Äitini tuhlaa omaisuutensa siskoni perheeseen
Ärsyttää. Siskon perhe saa lahjoina mutsilta vuodessa suuria summia. Lapsia on kolme, niille kaikille synttärilahjat, joululahjat ym. Mitkä milloinkin lahjat. Rahaa, vaatteita, leluja ym ym ym.
Kommentit (46)
Ens joulua en muuten vietä siskon luona.
Olisihan se tosi reilua, että he saisivat vain yhden lahjan kun sinäkin saat.. Vai olisiko sitten kuitenkin reilua, että jokainen saa lahjan..? Et sinä isompaa, kun olet kuitenkin vain yksi ihminen.
Kannattaa hankkia itse itselleen tarvitsemansa/haluamansa tavarat, niin ei tarvitse harmitella muiden lahjoja.
Meinaat, että rahat pitäisi jo eläessään jakaa kuten perintö? Äitisi nyt kuitenkin näkee nuo ihmiset yksilöinä, eikä niin, että lapsetkin jakavat "siskosi osuutta". Se olisikin aika kummallista. Jos molemmilla olisi lapsia, mutta vain toisen lapsia muistettaisiin, ymmärtäisin, ettei tunnu reilulta.
Ap vaikuttaa joltain korkeintaan 15-vuotiaalta.
Vierailija kirjoitti:
Toivotaan että asia on niin.
Vierailija kirjoitti:
Anoppi tekee aivan samaa, meilläkin on kaksi lasta mutta he eivät saa koskaan mitään. Siskon miehen lapsia kyllä kuljetetaan Disneylandiin yms..
Toivottavasti älyävät säästää edes hiukan vanhuuden varalle koska minä ja mieheni emme ainakaan aio heitä hoitaa.
Vau! Anopin siskon miehen lapset? Vau!😂😂
Vierailija kirjoitti:
Näinpä. Silti monen mamman neuvo on että ap:n kantsis tehdä omia mukuloita:O On sitten 15 tai 40 niin tolla asenteella ei kannata tehdä lapsia. Vaikka lahjat sitten jakautuiskin tasapuolisemmin.
Asut siis vielä äidin luona etkä maksa hänelle edes vuokraa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole lapsia. Mun mielestä olisi reilua ostaa minulle sitten edes jotain kalliimpaa.
Jos siskon perheen lahjoihin menee tonni, niin silloin minulle voisi ostaa samalla summalla jotain laadukasta. Esim. Laukun ja koruja.Kadehdit siis siskosi lapsia? Minkä ikäinen olet? Joko olisi aika aikuistua ja ostella itse korut ja laukut!
Minulla oli juuri tuollainen systeri. Odotti, että äiti maksaa kaiken ja oli minulle ja lapsilleni kateellinen. Hänelle olisi vähintään LV:n laukku pitänyt ostaa. Ihan kamalaa jos lapsenlapset sai pari kertaa vuodessa 50 e.
Vierailija kirjoitti:
Ens joulua en muuten vietä siskon luona.
Ajattelitko sinnekin vaan mennä valmiiseen pöytään ? Siskosi varmaan ilahtuu kun et tule 😂
Siskon lapset ovat erillistä ihmisiä eivätkä siskon jatkeita. Et ole ymmärtänyt tätä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole lapsia. Mun mielestä olisi reilua ostaa minulle sitten edes jotain kalliimpaa.
Jos siskon perheen lahjoihin menee tonni, niin silloin minulle voisi ostaa samalla summalla jotain laadukasta. Esim. Laukun ja koruja.
Kuulostat aivan hirveältä ihmiseltä. Sinulla ei ole lapsia ja siskollasi on. Koetapa ymmärtää, että siskosi lapset eivät ole osa siskoasi, vaan ihan erillisiä ihmisiä. Jos vanhempasi ostaisivat sinulle tonnilla lahjoja, tasapuolisuuden nimisssä heidän pitäisi ostaa myös siskollesi samalla summalla. Ihan riippumatta siitä, mitä ostavat lapsenlapsilleen. Olet moraaliton perinnönkyttääjä. Vanhemmillasi on oikeus käyttää omia rahojaan kuten haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Jos siskon perheen lahjoihin menee tonni, niin silloin minulle voisi ostaa samalla summalla jotain laadukasta. Esim. Laukun ja koruja.
Ymmärrän ajatuksesi periaatteessa, mutta maailma ei vaan toimi noin.
Toisaalta siskosi lapset ovat itsenäisiä olentoja, joihin äidilläsi on siskostasi erillinen suhde. Hän ostaa noita asioita lapsenlapsilleen, ei siskollesi. Vaikka ne siskosi talouteen menevätkin.
Jos äitisi maksaisi siskosi perheelle matkoja, autoja tai asuntoja, ja sinulle ei, niin se olisi toki epäreilua.
Vierailija kirjoitti:
Siis onko tää muka kaikkien mielestä reilua mua kohtaan?
Voi jessus. Hakeudu hoitoon! Olet sairas.
Vierailija kirjoitti:
Siskon lapset ovat erillistä ihmisiä eivätkä siskon jatkeita. Et ole ymmärtänyt tätä.
Sitten kun sinäkin olet mummi-iässä niin ymmärrät mitä lapsenlapset tarkoittaa . Oletko 13 v kun kuulostat niin lapselliselta
Joo siis onhan se nyt aivan hirveää, että lapset saavat ihan peräti omalta isoäidiltään synttäri- ja joululahjoja ja muuta. Ajatella! Että ihan oma isoäiti haluaa muistaa lapsenlapsiaan. Eihän se toki sovi. Vain äiti-lapsi -suhde on jotain, isoäiti-lapsenlapsi -suhde ei ole yhtään mitään. Ja ajatella, että isoäiti käyttää lahjoihin vieläpä ihan omia rahojaan. Eihän se käy. Rahojen pitäisi olla ap:n määräysvallassa.
Mitenkäs se tunnesuhde ap:n ja siskon lapsien kanssa? Ei taida olla kummoinen täti, jos kykenee näkemään siskonlapset vain kulueränä, vaikka ei edes itsellään ole lapsia.
"Äitini tuhlaa omaisuutensa siskoni perheeseen"
Oletko jo sisäistänyt, mitä tuo "omaisuutensa" tarkoittaa? Se tarkoittaa hänen omaisuuttaan, ei sinun omaisuuttasi. Ja lahjojen antaminen lapsenlapsille ei ole tuhlaamista, vaan osa normaalien ihmisten elämää. Missä kuplassa oikein elät?
Jos äitisi ei ole holhouksen alainen, hän saa käyttää rahansa kuten haluaa.
Kateus on pohjaton suo. Aina joku saa enemmän.
Siksi kannattaakin keskittyä siihen, mitä jo on. Eikä siihen mitä puuttuu. :)
No tuskinpa nyt kaikkea "tuhlaa" lasten lahjoihin. Eiköhän sullekin jotain jää!
Tämä on aivan absurdi asia. Ei tässä ole reiluudella mitään tekemistä.