Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hyvin puoliksi suomalainen ja puoliksi intialainen kestää aurinkoa?

Vierailija
07.08.2024 |

Itse siis olen tuota miksiä en oo ikinä palanut Suomessa ja Etelä-Euroopassa en oo ikinä ottanu kunnolla aurinkoa ilman aurinkorasvaa joten en sielläkään. Ihon väri on samanlainen kuin tummemmilla espanjalaisilla.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intiassa kuukin on kuumempi kuin meillä aurinko.

Vierailija
2/15 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt meiltä, kun itse voisit testata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen tarvii pitää sitä suomalaista kylkeään auringoon päin, niin kestää.

Vierailija
4/15 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kumman geenit olet perinyt. Todennäköisesti hyvin ihonvärisi perusteella.

Vierailija
5/15 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

UV-indeksi, sitte luet vähä lisää asiasta vielä,ehkä sitten ymmärrät jotain,ehkä.

Vierailija
6/15 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumaa kestää parhaiten suomalainen = saunan 100 astetta. Aurinko on taas toinen asia, siinä on kyse UV säteilystä, joka ei ole hyvä paljaalle vaalealle iholle. Toisaalta klo 19 jälkeen aurinko on sellaisessa kulmassa, että säteily ei enää polta. Afrikan Himba heimon naiset maalaavat koko kehonsa punaisella värillä, jota saadaan maasta. Se suojelee auringolta, vaikka heillä onkin tummahko iho. Vastoin yleistä uskomusta, myös tummaihoisilla tavataan melanoomaa. Muinais-suomalaiset maalasivat itseään myös punamullalla, jota oli sekoitettu öljyyn tai johonkin vastaavaan. Käytäntö oli jo foinikialaisilla. Irakissa on 50 astetta lämmintä kesällä tietyissä paikoissa, ja eivät ole mustia eivätkä valkkareita, vaan sellaisia lähi-itäläisen näköisiä. Etelä-amerikan heimot, Tahitin asukkaat eivät myöskään ole afrikkalaisen tummia. Eli ilmasto ei sinänsä ole mikään tae siitä, minkä värinen pigmenttiä kestää kuumuutta. Kaapunaiset lähi-idästä ovat vaaleita, ja pärjäävät aivan hyvin kaikkein kuumimmissa olosuhteissa. Kyse on aklimisoitumisesta. Ihminen tottuu lämpötiloihin jos on pakko. Aklimispituminen kestää noin 3 kuukautta, jos lämpötila pysyy vakiona.

Vierailija
7/15 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kumman geenit olet perinyt. Todennäköisesti hyvin ihonvärisi perusteella.

iho noin yhtä tumma ku tummemmilla espanjlaisilla eli vaaleen ruskee

Vierailija
8/15 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin yksi päivä bussissa täällä Tampereella tosi tummaihoisen intialaisen naisen. Oli todella hyvännäköinen ja söpö.

Vierailija
9/15 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin yksi päivä bussissa täällä Tampereella tosi tummaihoisen intialaisen naisen. Oli todella hyvännäköinen ja söpö.

okei?

Vierailija
10/15 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylö

Vierailija
11/15 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset on puoliksi ulkkareita ja vaikka ovatkin ihan vitivalkoisia niin aurinkoa kestävät paljon paremmin kuin minä. Keltapohjainen vs punapohjainen suomalainen iho

Vierailija
12/15 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapset on puoliksi ulkkareita ja vaikka ovatkin ihan vitivalkoisia niin aurinkoa kestävät paljon paremmin kuin minä. Keltapohjainen vs punapohjainen suomalainen iho

milloin palavat

Vierailija
13/15 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on hyvä pigmentti. Pystyy vaalenemaan jos kylmässä kokoajan, ja ruskettuu hieman jos kuumassa kokoajan. Vedenpaisumuksen jälkeiseen raakaan maailman paras ihonväri on juurikin oliivi ruskea, palestiinalaisten/espanjalaisen ruskea. Jos siis on tarkoitus pärjätä parhaiten kaikkialla tällä planeetalla välillä asuinmaata vaihtaen.

Vierailija
14/15 |
07.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on hyvä pigmentti. Pystyy vaalenemaan jos kylmässä kokoajan, ja ruskettuu hieman jos kuumassa kokoajan. Vedenpaisumuksen jälkeiseen raakaan maailman paras ihonväri on juurikin oliivi ruskea, palestiinalaisten/espanjalaisen ruskea. Jos siis on tarkoitus pärjätä parhaiten kaikkialla tällä planeetalla välillä asuinmaata vaihtaen.

Joo Suomessa pysyn melko vaaleana ja sitten kuumemmassa maassa rusketun muutamassa päivässä todella paljon. D-vitamiinin saamiseen hyvä pihmentti.

Vierailija
15/15 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylö

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi