Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olette siitä että mielenterveyspotilaat joutuvat maksamaan itse pakkohoitonsa?

Vierailija
10.09.2017 |

Sairaalajakson päätteeksi pamahtaa iso lasku kotiin maksettavaksi vaikka olisi kuinka paljon hoitoa itse vastustanut. Tähän toki monet voivat saada kai toimeentulotukea mutta kaikki eivät ole niin onnekkaita.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti lisää kyllä hoitomyöntyvyyttä jos tulee kalliiksi itselle hoito ja kannustaa karkaamaan hoidosta.

Vierailija
22/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla periaatteella vankienkin pitäisi maksaa ajastaan vankeinhoidossa.

Se olisikin hyvä ajatus! Saisivat ihan oikeesti maksaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aikoinani sain valita, menenkö vapaaehtoiseen vai pakkohoitoon. Päätös tehtiin yllättäen, yhden lääkärin toimesta, enkä saanut edes kotona käydä. En ollut varsinaisesti itsetuhoinen, syömishäiriöinen kyllä, mutten pakkohoitoon oikeuttavissa BMI-lukemissa kuitenkaan. Olin masentunut ja peloissani, en uskaltanut vaatia oikeuksia, vaikka tuskinpa olisin oikeutta saanutkaan. Ujona, naiivina ja tunnollisena nuorena naisena uskoin lääkärin sanoja, vaikka kaikki tuntui yksinkertaisesti väärältä.

Olin tuolloin korkeakouluopiskelijana vieraalla paikkakunnalla, läpikäynyt vaikean eron silloisesta poikaystävästäni ja voin todella huonosti. Voisin kuitenkin väittää, että hoito vei vointiani entistä huonompaan suuntaan. Jouduin suljetulle aikuisten psykiatriselle osastolle, jossa ongelmiani ei osattu hoitaa. En saanut siirtoa kotipaikkakunnalleni, vaikka pyysin. Olin yksin, pakotettuna "vapaaehtoishoidossa", josta mulle ei ollut mitään hyötyä. Mua nöyryytettiin ja vietiin kaikki oikeudet, en saanut edes silloisille lemmikeilleni järjestää kunnollista hoitoa ja toinen näistä eläimistä lopulta menehtyi.

Ajalta maksoin silloisen asuntoni vuokran ja päästyäni laitoksesta myös hoidon, jota en koskaan halunnut ja jota ei voisi hoidoksi edes sanoa. Hoidon, joka traumatisoi mut niin, että näen siitä vieläkin painajaisia, näin vuosien jälkeenkin. Mistä siis maksoin?

Vierailija
24/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iso lasku? Halpaahan se on. Saa katon, ruuan ja lääkkeet ja tulee halvemmaksi kuin vuokra

Mitä nyt joutuu silti maksamaan vuokraa omasta kämpästään ja menettää siinä sivussa vapauden.

Vierailija
25/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Iso lasku? Halpaahan se on. Saa katon, ruuan ja lääkkeet ja tulee halvemmaksi kuin vuokra

Mitä nyt joutuu silti maksamaan vuokraa omasta kämpästään ja menettää siinä sivussa vapauden.

No niin mut ihan oma valinta, jos ei ole järjestänyt asumisjuttuja ennen kun menee pakkohoitoon. Vain joku bilenuori voi olla niin tyhmä, että menee pakkohoitoon muttei irtisano kämppää ennen sitä.

Mulle ei esim. annettu aikaa järjestää yhtään mitään asioita, ei päästetty edes kotona käymään. Milläs silloin muuton hoidat?

Vierailija
26/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin mut ihan oma valinta, jos ei ole järjestänyt asumisjuttuja ennen kun menee pakkohoitoon. Vain joku bilenuori voi olla niin tyhmä, että menee pakkohoitoon muttei irtisano kämppää ennen sitä.

Pakkohoitoon mennään _nyt_ eikä 15. päivä!

Vierailija
27/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samalla periaatteella vankienkin pitäisi maksaa ajastaan vankeinhoidossa.

Arvaa, kuka maksaa oikeudenkäyntikulut, jos päätyy sinne vankilaan.

Vierailija
28/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko halvempaa olla vankilassa vai sairaalassa? Jos on vanki, niin ei tarvi miettiä maksaako sossu seuraavan kuukauden kulut. Enpä ole edes ajatellut asiaa aiemmin!

Vierailija
29/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko halvempaa olla vankilassa vai sairaalassa? Jos on vanki, niin ei tarvi miettiä maksaako sossu seuraavan kuukauden kulut. Enpä ole edes ajatellut asiaa aiemmin!

Usein lapsuudessaan rankasti pahoinpidelty nainen kääntää vihan itseensä ja sairastuu esim. syömishäiriöön ja masennukseen ja joutuu sairaalaan, kun taas lapsuudessaan pahoinpidelty mies kääntää vihan ulospäin toisiin ihmisiin ja joutuu vankilaan. Tämä on siis yleistys, eikä koske kaikkia tapauksia!

Vierailija
30/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on siis oma perseestä repimäni yleistys mikä ei perustu mihinkään tutkimustietoon!

Jos tarkkoja ollaan.

Vierailija
31/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on jotain probleemaa ei niistä kannata puhua. Syökää ihmiset terveellisesti ja kuntoilkaa. Hiljaa kannattaa olla ja hoitaa itse. Kannattaa opiskella itse aivokemiaa ja aivojen välittäjäaineista, sitten lähteä ruualla ja luonnollisilla lisäravinteilla hoitamaan itseään.

ja herätä kukonlaulun aikaan.

Vierailija
32/32 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää yötä kaikille mielenterveyskuntoutujille <3 !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan