Miksi en pysty enää kuuntelemaan erästä biisiä, vaikka siihen liittyy pelkästään hyviä muistoja! Ei voi olla totta!
Miten näin voi tapahtua? Olin lenkillä tuttuun tapaan painamassa iPodista yhden suosikkikappaleeni, mutta tulikin sellainen olo, että hyppäänpä tämän biisin yli. Ei nyt mennä siihen mikä biisi kyseessä kun se ei ole olennaista.
Kappale ei ole omalla kohdallani missään tapauksessa "puhki kulutettu", niin että olisin kyllästynyt siihen, ennemminkin päinvastoin. Kappaleeseen on aina liittynyt pelkästään hyviä muistoja, ja jopa yksilöllisiä, erilaisia kuin muihin vastaaviin biiseihin.
Miten muistot voivat olla liian myönteisiä? Tuli vähän sellaiset fibat, että jos olisin kuunnellut kappaleen, siitä olisi herännyt hyviä muistoja, mutta samalla olisin ehkä huomannut ikävöiväni kyseistä aikakautta (kuukausien takaa). Onko tämä mahdollista? Okei, ette voi tietää paremmin kuin minä, mutta en itsekään osaa sanoa. Elämäni ei kuitenkaan missään nimessä ole nyt menossa huonompaan suuntaan, joten tuon aikakauden tulisi olla päässäni ihan tasavertainen nykyhetken ja tulevaisuuden kanssa.
Kommentit (11)
No häh? Ihan normaalia että kaikki biisit ei vaan sovi kaikkiin tilanteisiin.
Mulla on yks levy jota en oo pystyny kuuntelemaan vuosiin koska se muistuttaa mua mun elämän parhaasta ajasta, aina tuntuu että pakahdun onnesta tai jotain niin kovaa että melkein sattuu. Ihan outo fiilis :D
Vierailija kirjoitti:
Mulla on yks levy jota en oo pystyny kuuntelemaan vuosiin koska se muistuttaa mua mun elämän parhaasta ajasta, aina tuntuu että pakahdun onnesta tai jotain niin kovaa että melkein sattuu. Ihan outo fiilis :D
Tämä!
Hyviä muistoja tuova laulu voi aiheuttaa niin voimakkaan tunteiden aallon, ettei kestä sitä eikä jaksa sitä joka hetki. Haikeuden tunne voi olla liikaa. Minulla on monia kappaleita / levyjä, joita en oikein pysty kuuntelemaan tuon takia.
Up