Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä sadevarusteet syksyn sateisiin?

Vierailija
09.09.2017 |

Ulkoiletteko sadepäivinä? Kuinka hyvät sadevarusteet teillä on, onko kylmä vihmova vesisade vain pukeutumiskysymys?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä puuttuu kaupunkiin sopivat kumisaappaat.

Vierailija
2/25 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden koiran omistajana todellakin on. Sade ei haittaa yhtään, samat lenkit kierretään säässä kun säässä. Kun vaan löytäisi hyvät, kevyet ja kestävät kumisaappaat. Melkein yksi pari saappaita vuodessa kuluu käyttökelvottomiksi, ei kestä saumat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä ihan perinteisiä sadeasuja? Entä kuinka hyvin ulkoiluvaatteet pitävät vettä?

Vierailija
4/25 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesisade on pukeutumiskysymys ja varusteet on, mutta en mä sinne sateeseen ehdointahdoin mene ellei ole jotain perusteltua syytä. Johan sitä sateenpitävää parkaa tarvitsee työmatkoilla vaikka autolla kuljenkin.

Vierailija
5/25 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ulkoiluhulluja täällä on. Ei ole sadevarusteita, en tarvitse. Autoilen, sateenvarjo riittää.

Vierailija
6/25 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, sadevaate ei oikein sovi pyöräilijälle koska sen alla hikoilee niin kovasti. Töihin on silti pakko polkea säässä kuin säässä, pahimmillaan alusvaatteetkin ovat märät viimeistä säiettä myöten, vesi kurnuttaa kengissä joka askeleella, eivätkä nämä ehdi kuivua päivän aikana työpaikan kalseassa ilmastoidussa pukukopissa. Ei ole herkkua asua Suomessa, ei todellakaan.

Vierailija
7/25 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä ihan perinteisiä sadeasuja? Entä kuinka hyvin ulkoiluvaatteet pitävät vettä?

Nelosella on viimiset 20 vuotta ollut goretexiä ja vastaavia. Nahkaiset gore maiharit ja kevyemmät nilkkurit. Saappaita käytän metsässä ja kuraisissa pihahommissa. Vielä en ole kastunut läpi vaikka joskus on tullut pyöräiltyä kaatosateessa.

Vierailija
8/25 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kunnon goretex-housut ja -takki, sekä parit kumisaappaat. Lisäksi vielä sellainen pieneen tilaan menevä hengittämätön sadeasu, jota voi hätätilassa käyttää. Ulkoilusää on todellakin pukeutumiskysymys.

Vierailija
9/25 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltainen sadetakki ja punaiset kumisaappaat.

M 42

Vierailija
10/25 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy lyhytvartiset kumpparit ja musta, nätti sadetakki lähinnä työmatkapyöräilyä varten.

Vierailija
11/25 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sininen sadetakki ja sadehousut mallia Rukka löytyy kaapista.

Kumisaappaita omistan kolmet.

Sateenvarjoja löytyy päälle 10 kpl.

Lisäksi löytyy pari taskuun sopivaa läpinäkyvää sadetakkia.

Vierailija
12/25 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nyt viime vuosien aikana vihdoin koittanut hommata kunnon vedenkestäviäkin ulkovaatteita. Pari takkia (pitää vettä vaikka satais ihan kaatamalla niskaan, muttei hiosta), ulkohousut, goretex lenkkarit ja kaupunkiin sopivat kumpparitkin tilasin netistä alennuksesta. Ne kumpparit on vaan kokoa liian isot ja lonksuu ärsyttävästi jaloissa.

Kun on pari pientä lasta ja koira, eikä ajokorttia, on melkeinpä pakko pystyä hyvin ulkoilemaan säällä kuin säällä.

Nykyään kolmekymppisenä mammana hirvittää katsoa teinejä tuolla kylmässä kaatosateessa, revityissä farkuissa ja litimärissä tennareissa 😬 Vaikka hyvin on muistissa, kun olin itse ihan samanlainen!

Vierailija
13/25 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ehta sadetakki ja kumpparit. Ostin juuri ulkoiluhousut, en muista ovatko sateenpitävät. Goretex lenkkarit. Sateenvarjoja on useampi. Lapsilla sitten on kumpparit, saderukkaset, vedenpitävät kuorivaatteet, goretex lenkkarit sekä kurahousut. Toisella on myös sadetakki.

Vierailija
14/25 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon nyt viime vuosien aikana vihdoin koittanut hommata kunnon vedenkestäviäkin ulkovaatteita. Pari takkia (pitää vettä vaikka satais ihan kaatamalla niskaan, muttei hiosta), ulkohousut, goretex lenkkarit ja kaupunkiin sopivat kumpparitkin tilasin netistä alennuksesta. Ne kumpparit on vaan kokoa liian isot ja lonksuu ärsyttävästi jaloissa.

Kun on pari pientä lasta ja koira, eikä ajokorttia, on melkeinpä pakko pystyä hyvin ulkoilemaan säällä kuin säällä.

Nykyään kolmekymppisenä mammana hirvittää katsoa teinejä tuolla kylmässä kaatosateessa, revityissä farkuissa ja litimärissä tennareissa 😬 Vaikka hyvin on muistissa, kun olin itse ihan samanlainen!

Joo, tuo on hyvä aikuistumisen mittari, kun haluaa pukeutua kelin eikä muodin mukaan! :)

Vierailija
15/25 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä merkkiset takit sulla on? Oliko kalliit? On muuten tosiaan jännä miten asenne muuttuu kun ikää tulee lisää, ei huvita enää kastua vesisateessa :)

Vierailija
16/25 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesisade on todellakin pukeutumiskysymys. Ulkoilen paljon säällä kuin säällä eikä ole autoa. Mulla on todella hyvät sadevarusteet ja halutessani pärjään vaikka rankkasadetta vastaan. Mulla on DrymaxX-kankainen kuoripuku ja Goretex-lenkkarit lyhyellä varrella jotka yltävät lahkeiden alle. Alle puen lämpimän hupparin ja jalkaan verkkarit. Hupparin huppu päähän ja päälle DrymaxX-huppu. Ei tunnu miltään vaikka tulee kylmää vettä kaatamalla niskaan.

Vierailija
17/25 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ulkoiluhulluja täällä on. Ei ole sadevarusteita, en tarvitse. Autoilen, sateenvarjo riittää.

Entä jos ei ole autoa? Onko ulkoiluhullu jos pitää mennä töihin tai asioille kävellen tai pyörällä vesisateessa? Joukkoliikennekään ei joka paikkaan kulje.

Vierailija
18/25 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Keltainen polvimittainen sadetakki ja skottiruutukumpparit löytyy.

-N22

Vierailija
19/25 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, tuo on hyvä aikuistumisen mittari, kun haluaa pukeutua kelin eikä muodin mukaan! :)

Samaa mieltä. Tietää että on aikuinen kun osaa pukeutua säänmukaisesti eikä värjöttele läpimärkänä vesisateessa. :D

Vierailija
20/25 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen ilmastossahan sadevarusteet ovat ihan perusjuttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme