Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko luottokorttiostossa ohittaa pin-koodin?

Vierailija
09.09.2017 |

Sain töistä uuden luottokortin käyttöön ja nyt pitäisi tehdä pari ostosta. En ole käyttänyt kyseistä korttia aiemmin, en muista pin-koodia! Voiko sen siis ohittaa maksaessa? Pitääkö olla henkkarit esitettäväksi?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/11 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kauppiaan päätettävissä kelpaako juovan vilautus ja allekirjoitus vai ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, sitä koodiahan ei voi kysyä työnantajalta?

Vierailija
4/11 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kysyy Jessica 13v hypistellessään äidin luottokorttia.

Vierailija
5/11 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kauppias on niin typerä, että antaa ohittaa pin koodin niin sitten. Nykyisin ovat onneksi aika valveutuneita eikä koodia voi ohittaa. 

Vierailija
6/11 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä on ihan minun nimelleni tilattu luottokortti, ei työnantaja tiedä pin-koodiani.

Kortin tilaamisesta on jo aikaa ja kun tosiaan en ole tarvinnut sitä, en muista koodia. Taisin kirjoittaa jonnekin kalenterinkulmaan (joka töissä).

Vierailija
7/11 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä on ihan minun nimelleni tilattu luottokortti, ei työnantaja tiedä pin-koodiani.

Kortin tilaamisesta on jo aikaa ja kun tosiaan en ole tarvinnut sitä, en muista koodia. Taisin kirjoittaa jonnekin kalenterinkulmaan (joka töissä).

Jessica laittaa nyt vaan suosiolla sen äidin luottokortin takaisin äidin käsilaukkuun.

Vierailija
8/11 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jessica laittaa nyt vaan suosiolla sen äidin luottokortin takaisin äidin käsilaukkuun.

Heh, älä jaksa. Olen keski-ikäinen täti-ihminen.

Ap

Vierailija
9/11 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kauppiaan päätettävissä kelpaako juovan vilautus ja allekirjoitus vai ei.

Oikaistaanpa nyt:

1. kaikissa kaupoissa/myymälöissä ei ole kauppiaita. Päätös kauppiaspaikassa voi toki olla kauppiaan, jossakin ketjuliikkeessä ketjun linjaus.

2. Pin-koodin voi yleensä ohittaa, jos on henkkarit mukana. Tosin olen itse kerran törmännyt yhdessä liikkeessä siihen, että se ei sopinut (ihan suuri ketju oli).

Vierailija
10/11 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrätkö, että liike ottaa siinä riskin, jos myyvät niin, että ohitat pin koodin? Jos korttillasi ei olekaan katetta tai se on varastettu niin liike ei saa rahojaan. Joten moni liike ohjeistaa  työntekijöitään, että koodia ei ohiteta, joka on ihan oikein. Asia erikseen on sitten lähimaksuominaisuus, mutta siinäkin tapahtuma varmennetaan eikä riski jää kaupalle.

Vierailija
11/11 |
09.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrätkö, että liike ottaa siinä riskin, jos myyvät niin, että ohitat pin koodin? Jos korttillasi ei olekaan katetta tai se on varastettu niin liike ei saa rahojaan. Joten moni liike ohjeistaa  työntekijöitään, että koodia ei ohiteta, joka on ihan oikein. Asia erikseen on sitten lähimaksuominaisuus, mutta siinäkin tapahtuma varmennetaan eikä riski jää kaupalle.

Ymmärrän. Hyvin onnistui, iso tavaratalo otti suunnattoman riskin myydessään minulle tavaroita liki 500 eurolla ilman pin-koodia. Näytin passia ja pin-kohta ohitettiin ja allekirjoitin kuitin. Ihan samoin kuin ennenvanhaan.