LEIKKIKEHÄ - vankila vai hyvä juttu?
Tyttö on 8 kk vanha ja ryömii joka paikkaan - ja syö kaiken matkan varrelta. Pian vauva alkaa konttia ja - kääk - jopa kävellä ja juosta. Joku ehdotti avuksi leikkikehää. Mitä mieltä olette siitä? Ei ole toki tarkoitus pitää lasta vankina koko päivää, vaan hetken kerrallaan, kun on jotain omaa touhua kesken. Ja kesällä puutarhassa kehä voisi olla tarpeen. Jotkut ovat suojanneet sillä kirjahyllyjä yms. Kommentteja puolesta ja vastaan saa esittää!
Kommentit (4)
Leikkikehä on mielestäni ihan hyvä apu pienen tutkimusretkeiljän vanhemmille. Me ostimme aikanaan uuden ja hienon leikkikehän, joka jäi sitten kuitenkin vähälle käytölle... =) Ihan käyttökelpoinen leikkikehän korvike on matkasänky; ainakin monikäyttöisempi ja pitkäikäisempi kuin pelkkä tavallinen leikkikehä.
Kävelytuoli toimii myöskin ihan hyvin vastaavassa käytössä; äiti pääsee vessaan tai saa tehdä hetken jotain ilman, että pikkuinen saa paljon tuhoa aikaan. Meidän muksu viihtyi molemmissa vain lyhyitä hetkiä kerrallaan, joten eivät juuri ehtineet käytössä kulua.
Tuli vain mieleen, että onko se vähän käytetty leikkikehä vielä myynnissä? Ja tietääkö joku, mitä maksavat uutena? Matkasänkyidea oli hyvä!!!!
leikkikehä 4,5kk ikäisellä pojalla koiran takia. Näin pysytn välillä tekemään itse esim ruokaa ja poika voi silti olla lattialla touhuamassa. Eikä tarvitse koko ajan vahtia mitä koira tekee.
Meillä mies teki leikkikehän itse. Ei todellakaan vaikea homma jos vaan pysyy saha ja pora hetken verran kädessä. Meillä on neliönmuotoinen joka on kahdessa osassa. Osat taittuvat saranoilla vielä yhteen joten menee pieneen tilaan. Ja voi käyttää esim. vaikka vain toista puolta jos lapsi makoilee sohvan viesressä niin johan siinä on se reunana ja toisella puolella sitten leikkikehä.
Meillä siis ainakin aktiivikäytössä nyt ja pysyy!
Siis itse olen kuulemma aika paljon pikkuisena ollut leikkikehässä. Meitä oli kolme pientä, joista vanhin 5-vuotias. Kuulemma viihdyin hyvin ja en ainakaan koe siitä olleen mitään haittaa. En tunnusta saaneeni traumoja ja liikunkin ihan normaalisti :) Luulisin, että leikkikehä on aika turvallisen tuntuinen paikka pikkuiselle. Ja kyllähän vaavit aika hyvin ilmoittavat, milloin tympii :) Ja juuri sillai, niin kuin sanoit, välillä käytettynä varmasti hyvä idea.