit (24)
naksulle voimia, tuntuu kurjalta sun puolesta !
Voimia ja jaksamista, toivotaan että kaikki kääntyy parhain päin !
Omaa napaa: kp25/24-27-?? menossansa, pari päivää tuntunut kummallisia nippailuja alavatsassa, ja kuten jo aiemmin mainitsin niin tissit on aikalailla turvoksissa.
lämmöt edelleen 37.4.
Voi tietty olla että mulla nippailee myös tuolla päässä, mikä ei olisi mitenkään mahdotonta, olen aina sellainen " yli" reagoija, ja mulla on ihan tolkuttoman vilkas mielikuvitus.
Kovasti plussaa toivotaan mutta tuntuu aika kiven takana olevan.
Jotenkin tuntuu näitä viestjä lukiessa ja omaakin napaa katsoessaa ettei tämä lapsen teko ole niin helppoa kun luulisi, tuntuu monilla olevan ongelmia asian kanssa.
Mukana on ollut toki niitä jotka ovat raskautuneet aika nopeastikkin, mutta heitä ei vaan muista, kun siirtyvät tuonne odotus puolelle.
Minä lähetän kaikille ISON VOIMAHALIN, lähetän suuren nipun plussia kaikkialle suomeen, niin että se tavoittaisi mahdollisimman monen teistä.
Voimia
- pessimisti tuulella oleva AinoAurora
AinoAuroralle kovasti pidän peukkuja että olisi plussa!!! =)
Tätiä täs odotan poistuvaksi, jotta vois ruveta tositoimiin.
Tuli muuten mieleen, et mitenkähän on epiduraalien laita (siis jos joskus sinne asti päästään) kun mulla on alaselässä tatuointi? Rupes oikeen heikottaan kun muistin sen =) Se on sellanen perhonen, oisko puolen kämmenen kokonen. Ois pitäny nuorempana ajatella tarkemmin!!
Ei se kevät tunnu ikinä tulevan, räntää sataa joka päivä.
Naksu, ensinnäkin pahoittelut tädistä. Meillä on saman verran yritystä takana ja nyt kp3 menossa. Tuttu tunne tuo vi***us. Voisko sulla olla kyse kemiallisesta raskaudesta? Munasolu hedelmoittyy, muttei kiinnity kohtuun? Mulla ennen sitä rv 5 km:a Acon10 antoi vain hailakan vaaleanpunaista viivaa, joka ei missään vaiheessa vahvistunut ja gyne esitti yhtenä vaihtoehtona tuon kemiallisen. Se hedelmöittynyt munishan saa kropan tuottamaan hcg:tä osuessaan kohdun seinämiin, mutta siinä kaikki. Ja täti siis tulee ajallaan tai vain joitain päiviä myöhässä.
Desejo, tunteesi muiden vauvauutisista ovat todella tuttuja. Vaikka se muiden onni ei ole itseltä pois niin silti sitä vaan on kateellinen, ei osaa iloita niin kuin kuuluisi ja surkuttelee omaa oloaan. Munkin pitäisi nyt psyykata itseäni kun yksi tuttavapariskunta tulee käymään. Heillä tärppäsi heti toisesta yrityskierrosta ja vauva syntyy kesällä. Ja onhan se niin mahdottoman väärin kun minä olen halunnut sitä lasta paljon kauemmin (tältä siis tuntuu vaikken tätä tarkoitakaan). Mutta kaipa meidänkin vuoro vielä tulee - eikös vaan.
AinoAuroralla selkeästikin plussaoireita :-) Eikös se jo jonkun olisi aika plussata pitkästä aikaa??
Nea, tatuoinnin läpi ei epiduraalia kai suositella annettavaksi (näin olen mielestäni jostain lukenut). Sitä en tiedä, paljonko piikityskohdalla on liikkumavaraa eli onnistuisiko epiduraali tatuoinnin vierestä sun tapauksessa.
Monen mies täällä tuntuu käyneen simppatesteissä. Kuinka miehenne ovat asiasta innostuneet? Omasta aloitteesta vai suosituksestanne? Mä en usko, että omaani moisiin testeihin saisin. Tosin tuskin vikaa missään muussa onkaan kuin yrittämisen puutteessa. Pitäisi vaan saada tartutettua tää hirmuinen vauvakuume mieheenkin.
Edelleen sitä kevättä odotellen...
- Essi
Olisi kiva kuulla plussa-uutisia. Koskas AinoAuroran on tarkoitus testailla?
Tuosta alaselän tatuoinnista... Muistaakseni joskus kuuntelin jonkun lääkärin haastattelun aiheesta. Sanoi että käytännössä yleensä se piikki saadaan jonnekin väliin tuiskastua, jos ei tatuointi suunnattoman suuri ole. Joten tuskin Nealla on aihetta huoleen.
Täällä kp 33 ja tätiä edelleen odotetaan saapuvaksi. Kuinkas pitkä kierto on vielä normaali?
Anskuliini82_ täältä tulee niitä plussauutisia.. Eli nyt päivän myöhässä täti, testin tein ja kyllä siihen pärähti plussa.
Tää on jotain niin uskomatonta! En uskalla vaan viel kunnol iloita,kun pelottaa meenekö täl kertaa kaikki hyvin.. Toivon sitä niin paljon. Mut nyt pitää pitää vähä matalampi profiili,ku viimeks. Ootan nyt ainaki pari viikkoo ennen ku soitan neuvolaan. Sanoin aikasemmin,et seuraaval kerral meen kyl alkuraskauden ultraan,mut ei taida kyl olla varaa.. Mut niin ainakin nyt se testi plussaa näytti. Vieläki hakkaa sydän kahtasataa..
Omaa napaa tuli nyt vaan,pitää lähtee koht kouluun.huijui.
Paljon onnea laraleille!! Tarrasukkia pikkuiselle =)
saatiinhan me tähän remmiin taasen plussaa, eli varovaiset onnittelut.
Ajattelin testata lauantaina tai sunnuntai aamuna jos menkkoja ei kuulu, noi kierrot on ollu vähän niin sun näin tammi-helmikuu 24 helmi-maaliskuu 27 ajattelin pidemmän mukaan meenä lauantaina ois kp 28, eli silloin testaan, olen jo ajatellut että jos tulee plussa niin naytän ristiäisiin mennessä syterille plussan merkkiä sormilla niin katotaan ymmärtääkö se... nää on näitä haaveunia joilla yrittää pitää tsemppiä yllä, tosin nyt vasta 3 varsinainen yrityskierto ppäällä, joten ei vielä voi vaipua ihan masikseen !
Mikäs on laskettu aika tällä hetkellä?
no ton laskurin mukaan 12.12..eli jouluvauva olis tulossa. nyt lähen kouluun..hymy korvis:)
Onnea laralei!! Toihan on mahtavaa! Sai hymyn huulille tässä masentavassa takatalvikelissäkin :) Nyt kauheasti tarrasukkia matkaan, ja maltti on valttia vauvauutisten kertomisessa!
Ja Nea, älä turhaan huolehdi siitä epiduraalista vielä. Kyllähän sitä voi synnyttää ilmankin, jos sitä ei mitenkään voi laittaa. Muutkin kivunhoitomenetelmät ovat tehokkaita ja turvallisia. Ja kuitenkin kun miettii, ettei monessa " sivistyneessä länsimaassa" käytetä epiduraalia juuri lainkaan, ja silti naiset synnyttävät siinä missä mekin..
Täällä kp 12, pitäisi alkaa pupuilla vähitellen. Limojen perusteella ei kyllä vielä mikään kiire. Miehelle tuli juuri eilen vatsatauti, toivottavasti olisi tänään jo vähän pirteämpi. Haluaisin kovasti pitää vähän tiuhempaa tahtia nyt vällyjen välissä, vaikkei jtp onnistukaan. Mutta edes kolme kertaa viikossa ;)
Muistan kun nikkialkuperäkeskusteluja käytiin:=) Mahtavaa!!!!!!! Nyt toinen kerta toden sanoo ja asukki pysyy sitkeesti messissä! Sä taisit olla siinämelko ekassa enskojen plussa-aallossa silloin. ONNEA JA LIIMAA MASUUN IHAN KAUHEESTI!!
Naksulle lohtuhali - moolipa täällä ainakin roikkuu iät ja ajat,joten seuraa piisaa...vaikka toivon meille kaikille plussaa pijan! Tosi outoa noi kummat haamut. Mulle ei ole r-testiin ikinä tullut haamunhaamua.
oliko jessicalta uutisia?
-mooli,kp8/26
p.s.tänään oli eka adoptioneuvonta ja meille valkeni lopullisesti, että kv-adoptiolla ei tähän perheeseen alle 2v. toukkaa tule - ikärajat tulee vastaan,kun tää Suomen prosessi on niin mahdottoman hidas! prkl.
Onnea Laralei. Peukkuja pidän!!!!
Ihanaa, aurinko paistaa pitkästä aikaa. Tarkoitus olisi lähteä lenkille, mutta jotenkin vain juutuin taas tänne netin ääreen. ;)
Keiju (kp 55/?)
en pysynyt pöksyissän, vaan pitihän sitä mennä testaamaan negaahan tuo näytti, kyseessä sellainen herkkä testi joka reagoi 10mg lh:ta, joten siinä meni toivo tässäkin kuussa.
menossa siis kp25/27-??
kiitos vielä kaikille..on viel niin alussa,mut jos nyt sit menis kaikki hyvin. ja toi mun mies sano,et mee vaan ultraan, sit maksetaan. ei tarvis sit ootella niin kauaa et sais jotain varmuutta. mut nyt yritän tääl uskoo,et tää on totta.
ku olin jo varma et täti tulee, oli sellasii tuntemuksii, eikä oikeestaan muita raskausoireita kuin pyörrytys. ku viimeks oli kaikki mahollinen.
aika optimistinen nyt kuitenki olen. yritän ainaki:)
moolilla hyvä muisti:)
Plussatkaa muutkin pian!! pidän kaikille peukkuja:) ++++++++++++++++++++++++++++++++
mooli, me olemme myös harkinneet adoptiota. Toki asia on vasta mietinnän asteella meillä. On se niin väärin, kun joka puolella maapalloa on kodittomia lapsia, ja siitä huolimatta kv-adoptiot on niin vaikean takana. Toki jokaiselle lapselle pitää saada hyvä perhe, mutta toiminta voisi tapahtua nopeamminkin.
AinoAurora, pahoittelut negasta!
Emma (kp 25/29 ilman oireita)
[color=deeppink]ONNEA LARALEI!!![/color] Voi miten ihanaa, että kaiken sun kokeman kurjan jälkeen sait sen plussan taas testiin! Täältä lähtee kanssa jättipaketillinen liimaa ja tarrasukkia ja sellaset näppylähanskat, joilla voi vauva pitää kiinni kohdun reunasta kiinni, että kestää matkassa 9 kuukautta! :) Saanko jo päivittää sut plussanneeksi esittelylistaan?
Naksu: tottahan myö nyt sinut muistetaan =) Harmi että se täti sieltä taas tuli. Tiedän kyllä että v***ttaa. Varsinkin kun se haamu saa varmaan toivon aina vähän heräämään. Voih. On tämä aina tällaista. Mutta yritetään saada tutkimusten kautta tsemppiä tähän touhuun molemmat =)
AinoAuroralle pahoittelut negasta. Kyllä se osaakin masentaa. Essille: sanoin mun miehelle, että tutkimukset vaatii sen että hän menee niihin simppatesteihin ja se oli hänelle ihan selvä juttu. Vähän ensin himmasi sitä ajan tilaamista, mutta nyt kun saatiin tutkimusaika tän kuun lopulle niin siinä vaadittiin simppatulokset mukaan, joten hän sitten meni tutkimuksiin heti. Vielä tällä viikolla pitäis tulokset tulla. Mä luulen, että miehellä on välillä kovempikin vauva-kuume kuin mulla. Se niin kovasti toivoo sitä omaa pientä pelikaveria =)
Onnea laralei!!! Hienoa kuulla plussauutisesta.
Mooli: ihan mielenkiinnosta jos itsekin joskus tuohon adoptioprosessiin lähdettäisiin. Kauanko siinä yleensä menee ¿ vuosi? Onko se 45 vuotta se ikäero lapsen ja vanhemman välillä se raja?
Tänään tuli taas vauvauutisia kaveripiirissä ja osasin olla jopa aidosti onnellinen heidän puolestaan. Jospa se tästä kevään myötä.....(ai minkä kevään.....=), räntää sataa....
t. Afternoon
No niin, sainpa vatsan täyteen niin jaksaa vielä vähän kirjoittaa... :) Jäänyt eilistäkin pinoa kommentoimatta!
[b]Aurora[/b] kyselit lääkärikäynnistä: me käytiin siis miehen kanssa VL:ssa yhdessä eka ensikäynnillä. Sinne ainakin toivotaan molempia osapuolia, en tiedä onko niin kaikissa paikoissa. Mun mielestä oli kuitenkin tärkeetä saada mies mukaan, kun kuitenkin yhteinen asia on kyseessä. Siellä lääkäri haastatteli meitä taustoista ja ultrasi mun munasarjat. Antoi sit ohjeet kierronkartoituksesta eli seuraavassa kierrossa kävin verikokeissa muistaakseni kp4, sinä katottiin jotain hormonikokeita. Sitten kävin lääkärin vastaanotolla kp 12 ja se kattoi ultralla munasolutilannetta ja antoi ohjeet, koska pitää alkaa tikuttamaan ovista. Viikko ovistestiplussan jälkeen piti käydä taas lab.kokeissa, joissa katottiin progesteroniarvo. Mies toimitti simppanäytteen labraan. Näiden jälkeen käytiin taas yhdessä vastaanotolla, jossa kuultiin ettei vikaa löytynyt ja lääkäri kertoi mitä suosittelee hoidoksi, jos siihen joudutaan.
Edelliseen liittyen, kun [b]Essi[/b] kysyi miehen saamisesta testiin: mun mies ei pahemmmin hangoitellut vastaan, kun lääkäri siitä puhui. Lääkäri taisi pitää sitä ihan itsestään selvänä, että mieskin tutkitaan, joten mies ei uskaltanut pistää vastaan. ;) Itse asiassa sillä taisi olla itselläänkin vähän huoli asiasta, vaikkei koskaan puhunut: on nimittäin sairastanut sikotaudin lapsena, ja siihen kai voi pieni riski lapsettomuudesta liittyä. Joka tapauksessa sanoin sille, että paras että sekin tutkitaan heti, koska jos mulle tulisi mitään lääkityksiä tms. ei tulisi mielenikään syödä niitä, jos en ois varma että miehellä kaikki ok. Ja miehen tutkimus on kuitenkin halvin ja (mun mielestä) helpoin noista tutkimuksista.
[b]Naksulle[/b] pahoittelut tädistä! Mitä ihmettä noi sun haamuilut oikein meinaa?! :(
[b]AinoAuroralle[/b] mielettömät peukutukset! *bd* Älä vielä luovu toivosta! Jos sulla onkin vaan vähän pitempi kierto.
[b]Nea[/b], epiduraalista: mä muistelen kuulleeni, että epiduraalin voisi pistää tatuoinninkin läpi tarvittaessa, mutta kaikki lääkärit ei sitä tee. En kyllä ihan varmaksi sano tuota.
[b]Keiju[/b]: mitenkäs sulle on ne terot määrätty, kun jossain taisit sanoa, että seuraavassa kierrossa otat ne käyttöön? Kun mä oon joksu syönyt niitä ylipitkään kiertoon, jotta saisi menkat tulemaan.
[b]Mooli-kamu[/b]: olipa harmillisa uutisia! :( Kun varmaan se lapsonen olisi ihan kaikkein mukavinta saada kotiin vauvana. Toisaalta ajattele sitä parivuotiasta tummasilmäistä hurmurityttöä Kiinasta... Kelpaisi kyllä tännekin sellainen söpöläinen! :) Ja kuule usko vaan, että kun teillä noi adoptioasiat etenee, niin kohtahan se plussa taitaakin pamahtaa sun testiin! Mä toivon sitä sulle ihan kauheesti!!!
Taidot on ruosteessa, menin vahingossa kirjottamaan tän tonne eiliseen pinoon, joten kopioin sen nyt tähän...
Ihan aluksi kiitos kaikille " vanhoille" enskoille, Mooli, Killa, Afternoon, Aurora, Amy... Olikohan muita! Tuntuu tosi hyvältä kuulla että oon ajatuksissanne ollu! Ja että vielä muistatte mut! ;) Nyt täytyy ikäväkseni todeta että kyllä mun tuhruttelu oli tädin tuloa enteilevää, hanat aukes viime yönä! Vi***us on kyllä ihan maksimissaan! En ymmärrä mikä siinä on että mulle tulee aina noita haamuja, ja kun toi oli vielä " lähes kymmenen minsan sisään" . Kummastuttaa todella, joko oon ollu jo muutamaan kertaan " raskaana" tai sit mun kroppa erittää jotain ainetta että ne testit siihen reagoi.
Noh, nyt varaamaan aikaa yksityiselle, niin saadaan asiaa taas hiukka eteenpäin! Onnea muuten Afternoonillekin tutkimuksiin, rankkaa voi välillä olla mutta eiköhän se siitä!