Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Autolainanne kuunausierä?

Vierailija
10.09.2017 |

Autokuume

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunausi maksaa astraalirahalla vatikopsia.

Vierailija
2/40 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausieränä itsellä 150e kk. Lainaa n 3t.

Siskolla lyhennyserä sama ja lainaa n.7t

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi, mutta kuka helvetti ostaa auton velaksi? :D

Vierailija
4/40 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

0€. Mää oon aina ostanut sellaisen auton johon on varaa. Maksanu sitten käteisellä. Tonnin autoilla tässä onkin pärjätty jo pari vuosikymmentä.

Vierailija
5/40 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukas helvetti sitoo vapaata pääomaa autoon :D Taidat olla oikein talous asian tuntia.

Jokainen aivoillaan ajattelva ymmärtää, että joku nollakorkoinen autorahoitus on ylivoimaisesti järkevämpää kuin maksaa koko kosla kerralla pois. Muutenkin auto on semmoinen pakollinen menoerä, että en minä sitä halua edes omistaa missään vaiheessa. Tietty kuukausierä, minkä olen valmis maksamaan ja sitä sitten maksellaan hamaan loppuun asti. Auto aina muutaman vuoden välein vaihtuu uudempaan. Selkeä systeemi.

Hölmöjä ne, jotka ajattelevat autoa jonain sijoituksena. Auto on kulutushyödyke ja maksamalla enemmän, saat parempaa. Vähän niin kuin missä tahansa asiassa. Se on sitten jokaisesta itsestään kiinni, minkä verran haluaa autoiluun sijoittaa. Itse haluan vähän minimiä enemmän, jotta saan ajaa itseä miellyttävällä, uudella ja varustellulla autolla. 

Ja vastaus kysymykseen: Kuukausieräni on 330 euroa.

Vierailija
6/40 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 180eur. Sain mitättömällä korolla, jätin säästöt rahastoon. Tuottaa enemmän, mitä säästäisin koroissa. Lainaa vielä 8keur jäljellä.

Vierailija
7/40 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä, perheellinen 30v asiantuntijatyössä ja koulutus KTM. Jos minulla olisi varaa ostaa käteisellä yli kymppitonnien autoja niin minulta voisi ottaa suoraan ekonomin paperit pois koska en näköjään tajuaisi edes yksinkertaisimpia taloudenpitoon liittyviä asioita. Minulla on sekin raha osakkeissa, josta saan parempaa tuottoa rahalleni kuin mitä maksan autolainan korkoa.  

Autolainan kuukausierä on n. 300 euroa. 

Vierailija
8/40 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uusi auto pitää pystyä ostamaan vuoden ansioista jäävällä rahalla asumiskustannusten jälkeen.

Vierailija
9/40 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 500€/kk

Vierailija
10/40 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on tosi hyvä että jotkut ostaa uusia autoja lainalla. Niin tulee sitten vuosien kuluessa hyviä yksilöitä meille persaukisille.

Vierailija
11/40 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä, perheellinen 30v asiantuntijatyössä ja koulutus KTM. Jos minulla olisi varaa ostaa käteisellä yli kymppitonnien autoja niin minulta voisi ottaa suoraan ekonomin paperit pois koska en näköjään tajuaisi edes yksinkertaisimpia taloudenpitoon liittyviä asioita. Minulla on sekin raha osakkeissa, josta saan parempaa tuottoa rahalleni kuin mitä maksan autolainan korkoa.  

Tämähän pitää paikkansa toki. Eri asia on, oletko ajatellut että et tarvitse noin kallista autoa? Silloin voisit laittaa myös 300€ kuussa johonkin muuhun.

Ei kaikki halvoilla autoilla ajavat ole köyhiä. Jotkut haluavat ylipäätään laittaa autoiluun rahaa mahdollisimman vähän, esimerkiksi minä.

Vierailija
12/40 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän pitää paikkansa toki. Eri asia on, oletko ajatellut että et tarvitse noin kallista autoa? Silloin voisit laittaa myös 300€ kuussa johonkin muuhun.

Ei kaikki halvoilla autoilla ajavat ole köyhiä. Jotkut haluavat ylipäätään laittaa autoiluun rahaa mahdollisimman vähän, esimerkiksi minä.

Ei sillä ole tekemistä tarpeiden kanssa. Monille riittäisi yksiö/ kaksio asunnoksi, mutta jostain syystä joillain on jopa 100m2 itselle. Samoin voisi joka päivä syödä mahdollisimman halvalla, mutta jostain syystä kaikki ei myöskään tee näin.

T: eri

Vierailija
13/40 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

255€

Vierailija
14/40 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin tarkennan myös sen että en siis osta uusia autoja, vaan uudehkoja. Ja toki minulla nytkin menee enemmänkin rahaa säästöön. Ja niin kuin täällä on sanottu niin auto ei ole sijoitus, mutta jos se maksaa summan X ja siihen pitää kerätä rahat jostakin niin en irroita sellaisia rahoja tuottavista kohteista vain siksi että voisin sanoa että minulla on velaton auto. Varsinkaan jos se sama raha tuottaa muualla enemmän kuin mitä maksan korkoa samasta summasta velkana. En ole ikinä ymmärtänyt miksi niin monelle se autolaina on kirosana, varsinkin kun sellaisia on viime vuosina saanut hyvillä lainaehdoilla. 

Enkä tietenkään ajattele että vanhemmilla autoilla ajavat olisi köyhiä, meni minullakin kauan ennen kuin pystyin luopumaan omasta vuosikymmenen palvelleesta muutaman tonnin Toyotastani. ;) Mutta sen askeleen kun lopulta otin niin olen vaihtanut autoja tiheämmin ja nykyään preferoin ajomukavuuden niin korkealle että maksan mieluusti ajokilometreistä enemmän. 

Vierailija
15/40 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

311€/kk

Vierailija
16/40 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa myös paljonko teillä on autolainan korko, mielellään kokonaiskorko eikä nimellinen mistä puuttuu toimistomaksuja tms. Varsinkin KTM:n saama nykykorko kiinnosta, hänelle lisäisin vielä, että toivottavasti sinulla kuitenkin on se 10ke käteistä jos markkinat lähtevät alaspäin.. ostopaikkoja varten nääs, mutta se onkin jo toinen ketjunaihe.

Vierailija
17/40 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukas helvetti sitoo vapaata pääomaa autoon :D Taidat olla oikein talous asian tuntia.

Jokainen aivoillaan ajattelva ymmärtää, että joku nollakorkoinen autorahoitus on ylivoimaisesti järkevämpää kuin maksaa koko kosla kerralla pois. Muutenkin auto on semmoinen pakollinen menoerä, että en minä sitä halua edes omistaa missään vaiheessa. Tietty kuukausierä, minkä olen valmis maksamaan ja sitä sitten maksellaan hamaan loppuun asti. Auto aina muutaman vuoden välein vaihtuu uudempaan. Selkeä systeemi.

Hölmöjä ne, jotka ajattelevat autoa jonain sijoituksena. Auto on kulutushyödyke ja maksamalla enemmän, saat parempaa. Vähän niin kuin missä tahansa asiassa. Se on sitten jokaisesta itsestään kiinni, minkä verran haluaa autoiluun sijoittaa. Itse haluan vähän minimiä enemmän, jotta saan ajaa itseä miellyttävällä, uudella ja varustellulautolla. 

Ja vastaus kysymykseen: Kuukausieräni on 330 euroa.

Sis taidat olla oikeasti tyhmä? Kukaan ei helvetti osta osamaksulla autoa. Voi luoja mikä pahvi!

Vierailija
18/40 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duunarimies kirjoitti:

Kertokaa myös paljonko teillä on autolainan korko, mielellään kokonaiskorko eikä nimellinen mistä puuttuu toimistomaksuja tms. Varsinkin KTM:n saama nykykorko kiinnosta, hänelle lisäisin vielä, että toivottavasti sinulla kuitenkin on se 10ke käteistä jos markkinat lähtevät alaspäin.. ostopaikkoja varten nääs, mutta se onkin jo toinen ketjunaihe.

0,8%. Perustamiskulut oli 125eur ja kulu per kk 2,5eur. Suhteilla halpa laina, ei onnistu kaikille. :) Rahastoissa ollut nyt 0,9-1,5% arvonnousu vuosittain, joten järkevämpi on pitää rahat tuolla rahastossa ja maksaa autoa erissä pois.

T: Se ei KTM

Vierailija
19/40 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sis taidat olla oikeasti tyhmä? Kukaan ei helvetti osta osamaksulla autoa. Voi luoja mikä pahvi!

Öö.. en ole se henkilö jolle vastasit, mutta itse taidat olla hölmö jos et ymmärrä että on parempi pitää vaikka 15ke rahaa osakkeissa jotka tuottavat pelkkinä osinkoina 3-5% verojen jälkeen ja ottaa 15ke laina 1% korolla, kuin että myy osakkeet ja ostaa auton. Tähän vielä kun huomioidaan mahdolliset myyntivoittoverot niin menee vieläkin huonommaksi diiliksi.

Jotta ketjusta olisi jotain hyötyä niille jotka suunnittelevat autolainan ostoa, voitteko kertoa lainan summan, koron, lainanottovuoden ja pankin/tahon mistä laina on.. tällöin ketjun avulla voi etsiä sitä parasta lainauspaikkaa..

Vierailija
20/40 |
10.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

350