Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytöt ja pojat ovat erilaisia ja käyttäytyvät erilailla

Vierailija
09.09.2017 |

On tutkittu, että kun 2 vuotiaalle antaa vaihtoehdoksi valita barbin tai auton on sukupuolilla selvä ero. Tyttölapsi valitsee 90% barbin ja poika valitsee 90% auton. Sitten alkaakin monien vuosien kestävä sosiaalinen konstruktio, jossa halutaan sekoittaa maskuliini ja feminiini epätasapainoon.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta joku tulee kertomaan, että jokainen saa olla sellainen kun haluaa sukupuoleen katsomatta. Tietysti saa, mutta edelleen 90% ihmisistä käyttäytyy sukupuolelleen tyypillisesti ihan omasta halustaan.

Vierailija
2/17 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä valitsin pienen punaisen kuorma-auton. Mitä se musta kertookaan? N

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on totta. Myös värittävät mielellään prinsessoja vaaleanpunaista, lilaa, keltaista ja pojat robotteja mustaa, sinistä ja ruskeaa. Se 10% onkin se joukko, jota pitää kannustaa.

Vierailija
4/17 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs meidän pojat? Leikkivät autoilla ihmissuhdeleikkejä.

Vierailija
5/17 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Minäkun katson tätä nykynuorisoa pelaamassa frisbeegolfa mietin mihin suuntaan ollaan menossa. Minä sen ikäisenä pumppasin rautaa ja harrastin taistelulajeja. Nyt kohtakin alan pumppaamaan.

Jos mulla on joskus oma poika niin nyrkkeilemään vien ja painoja nostamaan ja leluiksi vain lelupyssyjä ja lelusotilaita. Jos tulee tyttö niin et tiedä mitä teen.

Muistan vieläkin miten femakko äitini ei antanut mulla lapsena olla lelukuulapyssyä ja siitä jäi trauma. Ihan kuin joku olisi supistanut testosteroni tuotantoani jo lapsesta asti. Kyllä nyt poika lapsen pitää saada leikkiä lelu mutkalla.

Vierailija
6/17 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAIKKI tytöt ja pojat? Kukaan ei koskaan selitä, mitä konkreettista vikaa ja eroa on niissä, jotka eivät toimi odotetun mukaan?

Vierailija
7/17 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän 2-vuotias on jo opetettu siihen, että hänen kuuluu ottaa se barbi tai auto

Vierailija
8/17 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KAIKKI tytöt ja pojat? Kukaan ei koskaan selitä, mitä konkreettista vikaa ja eroa on niissä, jotka eivät toimi odotetun mukaan?

Sitten vanhempi opastaa. Jos poika haluaa ottaa mekon komerosta niin isukki antaa kuulapyssyn tai ritsan käteen.

Vierailija
9/17 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entäs meidän pojat? Leikkivät autoilla ihmissuhdeleikkejä.

Sinulla on varmasti ihanat pojat :) Hyvä esimerkki siitä, kuinka lapsen luovuus kyllä puhkeaa kukkaan, jos sitä ei suitsi vanhanaikaisilla sukupuolikäsityksillä. Minä leikin lapsena barbeilla Poliisi TV.tä ja Hälytys 911 -sarjaa :D

Vierailija
10/17 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä valitsin pienen punaisen kuorma-auton. Mitä se musta kertookaan? N

Olet melko fiksu 2-vuotiaaksi.

Vierailija
11/17 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-vuotias minä olisi luultavammin valinnut mullan, matoja ja lopulta popsinut yhden niistä suuhunsa. :D

Vierailija
12/17 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän 2-vuotias on jo opetettu siihen, että hänen kuuluu ottaa se barbi tai auto

Sama ero on kyllä jo vastasyntyneillä ja teininä halutaan ainakin tehdä juuri toisin kuin vanhemmat neiuvovat. Silti esim. juuri tytöt alkavat käyttää meikkiä,

Vierailija
13/17 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeillaanpas. Ilmiannan tämän keskustelun aloitusviestin muutaman minuutin kuluttua seksistisenä.

Vierailija
14/17 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannettu kommentilla "Aloitus on seksistinen ja yrittää edistää sukupuolten epätasa-arvoa"

Vierailija
15/17 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolierot leikeissä näkyvät muillakin kädellisillä.

https://www.psychologytoday.com/blog/homo-consumericus/201212/sex-speci…

Vierailija
16/17 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koskaan leikkiny nukeilla ym tyttöjen leluilla ja hyvin naisellinen silti ollu aina. Jakoavain ei pysy kädessä.

Vierailija
17/17 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt 90% tytöistä valitsee sen barbin, niin sehän tarkoittaa että joka kymmenes ei valitse, eikö niin? Eli kaikki ei mene siihen samaan muottiin, ja ihan yhtä lailla niillä 10%:lla pitäisi olla oikeus kasvaa omaksi itsekseen kuin sinun sanoin "sukupuolelleen tyypillisilläkin", joten ihan hyvä asia se vaan on, että vanhentuneita sukupuolirooleja rikotaan ja opetetaan, että on ihan ok, jos haluatkin auton. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi